Camping Le Soleil

Camping Le Soleil
7,1

Omschrijving
Op Camping Le Soleil in Argelès-sur-Mer spot je allerlei nationaliteiten. Letterlijk iedereen vermaakt zich hier, want ook voor volwassenen is er animatie. Zonnen kan bij het zwembad of op het strand. Le Soleil grenst namelijk direct aan het strand. Sommige staanplaatsen zijn wat krap. Vlakbij de grens van Spanje en op 2 uur rijden van Barcelona.

358 reviews over Camping Le Soleil in het Nederlands

Animatie veel te doen voor kinderen, helaas weinig nederlandse animatie, alles werd in het Frans verteld...Strand heerlijk dichtbij, alleen jammer dat er niks vanuit de camping georganiseeerd wordt, leuk tentje waar je drinken/ijs kan halen

en geen verhuur van activiteten voor in Zee, terwijl een eind verder kan je dingen gratis zoals sup boarden huren , alleen moest je wel van die ene camping was , anders moesten we er dik voor betalen, voor zo'n 5 sterren camping verwacht je bij het strand iets meer te doen, jammer , als er een leuke strand tent neergezet kan worden en waar we via de camping dingen kunne huren voor in de zee, zou echt top zijn dan maak je het voor iedereen en zeker voor de kinderen een stuk leuker aan Zee

Toilet gebouwen werden super goed schoon gemaakt , stond ook steeds personeel bij

alleen jammer dat de toiletten bij het zwembad zo slecht onderhouden werd, bv geen toiletpapier aanwezig, en vieze lucht,

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

De laatste drie weken van augustus naar camping Le Soleil geweest. De straatjes voor de kampeerplekken zijn erg smal als je met de caravan rijdt ( tip stippel eerst een goede route uit) de sanitair gebouwen zijn niet al te nieuw maar voldoen prima, echter (enkel) de mannen toiletten waren met regelmaat erg vies. De kinderen van 4 en 6 jaar hebben leuk kunnen spelen in de leuke speeltuin. Het zwembadcomplex is erg leuk, lekker verwarmd water ookal was de camping volgeboekt was het zwembad niet te druk. Waarschijnlijk door het strand waar de camping gelijk aan ligt. In het hoogseizoen wordt bijna de gehele dag activiteiten georganiseerd voor zowel jonge kinderen als voor jeugd helaas is het wel erg gericht op Fransen. Veel mooie bezienswaardigheden in de buurt, minder bekend maar echt geweldig is de kanarie (gele treintje) door de Pyreeen vertrekt vanuit Villefrance, wees op tijd deze trein vertrekt op tijd. Leuke vakantie gehad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Een echt vakantie gevoel!

Akkerman,
23-8-2018

Een mooie goed verzorgde camping voor jong en oud!

D-reizen

Te duur en te commercieel opgezet

Andries,
23-8-2018

Camping zeker te duur. Geen 5 sterren waard.

De grote zwembad is 1/3 staand, dus ook daar druk. Wel overal toezicht.

Wifi zeer slecht. s morgens doet het het soms,hoe later hoe meer problemen.

Mobiel internet dekking op camping ook slecht, dus ook geen goed alternatief.

Bar op terras voor een ijsje of voor drinken zijn na 22h00 al dicht!

Niet alle toiletten waren open. Navraag reactie warom sommigen afgesloten waren: 'dat moet anders moeten we te veel schoonmaken'

Geen open plaatsen tussen de plaatsen of open ruimte om bijv een balletje te trappen of batminton te spelen. Hutje mutje dus...

Sommige plaatsen onrealistisch klein. Als je aangewezen plaats echt te smal of klein is, gewoon om een andere vragen!

Fully booked blijkt vaak niet zo te zijn en wordt er wel na aandringen (en foto) een alternatief geboden.

Dorp is heel extreem toeristisch: 31 campings !

Er is heel vaak file richting het dorp. grote winkel op 4 km (file) afstand

Wij komen terug

Terryn,
22-8-2018

Wij zijn hier 3,5 weken geweest in juli / augustus met onze kinderen van 3 en 8 jaar oud.

Mooie grote camping, veel verschil wel in grootte van de staanplaatsen, maar die van ons voldeed net.

Zeer vriendelijk personeel, altijd met de glimlach en ook erg behulpzaam.

Sanitair werd bijna de hele dag door gepoetst, niet de modernste gebouwen maar wel netjes. Alles wat je nodig hebt is aanwezig op de camping.

Zwembad is ook super!

