Camping Criques de Porteils

• 7.8Eetgelegenheden
  • 6.7Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

Camping Les Castels Criques de Porteils is een rustige camping aan zee. Af en toe is er wel vermaak, zoals live-muziek in het restaurant. Op de staanplaatsen heb je voldoende privacy en het sanitair is erg schoon. Ook is er een kleine speeltuin en dierenweide voor de kinderen. Mooi om te bezoeken zijn Argelès-sur-Mer en Collioure.

We hebben een aantal aanbieders voor Criques de Porteils voor je op een rij gezet:

150 reviews over Camping Criques de Porteils

• 7Karin21-08-2014

Mooi gelegen camping, maar geen 5 sterren waard!!

Deze camping ligt erg mooi, recht aan zee met kleine prive-baaitjes.De camping is gezellig, leuke sfeer, maar die 5 sterren moet je zoeken. Voor 2 weken kamperen met 5 personen, betaal je bijna 1500 euro, waardoor de verwachtingen hoog zijn! Onze plek, met een De Waard tent en puppytent was niet groot, met passen en meten ging het net (geen luifel opgezet daardoor en de auto elders geparkeerd). Verder is het zwembad erg klein, wel een leuke glijbaan en wel fijn dat er bedden staan met kussens. De wind is soms heerlijk verkoelend, maar soms zo sterk dat buiten koken niet mogelijk is. Vaak ging de wind gepaard enorm veel vliegen, zoveel dat buiten eten niet kon.Daar kan de camping weinig aan doen natuurlijk, maar is wel het vermelden waard. Al met al hebben wij een prima vakantie gehad, maar het was duur betaald voor wat je krijgt. Eigenlijk is alleen de ligging 5 sterren waard. Overigens was het toiletgebouw schoon!

• 5Eetgelegenheden

Criques de Porteils, Gérant, 16-09-2014

Wij bedanteen u voor uw zeer positieve commentaar betreffende uw vakantie, deplaats en het sanitair. Dit is de essentie van kamperen. Hartelijk dank.

Met oudere kinderen

• 8Sylvia19-08-2014

Volgende keer weer

Dit jaar voor de tweede keer hiernaartoe geweest, voor twee weken. De ligging en plek zijn nog steeds fantastisch, echt dé reden dat we terugkomen hier. Zo dicht bij Argeles en Collioure is er genoeg te doen, maar ook nu het grote strand niet onder water stond was het heerlijk vertoeven beneden de camping. Snorkelen en zwemmen is echt geweldig.

Op de camping zelf is het zwembad erg klein en matig, de winkel is over het algemeen vriendelijk maar erg duur. Het eten (pizza's, kip) en ijs in restaurant is goed. Sanitair is echt een onwijze tegenvaller voor de 5-sterren status, absoluut niet waardig. Nooit toiletpapier, vies en het stinkt vaak. Ook douches zijn niet geweldig.

Personeel bij receptie vriendelijk en Engelstalig. Ander personeel was verschrikkelijk, bv. een peuk roken op onze betaalde plek vind ik onbeschoft, en ze praten geen Engels.

Vergeleken met vorig jaar was er meer te doen, ook al viel dit jaar het weer tegen met veel wind en buien, valt weinig aan te doen.

• 4Staat v/h sanitair

• 7Henriette de Groot17-08-2014

mooie camping, maar geen 5 sterren waard

Les Criques de Porteils is een schitterend gelegen camping waar we gedurende onze vakantie een fijn verblijf hadden. Maar wat betreft zwembad, wifi en sanitair mag je meer verwachten van een 5-sterrencamping. Nu zijn wij gewend aan goede 3-sterren campings, dus we hebben het prima naar onze zin gehad, maar de prijs-kwaliteitverhouding vonden we zeer matig. Sanitair (m.n.bij mannen) stonk naar urine, i.p.v. urinoirs was er een soort plasgoot. Zwembad was te klein voor de grootte van de camping. Wifi was slecht, soms kleine plekken en aan zee soms moeilijk bereikbaar met auto door steile stukken in toegangspaden. Jammer dat er geen verhuur was van mountainbikes. Maar door ligging, heerlijke klimaat en rust, en omdat we voor ons zelf niet al te veeleisend zijn, hebben we het prima gehad. We zullen terugkomen, maar dan vooral omdat dit de enige camping in deze regio is die zo pal aan zee kampeerplaatsen heeft in combinatie met rust en natuur.

