Camping Le Cathare

FrankrijkLanguedoc - RoussillonBelflou

We hebben een aantal aanbieders voor Camping Le Cathare voor je op een rij gezet:

7.7GoedScore uit 10 reviews
+52/fotos?picId=[PLACEHOLDER]-5

7.7GoedScore uit 10 reviews
  • 6.7Eetgelegenheden
  • 7.1Staat v/h sanitair

• Rolstoel toegankelijk
Meer camping infoTonen op kaart

10 Reviews over Le Cathare

• 8Tjeert Bootsma08-08-2018

Idyllisch

Zeer leuke camping met leuke plaatsen. Zeer net sanitair. Ik was er met 2 kinderen van 12 en 16 jaar die zich prima hebben vermaakt.

• 5Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair
  • 7Karen27-09-2015

Rustig en eenvoudig

In het naseizoen was het erg rustig op de camping. Daarom konden we met onze tent op een plaats staan die normaal gesproken voor campers is bestemd. Daardoor hadden we een prachtig uitzicht op het meer. De camping is eenvoudig en zou hier en daar wat modernisering kunnen gebruiken. Voor ons als rustzoekers was het een prima plek om te staan. De zelf gemaakte afhaal-charcuterie was geweldig. Net als de cassoulet die de eigenaresse op een avond voor de campinggasten had gemaakt. Zij schijnt zelfs een lokale beroemdheid te zijn met haar cassoulet. Dus wanneer je van rust en eenvoud houdt dan is dit een fijne plek.

• 8Eetgelegenheden
  • 10cecile27-09-2014

Calme et reposant

Le Cathare est un lieu en pleine nature avec vue sur le lac de la guanguise juste à coté. Un endroit très reposant. Mobihome et sanitaire tres propre.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair
  • 8Corry Vandenbroeke18-08-2012

Camping voor rustzoekers

Hoewel het er een komen en gaan was van toeristen op doorreis was het er heel rustig op de camping. De natuur deed mij vooral denken aan Toscane met prachtige velden vol zonnebloemen. De kampeerplaatsen zijn enorm groot, maar vooral voor de caravans en mobilhomes waren er weinig beschaduwde plaatsen. Het mee ligt op een 500 meter naar beneden. Jammer dat er geen zandstrand is (klei- leemachtige grond) en er geen echte ligweide was voorzien. Sanitair is verzorgt maar veroudert, hoewel er een nieuw complex is, tonen ze die niet en spreken ze er met geen woord over bij aankomst. Dochter en moeder maken tijdens hoogseizoen elke week een uitstekende cassoulet, daaraan verbonden was er een bezoek mogelijk aan het kasteel van Belflou. Brood en kleine etenswaren zoals fruit en wijn zijn ter plaatste te verkrijgen, voor de rest moet je 5km verder! Maar veel produkten maak de eigenares zelf zoals paté en dergelijk. Veel mogelijkheid tot wandelen en fietsen maar wel heuvelachtig. Een aanrader!

• 7Eetgelegenheden
  • 5Hénocq16-08-2012

Très moyen

Les emplacements tente sont très bien situés face au lac L'accès au lac et très moyen. Concernant les prestations, les plats à emporter sont chers à l'assiette peu remplie (avec de la charcuterie "maison" non maison ou très peu gouteuse...). Les toilettes sont propres mais vétustes avec absence de lumière. Et pour finir un gros point négatif sur l'équipe d'accueil. Un manque certain de convivialité, de sourire et de sympahtie (sauf devant le tiroir caisse)...quel dommage face à ce lieu si agréable!

• 4Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair
  • 9Jef1918-07-2012

Y venir et y revenir

Camping Calme au bord du Lac de la Ganguise, Accueil familial, très convivial et de services. Séjour de 4 jours en caravane du 6 au 9 juillet 2012. Sanitaires "Vintage" mais très propre, eau chaude à tout moment. Plats cuisinés "Maison" Prix très correct, à conseiller

• 9Eetgelegenheden
  • 9Vanderveld20-11-2011

ik raad camping

Een eigen camping in het midden van de natuur. Ontspannend, ideaal voor een gezinsvakantie. Het eten is uitstekend. Warm, eigenaar beschikbaar zijn. Ik raad camping

• 8Eetgelegenheden
  • 7Ann De Jonghe20-09-2011

Camping met zicht op het meer

Wij verbleven er 1 nacht in september. Er was geen volk op de camping behalve een visser en 1 koppel dat er gans het seizoen leeft. De camping ligt er wat benepen bij. Er is wel zicht op het meer, maar dit is een zijtak en bijgevolg niet supermooi. Het is er muisstil , ideaal voor rustzoekers. We maakten gebruik van een splinternieuw sanitair gebouw, gelegen bij de chaletjes, dit was heel erg ok. Er was geen broodservice meer, omdat we buiten het seizoen waren. Dit was erg onhandig omdat het dorp niet direct op wandelafstand ligt. Uitbater maakt in de gids reclame dat de omgeving ideaal is voor fietsers, maar dit is niet echt waar. Er is het kanaal van de Garonne, maar dit ligt op een 10 - tal km fietsen in heuvelachtig landschap ! De heuvels rond de camping zijn niet uitnodigend voor de doorsnee recreant.

• 4Eetgelegenheden
  • 8KdenBoer29-07-2010

Mooi aan meer gelegen voor rustzoekers

Camping Le Cathare ligt mooi aan een meer. Je kunt er zwemmen / surfen. Helaas ontbreekt een "strandje / grasveldje" om lekker te zitten. Ligging camping is niet zo gunstig voor uitstapjes naar zuiden (veel landwegen, dus lange reistijden). Zeer rustige camping ook in hoogseizoen. Sanitair verouderd maar zeer schoon (door controle vaste campinggasten). Controle door vaste campinggasten van vorige beoordeling is herkenbaar. Brood en meeneem-maaltijden op bestelling. Onvriendelijkheid vorige beoordeling slaat waarschijnlijk op ouders beheerder, niet op beheerder zelf. Nieuwe chalets en oude stacaravans te huur. Wij waren met caravan. Grote plaatsen - diverse met weinig schaduw. Directe omgeving is landbouwgebied, dus niet echt mooie natuur. Iets verder zuidelijk de Pyreneeën natuurlijk wel een mooi gebied. Winkels en snelweg op 15 km. Diverse uitgezette mountainbikeroutes rondom het meer.

• 5Eetgelegenheden
  • 6buiting22-02-2010

nooit meer Belfou

Onvriendelijke eigenaar, sanitair ronduit aftands. Wel schoon. Vaste gasten houden overige kampeerders scherp in de gaten en brieven alles door.Resultaat aanvaring met dronken eigenaar. Wasmachine is stuk, geen geld terug voor slechte wasbeurt. Pas op mevr. neemt de paspoorten in en bewaart ze in een lade (de onze werd gestolen daar). Is ergen risico vlgs mevr.. Slagbomen gaan dicht 's avonds, sleutel is elders. In geval van calamiteiten kom je er niet met een auto vanaf. Foutieve afrekening in ons nadeel.

• 3Staat v/h sanitair

Camping Le Cathare info