Camping Le Martinet Rouge

11 reviews over Camping Le Martinet Rouge in het Nederlands

Heerlijk

Addy van Baar
5-11-2018

Ruime vriendelijke camping in een oase van rust. Carcassonne ligt 20 minuten van de camping en is prima te bezoeken, net als de hypermarche's, Montagne Noir, het stuwmeer, de papiermolen, verschillende Karthaarse Kastelen en Ruïnes zeker een must om te zien. Raften op de Aude is ook te doen, maar dan moet je echt wel even rijden, wat wij niet erg vonden. Al met al genoeg te doen voor 2.5 week. Sanitair gedateerd aan de linkerkant van de camping, kan iets schoner, maar ligt ook aan de gebruiker. Ruime plaatsen en omdat je op een heuvel zit, zijn de nachten goed te doen. Overdag kon het best warm zijn. Even zwemmen was dan heerlijk. Niet diep en heel groot, voor nu was het prima. De eigenaresse spreekt een beetje Nederlands en geeft je een gevoel van welkom.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2018

Heerlijke tijd gehad

Fam. Vosters
13-9-2017

In augustus 2017 hebben wij 3 weken met onze 2 kinderen van 15 en 13 de 6-persoons mobile-home gehuurd. De home's staan redelijk bij elkaar (hele ruime afstand!) en toch mooi geïntegreerd bij de rest van de camping. De home was heel netjes met een mooi terras. De camping oogt natuurlijk omdat er geen symmetrie is aangebracht. Erg mooi! Verder is er alles wat je nodig hebt: zwembad, winkeltje met streekproducten, vers brood, bar, terras, mountainbike-verhuur, en zeker zeer behulpzame eigenaren en personeel. De directe omgeving is prima geschikt voor wandelingen (met de hond) of fietstochten. Omdat de camping hoger gelegen is heb je in de omgeving prachtige vergezichten richting Carcassonne. De naastgelegen rivier is via een pad bereikbaar op ca. 500 meter afstand. Vanaf de camping starten 5 wandel/mountainbikeroutes. 1,5 tot 13 km.Veel activiteiten binnen 30 minuten bereikbaar: klimbos, zwem-meer met huurbootjes, midgetgolf, Carcassonne, wijnproeverijen, grotten, ruïnes, kanoe/kajak, karting, Montagne Noir met veel wandelroutes, etc. Voldoende om je vakantie naar hartenlust in te vullen. Buitengewoon mooie en rustige camping met alle nodige faciliteiten voor een geslaagde vakantie.

Gereisd Met oudere kinderen in augustus 2017

Leuke kleinschalige camping.

Gruijters
21-8-2017

Mooie omgeving, vriendelijke eigenaren die hun best doen voor de gasten. Leuk voor kinderen: spelen op de rotsen op de camping, zwemmen in het zwembad en een leuke speeltuin.

Gereisd Met jonge kinderen in augustus 2017

parkachtige camping voor rustzoekers

Th.M. van Elteren
4-7-2017

Wij vinden het een landschappelijk zeer mooie camping met ruime plekken voor tent en caravan met veel privacy. Omdat we in het voorseizoen kampeerden, kwam er geen bakker op de camping, dus zorgden de eigenaar alleen voor ons elke morgen voor vers stokbrood. Als het regende, gingen wij, tentkampeerders 's avonds in de bar ons boek lezen. Je kunt iets gebruiken, maar als je het niet doet is het ook goed. De onmiddellijke omgeving vonden wij qua natuur niet echt spectaculair, maar je bent zo in de 'montagnes noires'. Voor bezoek aan Carcassonne een prima uitvalbasis.

Gereisd Met partner in juni 2017

toffe rustige camping

bart leonard
23-8-2015

Leuke rustige camping . Vriendelijke ontvangst en behulpzame eigenaars en medewerkers . Sanitair is niet nagelnieuw maar wel onderhouden en steeds (heel)warm water . Winkeltje is niet veel zaaks ,maar op 20 min kan je grote supermarkten vinden (carcasonne). Mooie rustige omgeving . Aanraders zijn Carcasonne (cité), Castelnaudary(marktdag is maandag) , Grotten van Loumisis, kasteel lastours en de kanaal de midi . Leuk voor 1 dagje is lac de cavayere (carcasonne) . Iets verder weg maar zeker de moeite is reserve africain in Sigean en perfect te combineren met een uitstapje naar de kust .In de buurt is ook een papiermolen te bezoeken ,wandeling hier naar toe is mooi naast de rivier ,rondleiding is veel uitleg en weinig zien. Zelf papier scheppen is anders wel leuk . Zwembad is groot genoeg voor de camping wel niet verwarmd maar dat is bij 30 graden niet echt een probleem . Zoek je een gemoedelijke , rustige camping ? Dan ga je hier je ding vinden .

Gereisd Met oudere kinderen in Sat Aug 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Nooit meer!

Campertje
7-8-2015

Wij hadden uit de ANWB gids deze camping gekozen. Echter niet wat we verwacht hadden te krijgen. De plaatsen zijn ruim en schaduwrijk met zeer hoge heggen waardoor veel privacy. Dit zorgt er ook meteen voor dat de camping wat minder leeft. De plaatsen zijn erg hellend dus niet ideaal voor tentkampeerders en campers. Geen gras op de plaatsen maar zand en blaadjes. Zwembad met glijbaan ietwat klein, wel leuk. Met laag gedeelte voor de kleintjes wat helaas niet is afgeschermd en je de kleintjes zonder diploma goed in de gaten moet houden. Sanitair erg slecht. Beetje vergane glorie. Geen wc papier, geen afvalbakjes, vervallen en oud. Lauw water om te douchen. Paar zwerfkatten op de camping. Het riviertje dat je vanaf de camping hoort lopen kun je niet zien of bereiken. Verplicht vooraf betalen en geen geld terug als je eerder gaat. Personeel straalt geen gastvrijheid uit. Carcasonne op ong. 30 min rijden.

Gereisd Met jonge kinderen in Sat Aug 01 2015 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

voor ons eenmalig

manja
5-9-2011

Wij zijn begin juli dit jaar ruim 2 weken op deze camping geweest. We vonden hem zeer afgelegen liggen, geen leuke dorpjes direct in de buurt waar je wat kan drinken. De camping zelf vonden wij te duur voor wat we kregen. De camping bestaat uit 2 gescheiden delen, waarvan op het ene deel het sanitair prima was, op het andere deel viel dat tegen. Op zich was het schoon, maar 3 douches op ruim 30 plekken is echt te weinig. Let op, alle plekken op de camping zijn hellend. Als je met een tent gaat is dit iets waar je rekening mee moet houden. Wij dachten het valt wel mee, niet dus! Een groot aantal plaatsen liggen ook verstopt achter hoge hagen wat de gezelligheid op de camping niet ten goede komt. Wij zullen niet snel teruggaan naar deze camping.

Gereisd Met partner in Sat Jan 01 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Geweldige camping voor jonge gezinnen!

carlovandenbos
4-9-2011

We hebben hier een kleine 3 weken gestaan met onze tent. Deze camping is echt een aanrader voor gezinnen met jonge kinderen. Erg overzichtelijk, ruime plekken, een leuk (helaas onverwarmd) zwembad met leuke glijbaan. Qua eten niet veel van verwachten, maar dat kun je in Carcassonne prima. Qua ligging is deze camping niet ideaal, omdat je al snel 20 minuten in de auto zit voordat je een grote supermarkt te pakken hebt. Aan de andere kant is dat ook wel lekker, ver weg van de drukte. De kinderen vermaken zich hier prima, je hebt ze ofwel in het zicht, of je hoort ze spelen. Verhouding nederlanders/fransen prima. Voor de kinderen altijd voldoende nederlandse kinderen om mee te spelen. De camping bestaat uit twee gedeeltes, zorg bij het reserveren dat je op het gedeelte staat waar het zwembad is! Het andere gedeelte is vrij donker vanwege de vele bomen, sommige plekken gewoon niet goed toegankelijk. Al met al een geweldige camping voor gezinnen met jonge kinderen, de onze zijn 2 en 5.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2011

Midden in de natuur.

Jan en Sheila
11-3-2011

Als we dan één nadeel van de camping moeten noemen, dan is het dat er nergens in de buurt een supermarkt is. In elk geval niet in het voorseizoen. De camping was net open en wordt gerund door een Frans/Engels echtpaar, heel vriendelijk. Voor de rest is de camping geweldig rustig, midden in de natuur, veel gefietst, ook naar Carcassonne, La Cité, een schitterend Middeleeuws dorp.

Gereisd Met partner in maart 2011

Top camping

Jochem
12-1-2010

Deze camping heb ik aangedaan tijdens een rondreis door Frankrijk met een vriend. Heb er twee nachten gestaan en dat is prima bevallen. De campingplaatsen zijn lekker ruim, maar op veel plaatsen wel op een helling gelegen. Het sanitair is eenvoudig maar wel netjes en schoon. Er is een klein, maar schoon zwembad aanwezig en voor kinderen is er behoorlijk veel te doen. Wij zijn uiteraard in Caecassonne geweest, want dat is uitstekend te bereizen vanaf deze plek. Persoonlijk zou ik er geen weken hoeven te staan omdat de omgeving wel heel erg rustig is. Al met al zeker aan te raden.

Gereisd Met vrienden in Sat Aug 01 2009 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurTV

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Martinet Rouge in Brousses-et-Villaret, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Martinet Rouge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.