• 6Staat v/h sanitair

Met oudere kinderen

• 5angeliek16-08-2014

slechte prijs kwaliteitverhouding

Grote camping. Sanitair wordt maar 1x per dag schoonmaakt. Ziet er vies uit! Voor een basisplek betaal je 50 euro in hoogseizoen. Kunt niet de auto bij plek zetten. Een premium-plek kost 68 euro in hoogseizoen. Er hoort een Wifiverbinding op de plekken aanwezig te zijn, maar er was helaas geen bereik. De slagboom aan het begin van camping hoort het kenteken van de auto te scannen, waardoor hij automatisch opengaat. Ik en meerdere mensen hebben een paar keer na 21.30 uur de auto beneden aan de berg/voor campingpoort moeten laten staan omdat het systeem niet werkte. Een afhaalbiertje kost bij bar euro3,50!!!

• 2Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Criques de Porteils, Gérant, 16-09-2014

In het hoog seizoen wordt het sanitair 3x per dag schoongemaakt. De slagboom heeft deze zomer zeer goed gefunctioneerd behave gedurende 1 week nadat er een auto tegenaan gereden was en wij het moesten vervangen

• 7stuurman08-08-2014

mooi gelegen maar slecht sanitair

De vijf sterren zijn duidelijk behaald op de voorzieningen die aanwezig zijn. Dit zegt niets over de kwaliteit of de grootte ervan. Niet dat ik golf maar op de lijst staat een golfbaan, deze was ca. 5x10 meter. Speeltuin was een springkussen, schommel en wipkip. Prijs staat niet in verhouding met de kwaliteit. Sanitair was verouderd en werd met de Franse slag "schoon "gemaakt. Na de tweede keer beklag gedaan te hebben werd hier meer aandacht aan besteed. Restaurant heeft slechte bediening, geen systeem, iedereen bediend iedereen. Je moet overal drie keer naar vragen. Een keer rauwe kipfilé gekregen, werd in de magnetron opgewarmd, dit kan natuurlijk niet. De goedkoopste kampeerplek met 2 volw. en 2 kinderen was circa 75 Euro per dag. Met zeezicht komt hier nog eens 21 Euro bij. Camping is prachtig gelegen maar veel uiterlijk vertoon. Een hotel in de open lucht, zoals de receptioniste het bij aankomst beschrijft, slaat echt nergens op.

• 5Staat v/h sanitair

• 8zwerver1112-07-2014

Mooie camping met meerdere (uit/ver) gezichten

Op deze camping kun je kiezen voor land- en zee zicht. Deze keuze is puur persoonlijk, maar gezien de (dure) prijs van de kampeerplaatsen lijkt alleen zeezicht waar te bieden voor je geld, landzicht kun je nml overal huren. Wij hadden een plaats met zeezicht en de eerste dagen was het prima weer met matige wind, maar de laatste 3 dagen was te wind heel hard en het weer minder. Gevolg voortenten en luifels werden afgebroken/ingedraaid om schade te voorkomen. Ook hier dus 2 gezichten. Personeel en sanitair fantastisch, men weet wat men moet bieden voor 5 sterren. Minpunt is het zwembad; dit is zoooo mooi gefotografeerd, maar in werkelijkheid is deze (veel te) klein en ingesloten tussen muren, geen 5 sterren waardig. De uitvalmogelijkheden naar andere plaatsen te voet/fiets/auto zijn super.

• 7Tom10-07-2014

Goed voor de rust .

Camping heeft een super ligging maar veel slechte plekken . Veel plekken zijn niet alleen te klein maar lopen dan nog eens serieus schuin . We hadden wat geluk toen we aankwamen we hadden de keuze tussen enkele zeer slechte plekken ,maar naast ons (wat een ruime en betere plek was) kwam een dag later leeg dus konden we deze nemen . Anders waren we er zeker na 1 nacht van door gegaan . We hadden een schitterend uitzicht over de bergen . Er was juist iets serieus mis met de elektriciteit tip= zet deftige aansluit punten zoals dat hoort op een 5 sterren camping en laat alles eens nazien want ik heb verlies langs de aarding ondervonden wat dodelijk kan zijn . Het zwembad is er prima. Juist de mannelijke redder zou zich beter met het zwembad bezig houden dan met de vrouwen . Het restaurant ok maar de bediening is minder . De zee is super om te snorkelen ben er een keer s'avonds geweest lekker relax . Sanitair schoon . Zonder acsi kaart is het er wel schandalig duur voor wat je krijgt.