Camping ligt een beetje afgelegen tov centrum, dus zeker fietsen meebrengen.

Wel direct toegang tot strand.

Overdag weinig gelegenheid om gezellig terrasje te doen, er is enkel een kleine bar met beperkt aanbod + zelfbediening... Cocktailbar gaat pas 's avonds open...

Nog een kleine tip voor tabac + press; misschien iets meer nederlandstalige lectuur voorzien gezien het grote aantal Nederlanders en Belgen op de camping ;-)

Al bij al een super camping!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Leuk als je houdt van massa en veel herrie.

Familie Smulders,
19-8-2018

De ideale camping als je houdt van herrie! Is het niet van het Lunapark, dan is het welk van de eigen animatie en van de gasten zelf. Ook de toiletgebouwen werden zo vaak gereinigd dat ik regelmatig ergens anders moest douchen. Zelfs s avonds is er bewaking/schoonmaak in de douchegebouwen! Wat ook geweldig was waren de authentieke Franse bediening in de de winkel. Service met een snauw zogezegd. Check je plaats voor dat je aankomst van sommige plaatsen hebben geen gras, enkel klei en dat wordt zacht en modderig als het regent. Ideaal voor ons was de korte afstand naar het strand en de douche bij de ingang van het strand. De afhaalmaaltijden zijn ook goed, met frikandellen en bitterballen voor de Hollanders. Het zwembad is groot, druk en met warm water. Iedere avond wel animatie en vertier. O en ook een goede combi van nationaliteiten. Oudere jeugd vermaakt zich s avonds en s nachts op het strand (vonden de disco niet leuk)

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Was weer een geweldige vakantie

Paul Ng,
15-8-2018

Leuke camping. Mooie ligging aan de zee. Kon mooi afwisselen zwembad of strand. Goede faciliteiten. Zeer leuk voor de kinderen. Camping ligt vlakbij de Spaanse grens. Dus ook paar keer met de auto naar Spanje geweest met gezin.

zeer goed, een aanrader

Mark Wesselius,
15-8-2018

Het is een nette camping. Leuk zwembad met glijbanen. Ideaal dat het strand dichtbij ligt. Plekken zijn ruim. Sanitaire voorzieningen zijn schoon. Animatie is uitstekend.

Nadeel is en blijft de drukknoppen van douches en afwaskranen. In de douche is de tijdsduur zeer kort dat betekend constant drukken en bij afwassen komt er altijd te veel water uit. Droog afwassen zit er niet in.

Fantastische plek!

Ronald,
14-8-2018

Mooie camping direct gelegen aan het strand. Goed verzorgd sanitair. Nieuw mooi restaurant zeker voor een camping. Eten wordt erg snel (we vinden te snel) opgediend. Ze moeten nog leren te temporiseren. Mooi zwembad maar erg druk. Strand en zee zijn heel schoon. Redelijke supermarkt. Vernieuwde afhaal cafetaria. Frans georiënteerd maar je vind er alle nationaliteiten (vinden wij prima). Genoeg te beleven in de directe omgeving en een prachtig historisch achterland als je het geen probleem vind om een stukje te rijden. De hele camping maakt een schone en goed verzorgde indruk. Er zijn ruime plaatsen maar de meeste zijn al geboekt voor het volgende jaar door vaste gasten. Er is elke dag een huisdokter op de camping! Kan je zonder afspraak naar toe. Animatie is Frans.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Druk, groot, mooi en ruim.

Ebii,
12-8-2018

Een grote commerciële camping wat voor-en nadelen heeft. De voordelen zijn bv een terras, pinautomaat, winkel, ijsjes. Nadeel is de massa mensen. De camping ligt vrij afgelegen van het dorpje. Het kiezelstrand op loopafstand is super. Prachtig uitzicht op de Pyreneeën. Het zwembad is prachtig en groot maar het water was erg warm. Sanitair goed en schoon. Plek was redelijk groot al is de ondergrond bij deze tropische temperaturen keihard en stoffig.

Veel jeugd wat ' s avonds in tientallen (via een beveiligde poort) naar het strand trekt. Voor de jeugd gaat op de camping alles om 22:00 dicht, dus wel logisch dat ze elders vertier zoeken. Daar wordt ook flink gedronken en onze pubers waren daar niet echt van gecharmeerd. Voor volwassenen is de animatie 's avonds gezellig. Dagje Barcelona is goed te doen. Wel 2 uur rijden, maar zeker de moeite waard! Camping is stevig aan de prijs!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Soleil in Argelès-sur-Mer, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Soleil zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.