Camping Les Sables d'Or (Glamping) *

Review geschreven door Anoniem

Fijne plek!

Anoniem
28-8-2017

Grote en drukke camping met ideale ligging aan een mooi zandstrand en een geweldig zwemparadijs voor jong en oud!

De camping biedt een goede uitvalsbasis voor leuke uitstapjes in de regio (van Beziers tot Cap d'Agde tot Carcassonne). Via de Vereniging van Nederlandse eigenaren kun je een mooie en goed uitgeruste caravan (vaak met fietsen) boeken op het 'Nederlandse gedeelte' voor een nette prijs. Op dit stuk merk je weinig van de drukte op de camping. Aandachtspunt is wel het autoverkeer op de camping, druk!

De camping is van alles gemakken voorzien, met dagelijks een klein marktje, een bakkerij, een supermarkt(je) en op 1 km. liggen de Lidl en de HyperU.

Er is geen Nederlandse animatie en dat is wel een gemiste kans. Het zou leuk zijn als bijvoorbeeld 1 of 2 keer per week iets voor Nederlandse kinderen wordt georganiseerd, zodat ze sneller contact kunnen leggen en vriendjes kunnen maken.

In augustus zijn er meer Fransen op de camping en dat merk je (meer herrie/rumoer). Maar dat hoort ook wel bij het campingleven. Ja, het zwembad is druk (en de toiletten zijn 'vies'), maar door het betalen voor de bedjes (7 euro per week of 2 euro per dag), is wel een einde aan het handdoekje leggen gemaakt :).

Enige wijze raad die we kunnen meegeven: bestel NOOIT eten bij de zwembadbar. Het duurt gemiddeld 2 (!) uur om een paar broodjes te krijgen....... Waar je wel goed en betaalbaar kunt eten: aan het strand (les Paillotes) en ook voor bij de camping kun je lekkere gegrilde kip krijgen.

Voor ons is Les Sables d'Or zeker voor herhaling vatbaar en dat gaan we dus ook doen!