• 7Paul27-06-2014

Mooie ligging boven zee

Aan zee gelegen camping op een kam van een heuvel, waardoor de camping in feite door 2-en gedeeld wordt. Eén gedeelte met plaatsen die uitzicht hebben op zee en het andere gedeelte kijkt op de Albères en wijngaarden van de Banyul. Plaatsen erg variërend in grote maar de meeste zijn niet groter dan 60m² als ze al niet kleiner zijn. Je staat als het druk is boven op elkaar en erg weinig privacy. Als je geluk hebt of weet welke plaatsen groter zijn kun je die van te voren reserveren. Wifi gratis Sanitairblokken schoon en keurig, restaurant is elke avond redelijk bezet dus dat zal beslist wel goed zijn. Wij hebben er geen gebruik van gemaakt. Het winkeltje (Vival) bij de receptie is peperduur. Voor boodschappen zijn er diverse mogelijkheden in zowel Collioure als Argelès sur Mer. Het hele bovengedeelte van de camping had gedurende ons verblijf maar rond de 200V wat er debet aan was dat de koelkast niet naar behoren koelde; de camping kon er niets aan doen zei men bij de receptie.

• 7Staat v/h sanitair

• 6lianne25-05-2014

mooie ligging maar veel wind

De camping ligt prachtig, het nieuwe zwembad vonden onze kinderen geweldig maar is wel klein, is het hoogseizoen lijkt ons dit zwembad te klein voor de hele camping. De douches waren lauw tot soms koud en gingen naar 10 seconden uit. Bij aankomst was ons de korting van acsi camping toegezegd, we waren het kaartje vergeten maar hadden wel de gids bij ons (onze eigen schuld). Bij vertrek bleek dit ineens niet meer bekend en moesten we het volle pond betalen.

• 6Staat v/h sanitair

• 8Martin burger06-05-2014

Mooie camping aan zee

Stacaravan was prima , alles er op en aan Mooie plekken Werkelijk prachtige wandeling te maken direct langs de zee, lichte klim en daling. Wandeling mogelijk naar Collioure en argeles-sur-meer. Camping winkel met voldoende keus. In de directe omgeving een paar grote Supermarkten. Touroperator host was zeer hulpvaardig

13 tips over Camping Criques de Porteils

• Martin burger, 06-05-2014

Er is wel altijd wind , veel of weinig Wij hadden twee dagen met windkracht 7/8

• aheem50, 12-09-2013

voor elk wat wils!, vermaak voor jongeren , rust, strand of bergen en rivieren, leuke dorpjes , mooie steden, sportief zijn of luieren.....

• van der Heijden, 29-07-2013

De kustroute richting Spanje is adembenemend mooi. Snorkelen in reservaat van Peyrefitte. Collioure is een schilderachtig plaatsje met smalle steegjes om lekker rond te slenteren en een hapje of drankje te doen

13 vragen over Camping Criques de Porteils

• Geertje, 29-03-2018

looppaden

Zijn het moeilijke fietspaden naar argeles en naar colliare,en hoeveek klm is het om naan argeles te lopen

• nettie, 04-09-2016

campingplaats met uitzicht op zee

Wij willen 20 september naar deze camping Is het dan druk op deze camping? En lukt het om een leuke plaats met uitzicht op zee te krijgen?

C.M. Brave, 07-06-2017

Wij waren er met Pinksteren. Toen was het heel druk. de dinsdag en woensdag daarna was het heel rustig en waren er weer volop plaatsen met een mooi uitzicht beschikbaar. Ik vermoed dat dat in september ook zo zal zijn.

• Steph, 28-07-2014

Ned. Animatie,zwembad en hoe oud kids?

Ben erg benieuwd of er nl animatie is??zijn er veel nl kinderen rond 8/9 jaar en is het zwembad niet te klein voor in hoog seizoen? Wat zijn leuke stacaravans en welke plaats op de camping? Bedankt voor antwoord,

Mvg stephanie

stuurman, 08-08-2014

Er is alleen Franse animatie, beetje knippen en plakken. Wordt atelier creatief genoemd. Er zijn wel meer NL kinderen, ik schat 20% Nederlanders. Zwembad is wel te doen, glijbaan stelt niet veel voor. De stacaravans(chalets) met zeezicht, met het rietendak, zijn prachtig gelegen. Maar de 1400 Euro/week is wel wat veel gevraagd. Camping is prachtig gelegen maar overgewaardeerd.

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig