Camping Les Chênes Rouges

Kleine hotelsWeer vandaag17°12°
Camping Les Chênes Rouges
7,3

29 reviews over Camping Les Chênes Rouges in het Nederlands

Onze plaats was groot genoeg alleen ontzettend veel keien voor een tent op te zetten was een min punt!

Heerlijk rustige familiesfeer op camping, gezellig restaurant, leuke relaxte activiteiten, mobile home prima (en dat is maar goed ook want de gemeenschappelijke sanitaire voorzieningen zijn vies en verouderd) en had airco en dat was met bijna 39gr wel heeeeel erg fijn.

Maar de camping is als geheel wel een droge dorre bende en de opzet van de camping zelf is niet echt gezellig. Weinig groen dus en de huisjes staan in naar uitziende rijen achterelkaar op gesteld. Zwembad hutje mutje vol. Wel leuke glijbanen. De camping ligt ver weg van alles.

Maar bovenal vonden wij Argeles sur mer verschrikkelijk. Echt een NO-GO in de zomer!!!! Stranden zijn overoverovervol, je auto kun je langs de kust echt gewoon niet kwijt . Leuk naar een haventje? Geen optie, je kan gewoon nergens in de buurt parkeren want het is drukdrukdruk.

Heel erg prettige (familie)camping vlakbij Argelès sur Mer. Niet supergroot en daardoor overzichtelijk. Het heeft een meer dan prachtig, schoon(!) zwembad waarin onze kinderen (8 en 12) zich uitstekend hebben vermaakt. Drie toffe glijbanen en voor de allerkleinsten watersproeiers e.d. Ook het restaurant/bar en terras zijn aangenaam. De bediening is weliswaar niet altijd even efficiënt, maar ach je bent op vakantie... Ze zijn wel heel klantvriendelijk dus. Er is ook animatie voor wie dat fijn vindt. Het enige "minpuntje" is de beperkte aanwezigheid van sanitair. Maar paar wasbakken en de toiletten waren niet altijd even schoon. Hoewel ze wel regelmatig werden schoongemaakt. Wij hadden een mooie ruime en schaduwrijke plek voor onze vouwwagen (formaat 26m2). Wat ons betreft zouden er meer campingplaatsen mogen komen ipv de vele mobil homes. In de omgeving is ook genoeg te doen: fietsen, de zee, de bergen & je bent met een uurtje in Spanje.

De nieuwe eigenaren hebben deze camping nu 3-4 jr, dus die oude recensies heb ik niet gelezen: onze kinderen waren mn heel positief (9,12,14 jr) over zwembad, sfeer met andere jongeren (10% nl, meeste fransen), zee en beegmeertjes in de buurt, en de animatie met franse insteek (karaoke, disco, zwembad spelletjes).

Wij waren zeer te spreken over de kleinschaligheid (150 plekken, familie die het zelf runde) strakke aanpak, het feit dat alles na 11 uur stopte en om 12 uur stil moest zijn (en ook was). 1 akkefietje naast ons werd stevig aangepakt en kwam daarna niet meer voor.

En natuurlijk de heerlijke omgeving: naar Dali museum geweest, Barcelona, mtb, racefiets in bergen, bergwatertjes, pittoreske dorpjes, en ja: ook wat toeristisch in argeles zelf. Voor ieder wat wils!

Tenslotte leuke mensen in de keuken/bar, voor de 1e keer dit jaar, leuke klik mee, en handig dat er met Ilse een NL begeleidster was, dank Ilse!

Wij komen nog terug

Sylvia
12-7-2016

Ik had heel wat slechte reviews gelezen nadat ik al had geboekt dus gingen we met een klein hartje. Maar wij werden hartelijk ontvangen door de eigenaars en we hadden een topvakantie. De camping is zeer rustig gelegen in de volle natuur met zicht op de bergen. Argelès zelf is ook prachtig en de route des vins zeer aan te bevelen.

Enige minpuntje was dat de WIFI (betalend) zeer slecht werkt ondanks de grote investeringen die al zijn gebeurd. En een welkomstkit was ook leuk geweest, zeker omdat we op zaterdagavond arriveerden en dan zijn de winkels natuurlijk dicht.

Campings veranderen.

Paul
5-11-2014

De camping heeft veel mobile homes, maar daar kwamen wij ook voor. Een splinternieuw home en dito inboedel op een mooie plek in een rustig gebied.

Ze zijn ook volop bezig met het vernieuwen van de camping en met het plaatsen van meer mobile homes. Wij hadden 32 m2 met 2 slaapkamers, douche en toilet. Keuken is voorzien van dubbeldeurs koelkast, magnetron, koffiezetter. Kortom prima plek.

Leuke camping!

Lise en Bart
12-7-2013

Wij verbleven in juni op de camping en waren de enigen met een tent. Lekker rustig en veel plaats dus voor ons. Het zijn ruime plaatsen met veel schaduw. Sanitaire blok was proper. Het is een rustige ligging, ver genoeg van het té toeristische Argelès-Plage en goed om Collioure, Perpignan, Céret,... te bezoeken. Niet zo ver van de camping is een leuke rivier waarlangs je een mooie wandeling kan maken.

jpvw

jpvw
18-3-2012

De nieuwe eigenaar heeft het toch voor elkaar gekregen,deze eens zo heerlijke camping is totaal niks meer. Niet meer naar toe gaan,of je moet van een verschrikkelijke vakantie houden met veel ongemak en ergenis.

1 keer was meer dan genoeg

P de Groot
28-8-2011

Le Romarin gekozen omdat die buiten het dorp Argeles van de zee vandaan ligt en daarom rustig lijkt. In onze oude ANWB gids leek het best een aardige camping. Helaas Zoover niet van te voren geraadpleegd, maar daar hebben we van geleerd.

De gemiddelde 5,3 hier is voor ons teveel van het goede:

- vrijwel alleen (goedkoop ogende) stacaravans.

- kleine, stoffige plaatsen vol kuilen.

- klein zwembad wat volgens een bordje elke middag tussen 12:30 en 13:30 sluit maar daar houdt men zich alleen op zonnige (!) dagen aan. Als de zon niet scheen bleef het tijdens onze week gewoon open.

- verplichte, verzegelde plastic armband om je pols die vooral zweet.

- brood is na 10:00u uitverkocht, moet je naar het dorp.

- op z'n best lauw water in de douche en bij de afwas, maar regelmatig gewoon koud.

Voor een internationale sfeer hoef je niet te komen, er staan vrijwel alleen Fransen, buiten ons 1 Nederlands en 1 Engels stel.

Na 4x nooit meer

Peter
24-8-2011

Camping glijdt af van best aardig naar onvoldoende. In lijn met de mode (in Argeles) om toer-plekken door mobile homes te vervangen zijn er nog 10 toerplekken over op ongunstige plaatsen: ver van waterpunten, stoffig. Voor wat we hier betalen hadden we in Calonge, Spanje 120m2, eigen waterkraan, zicht over zee, nieuw, zeer ruim sanitair wat 2x daags schoongenaakt werd. Hier 65m2, pal naast herrie zwembad en goedkope animatie, 100m van eerste waterkraan.

Kortom: dit was onze laatste keer hier.

PS door de mobile home toename zijn er voornamelijk Franse gasten itt voorheen. Niets mee mis, maar waarschijnlijk weinig aantrekkelijk voor NL kinderen.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Les Chênes Rouges in Argelès-sur-Mer, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Les Chênes Rouges zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.