Camping Le Texas

Camping Le Texas
9,7

15 reviews over Camping Le Texas in het Nederlands

Mooie en hele schone camping, fijne sfeer

Suzanne
9-8-2016

Wij hebben hier 2,5 week gekampeerd met eigen tent. Het is een hele nette en schone camping, goed onderhouden en hele fijne sfeer. Alle plekken hebben ruim voldoende schaduw. De gastheer en -vrouw zijn zeer vriendelijke en behulpzame mensen. Op de camping verbleven vooral Franse gasten, wat wij erg prettig vonden. Wij stonden in totaal met 3 Nederlandse families midden in het hoogseizoen. Sanitair was altijd schoon!

Wat wij op voorhand uit de plattegrond echter niet konden opmaken, was dat er heel veel stacaravans zijn. Ook een behoorlijk aantal van vaste bewoners. Het aantal 'echte' kampeerplaatsen zal ongeveer 35% van alle plekken zijn. De grootte van deze plekken varieert nogal, dus bij reserveren aangeven hoeveel ruimte je nodig hebt. Ondanks al deze positieve beschrijvingen, zullen we echter niet meer terug gaan. De achterkant van de camping ligt zowat aan de D914. Dit een tweebaansweg autoweg waar 110 km per uur gereden mag worden. Wij hebben hier 's avonds en 's nachts behoorlijk wat geluidsoverlast door ervaren. Op de camping zelf is het rustig, de enkele keren dat er iets van animatie werd aangeboden, was dat vooraan bij de entree en had je daar bij je tent totaal geen last vast. Echter, de camping ligt naast een grote en zeer drukke camping waar iedere avond tot klokslag 00.00 uur keiharde muziek van te horen was. Daarmee werden de zwoele en rustige avonden die wij graag wilden, compleet overschreeuwd. Vandaar voor ons geen terugkeer.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2016

Een echte franse camping

mandyheus
14-8-2014

Fraaie camping met veel schaduwrijke plaatsen, bescheiden maar leuk zwembad. Ligging perfect, net buiten de drukte van Argeles sur mer. Gratis treintje brengt je naar het strand. Personeel verdient een dikke tien! Wel heel veel franse gasten waaronder ook veel vaste gasten maar allemaal even vriendelijk. Animatie voornamelijk in het frans. Onze dochter van elf had daar wel moeite mee. Helaas was er 's avonds vaak koud water bij het sanitair wat het afwassen en douchen niet makkelijk maakte. Afhaal eten op de camping was goed.

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2014

Super plek

dutchdk
10-1-2014

Leuke camping. Wij hebben hier twee weken gestaan met een tent. De eigenaren zijn heel vriendelijk en proberen het iedereen naar de zin te maken. De camping ligt wat uit het centrum maar met het treintje kan je gratis naar het centrum. De camping is lekker rustig (naastgelegen camping niet). Doordat je makkelijk naar het centrum kan kies je zelf voor drukte of rust, ideaal!

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2013

Supervakantie op een leuke camping

Fam Keij
19-1-2013

De locatie vonden we erg fijn, niet in de drukte maar wel dicht genoeg bij het strand, het dorp en supermarkten. Dit alles makkelijk te bereiken met het gratis treintje. Camping eigenaars (echtpaar) zijn heel erg vriendelijk en spreken goed Engels. Het zwembad is schoon en de campeerplaats waar wij stonden (helemaal achteraan op de camping) was erg ruim en schaduwrijk, wat erg fijn was gezien de temperatuur overdag. Leuke speelplaats en voetbalveldje vooraan de camping. Eenvoudig animatieprogramma (wel in het Frans), animatieprogramma van de buurtcampings was 's avonds wel goed te horen maar niet storend. Je kunt pizza, gebraden kip, ijsjes, drinken en pannini's krijgen op de camping. Brood haal je 100 meter buiten de poort van de camping. Eenvoudig maar goed geregeld. Super sfeer en lekker gemoedelijk. Een suleuke relaxte vakantie gehad op deze leuke camping in een fantastische omgeving.

Topcamping!

vanbruchem
10-8-2012

Erg goede camping. We hebben 2 weken een stacaravan gehuurd op deze camping. De caravan's staan allemaal in de schaduw. Wij hadden een grand comfort caravan, heeft een oven en een extra grote koelkast, handig! Het zwembad is niet heel groot, maar dat hoefde voor ons ook niet met een zoontje van 1 jaar, er is een apart peuterbadje. De eigenaren van de camping zijn erg aardig, je voelt je erg welkom, en als je een probleem had, werd het gelijk opgelost. De bezoekers van de camping zijn vooral Frans. Met het gratis treintje kon je gemakkelijk naar het centrum/strand van Argeles. Op loopafstand van de camping zit een kruidenierswinkeltje en een bar, en iets verderop een Intermarche. Animatie op de camping was erg leuk, wel in het Frans. Op de camping is een speeltuin, met best veel toestellen, met tafeltennistafel en basketbal/voetbalveld. Wij hoorden ook de muziek van de naastiggende camping, ging tot 12 uur door denken we, hadden wij zelf geen last van.

