Vakantie Argelès-sur-Mer
header

Vakantie Argelès-sur-Mer

Genieten in Argelès sur Mer

Een heerlijke vakantie beleef je in het Zuid-Franse Argelès sur Mer. Ga kamperen op één van de vele campings, midden in de natuur of bij een groot zwembad. Geniet van het water of ga op de sportieve tour en huur een mountainbike. Liever relaxen met een goed boek? Dat kan natuurlijk ook. Dat is pas vakantie!

Bekijk accommodaties

Inspiratie voor Argelès sur Mer

3x campings met zwembad

Luxe Camping La Sirène

Een zwembad van dit kaliber vind je meestal alleen bij viersterrenhotels. Geniet van het frisse water en ga zonnen op één van de vele zwembadbedjes. Je kinderen kunnen lekker badderen in het kinderbadje. Fijn: het zwembad wordt dagelijks gereinigd, zodat het er tiptop uitziet.

Sportief op Camping Le Soleil

Camping Le Soleil is een perfecte uitvalsbasis voor je vakantie in Argelès-sur Mer. Natuurlijk ligt je kampeerplaats dichtbij het strand, maar ook op Le Soleil zelf kun je heerlijk zwemmen. Het enorme zwembad heeft een heerlijke temperatuur. Op de sportieve tour? Je kunt hier meedoen aan de dagelijkse aquagym.

Goed eten bij Camping Le Méditerranée

Lekker wat te knabbelen bij het zwembad? Op Camping Le Méditerranée vind je pal naast het bad een groot restaurant waar je een heerlijke maaltijd kunt bestellen. Het zwembad is schoon en er is genoeg plaats op het droge om van de zon te genieten. Ook fijn: Le Méditerranée is een autovrij park.

3x campings in de natuur

Rust op Camping L' Hippocampe

Camping L' Hippocampe ligt midden in de groene natuur van Argelès sur Mer. Word wakker van de fluitende vogeltjes en geniet van de rust om je heen. Het park is autovrij. Zwemmen doe je in het bijbehorende zwembad of gratis in Aquapark La Sirene vlak om de hoek. De kinderen hebben de tijd van hun leven op alle glijbanen.

Actief op Camping Le Pearl Village Club

Er is heel veel te doen op Camping Le Pearl Village Club. Trap een balletje op het voetbalveld of speel een potje beachvolleybal. Je kunt ook een frisse duik nemen in het zwembad van de camping. De kinderen worden vermaakt door het animatieteam of kunnen lekker ravotten in de grote speeltuin.

In de natuur op Camping La Chapelle

Vlakbij een gezellig strand en een bruisende boulevard, maar toch rustig slapen? Ga dan naar Camping La Chapelle. Deze camping ligt midden in het Franse groen, maar op steenworp afstand van de bedrijvigheid van Argelès sur Mer. Je kunt hier heerlijk in de stilte slapen. Ook handig: er is vlakbij een grote supermarkt.

Doen in Argelès- sur- Mer

Bezoek Vallee des Tortues

Oog in oog staan met vele schildpadden? Je zou het misschien niet verwachten, maar dit kan in Argelès-sur Mer. Bezoek Vallee des Tortues en maak een mooie wandeling langs de verblijfplaats van de prachtige dieren. Een leuk uitstapje voor jong en oud!

Op avontuur in Aqualand Saint Cyprien

Even helemaal losgaan? Plan dan een dagje naar Aqualand Saint Cyprien. In dit ruim opgezette waterpark vind je tal van attracties, lekker eten en genoeg parkeerplek. Zoef jij van één van de vele glijbanen, of ga je zwemmen in de warme baden? Een aanrader als je op vakantie bent in Argelès sur- Mer.

Bewonder de kathedraal van Argelès

Als je meer wilt weten over de rijke historie van Argelès-sur Mer, ga je naar het stadje Argelès. Hier bewonder je de prachtige kathedraal en abdijen uit de tijd van de Katharen. Tip: neem een mandje met lekkers mee en ga picknicken in de prachtige omgeving van de kathedraal. Genieten!