Reviews over Camurac

rustig

fam. carpentier
    20-7-2017
    mooie uitvalsbasis voor prachtige uitstappen.

Rustige omgeving, prachtige natuur.

Nathalie
    20-2-2017
    Ongerepte natuur, veel wilde bloemen, diverse wandelingen mogelijk o.a. naar de laatste burcht van de Katharen. Geen overlast van toerisme, wel leuke toeristische uitstapjes mogelijk. Dat is vaak wel even rijden voor je daar bent vanuit Camurac, vaak 1,5 tot 2 uur. Wel de moeite waard.Wegen zijn slingerend. Plek voor rustzoekers en natuurliefhebbers.

Mooie omgeving.

mieke en hans
    6-10-2016

De natuur en de uitzichten en de mogelijkheden tot wandelen en fietsen, mits goed getraind en met de juiste fiets..zijn hier werkelijk prachtig mooi! De bezienswaardigheden zijn zeer de moeite waard. Uiteraard kost het even tijd om die te bereiken. Historisch gezien is hier veel te zien; Montaillou, Mirepoix, Foix, Montségur...Pays Cathars is hier ruim aanwezig.

De ondernemers zijn niet allemaal even vriendelijk en lijken soms geen geld te willen verdienen. Wij zaten natuurlijk wel aan het seizoenseind, dat kan een rol spelen. De onvriendelijkheid legde het soms af tegen de wél vriendelijken en dat was jammer.

Camurac zelf lijkt wat meer op wintersport te zijn ingesteld, zeker richting het skistation op Col de Teil, maar, rondom het station zelf is het ook in de zomer zeer de moeite waard. Stel je voor dat je daar aan het wandelen bent en je komt een kudde koeien tegen, met koeiebellen om de nek, en die passeren jou op een paar meter afstand zonder dat er iemand bij is...

een fantastische omgeving

Joke
    14-6-2016
    Camurac zelf is niet veel bijzonders, maar de hoogvlakte/vallei waar het ligt is meer dan mooi. Je kan er talloze wandelingen maken met steeds waanzinnig mooie vergezichten. Te veel voor 1 vakantie. Wij gaan zeker nog eens terug naar de camping aldaar

Omgevingsrust is qua ligging super.

mnmjansen1956@gmail.com
    23-12-2015
    Midden in de natuur, fantastisch!
Camurac scoort een 8,3 uit 10, op basis van 23 reviews