Fijne, rustige, kindvriendelijke camping

Juliette
5-8-2012

Het is een kleine en daarmee overzichtelijke camping met beperkt entertainment en een 'avondklok' van 11:00 (weinig herrie dus). Veel bomen, dus schaduw. Klein maar fijn overzichtelijk zwembad voor verkoeling/kindervermaak (apart peutergedeelte). Er is een speeltuin met tafeltennistafels en een veld voor voetbal/basketbal voor de oudere kinderen. Ook een kleine binnenruimte met tv, pooltafel. Op de camping zelf zijn pizza, patat en panini's te krijgen. Veel diverse stacaravans (ook staanplekken). Wij zaten in een stacaravan van de camping zelf en die zijn behoorlijk nieuw, met grote koelkast/apart vriesvak, magnetron, koffiezetapp., mooie pannen, enz. (geen waterkoker). Het personeel is heel vriendelijk en de beheerders/eigenaren spreken redelijk goed engels. De camping ligt wel in de buurt van de snelweg, dus 's avonds kan je geruis van auto's horen en de buurtcamping heeft helaas wel entertainment en dat kan je soms ook horen. Het is nu eenmaal een toeristisch gebied.

Leuke vriendelijke camping

Marc Wegerif
4-8-2012

Tja, beetje jammer die ene negatieve beoordeling. Schaduw: juist heerlijk gezien de hitte. Sanitair helemaal ok! Douchewater spoelt weg via gootje maar zeker niet over je voeten. Open riool? Zeker niet dus, voordat je zoiets plaatst moet je echt even beter nadenken. Die bekende enkeling die er eens een zooitje van maakt (tampon in douchewater?) kan je tegenkomen maar reageer dat niet af op de beheerders! Ik ben de bekende viezerikken die op elke camping bijna huishouden juist hier niet tegengekomen. Plus: rust, gemeenschappelijke BBQ's, Panini's, vriendelijke beheerders, treinkaart, schaduw, paella-avond, grote/kleine supermarkt om de hoek en zeer veilig voor jonge kinderen. Vooral Franse en enkele Nederlandse gasten. Minder geschikt voor oudere jeugd (> 10 jr), geen spektakel hier. Lekker maar kleiner zwembad. Animatie beperkt en puur Frans. Wel flinke treinrit naar het strand, vonden kinderen wel weer prachtig en werkt positief door in prijzen.

Gereisd Met jonge kinderen in juli 2012

Super fijne vakantie gehad op deze camping.

t.vanmaurik
3-8-2012

Wij hebben op deze camping 3 super weken gehad. Fijne kleine camping, rustig. Een zwembad wat altijd netjes was, sanitair is niet nieuw maar wij hebben het niet vies aangetroffen. Personeel was heel vriendelijk en sprak goed engels. Met 30 + graden was het heerlijk om in de schaduw te staan. Het treintje naar het dorpje was ook goed geregeld en de kids vonden dat prachtig. Kortom een echte aanrader.......

Gereisd Met jonge kinderen in Sun Jul 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Fantastische camping in naast een drukke stad

Liesbeth
2-8-2012

In tegenstelling van mij onderbuurvrouw vonden wij het een fantastische camping. Met een temperatuur van 37 graden moet je niet in een caravan zitten met licht aan. Er staan veel Franse campeerders maar je bent immers in Frankrijk. Het sanitair is schoon en wordt ook goed schoon gemaakt. Er zijn leuke uitstapjes te maken, het treintje is prima geregeld voor naar het strand en de stad, barretje voor de camping is leuk met lekkere tapas, naast het barretje is een wijnboer en daar naast kun je fruit en groenten halen (en wat kleine kruidenierswaren) er zijn kleine hapjes te halen op de camping (friet/pizza) campingbaas is erg vriendelijk en behulpzaam incl. de dames achter de receptie. Supermarkt om de hoek (Intermarche en Aldi). Kortom een aanrader voor gezinnen met kinderen van de leeftijd tot 10 jaar. En die een rustige camping zoeken, de rest is vrij druk en toeristisch. We hebben er 3 weken gestaan en ons niet verveeld.

Gereisd Met oudere kinderen in Fri Jul 13 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Geen aanrader

Ccile
29-7-2012

voor ons een verkeerde keuze: - stonden achteraan in het beboste deel, zelfs overdag de lampen aan in de caravan! - toiletten niet schoon, uitwerpselen voorganger kregen we niet weggespoeld - open riolering bij afwasplaats, douchewater spoelt over je voeten - tampons in het riool bij de afwasplaats - stalling erg oude caravans (voor verhuur?) over het hele terrein

Positieve punten - personeel heel vriendelijk - animatie aanwezig (in het Frans)

• Aantal campingplaatsen50 tot 200

• Warme douchesAanwezig
  • Privé sanitair mogelijkJa
  • Overige servicesWasserette

• Autovrij parkJa

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Texas in Argelès-sur-Mer, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Texas zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.