Camping L' Hippocampe

• 9.1Activiteiten
  • 9.4Sfeer in stad

• Kinderopvang
Meer camping info

Camping L'Hippocampe in Volonne is kleinschalig, maar je kunt gebruik maken van de faciliteiten van de grotere naastgelegen camping. Opvallend is dat de camping een uitstekend Thais restaurant heeft. 's Avonds geniet je van leuke shows, die wel voor wat geluid kunnen zorgen. De camping ligt vlakbij de rivier de Durance, waar je goed kunt kanoën.

Contact

253 reviews over Camping L' Hippocampe

• 2019
    8Guy24-09-2019

Gemakkelijk online te boeken. Vriendelijk, duidelijk en efficiënt onthaal aan de receptie. Goed uitgerust en proper verblijf (jammer genoeg geen vaatwas). Park goed onderhouden. Zwembaden en speeltuinen zijn ideaal voor de kinderen. Restaurant was enige slechte ervaring (vuil en vettig).

• 2Eetgelegenheden

Gereisd in september 2019

• 8Van Berlo22-08-2019

Fijne vakantie gehad!

L'Hippocampe is een heel nette gezellige camping, wordt goed onderhouden en het grote pluspunt vonden wij het prachtige zwembad met heel fijne plekken om te liggen op het kunstgras. Ook de speeltuinen/sportvelden zijn erg leuk! La Sirene vonden wij veel te druk t.o.v. L'Hippocampe. We hebben daar dan ook alleen maar gebruik gemaakt van de (heerlijke) bakker en prima supermarkt. Restaurant Bambou op L'Hippocampe: heerlijk eten, maar vond het persoonlijk te weinig wat je krijgt voor de best hoge prijzen... De "afhaal snackbar" in La Sirene viel ons wat tegen. Tip: Strand van Canet-en-Roussillon is heel fijn, zeker ook voor kleine kinderen. Zee loopt langzaam af, mooi helder, heerlijk fijn zand, en verder rustig aan gezellige boulevard. kortom, wij hebben een heerlijke vakantie gehad en de kinderen (8, 5 en 1,5 jaar) hebben genoten!

• 7Staat v/h sanitair

• 9Rob22-08-2019

Een mooie camping en personeel zeer hulpzaam en is autoloos dus erg kindvriendelijk.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd in augustus 2019

• 8Fam. Bouwer21-08-2019

Een fijne vakantie, volgend jaar een andere plek.

De ontvangst op deze camping door de mensen van touroperator was hartelijk. De caravan zag er uitstekend uit (schoon en nieuw). Het is een kleinere camping vergeleken bij la Sirene aan de overkant. Fijn was wel dat we gebruik konden maken van de zwemfaciliteiten van la Sirene. Het Bambou restaurant vonden wij niet heel uitnodigend. Het zwembad was prima. We hebben wat last gehad van wiet rokende Fransen voor de caravan maar na het indienen van een klacht is er wel iets aan gedaan. In de omgeving is er genoeg te doen. Het strand en Argeles sur Mer zijn goed bereikbaar vanaf de camping (met auto of treintje tegen betaling). Wij vonden de Nederlandse dame bij de receptie niet erg vriendelijk/behulpzaam. Het besproeien van alle grasvelden s nachts mocht van ons wel wat minder. Alles werd drijfnat. Als je houdt van een drukke, levendige omgeving dan ben je hier goed op je plek!

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 4Izzy20-08-2019

Nooit meer! Eerder vertrokken.

Redelijk kleine Camping met leuk zwembad. Wij waren door touroperator in stacaravan aan de parkeerplaats geplaatst. Je betaalt dus voor een 5sterren camping maar zit op een parkeerplaats ergens achteraf. De parkeerplaats is druk en levensgevaarlijk voor kids. Schandalig. Wij vertrekken morgen, hebben onze vakantie laten omboeken. Geen dag langer op deze plek.

Zelf als tiener geweest op grote zus La sirene. In de jaren is het er niet beter op geworden. Argeles is het salou van zuid Frankrijk. Veel Fransen en Engelsen die luidruchtig zijn. Dringen voor in rij bij bakker en zwembad. Bizar. Voor ons was deze camping een enorme teleurstelling. Harde muziek van meerdere campings tot 23.30 uur.

Wij worden misschien te oud, maar wij komen nooit meer terug op deze camping of argeles sur met.

• 9Bas & Petra15-08-2019

Mooie autovrije camping met mooie moderne stacaravans. De camping is zeer kindvriendelijk, heeft een heel mooi zwembad en er wordt van alles georganiseerd. De faciliteiten zijn top. Tegenover l'Hippocampe ligt de grote en drukkere zustercamping la Sirène. Deze camping heeft een heel mooi waterpark met diverse zwembaden, hele gave glijbanen waar de bezoekers van l'Hippocampe ook gebruik van mogen maken. Bij beide campings zijn constant badmeesters aanwezig, die de boel goed in de gaten houden. Een prettig idee met jonge kinderen. De bakker, supermarkt en eetgelegenheden bevinden zich ook op deze camping. l'Hippocampe heeft één restaurant, direct naast het zwembad, waar je ook goed kunt eten. Wij hebben een top-vakantie gehad.

• 8Wendy24-07-2019

Zeer complete camping

La Sirene was veel te massaal voor ons. l'Hippocampe was vele malen prettiger.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd in juli 2019

• 9Sofie Kerkhofs16-07-2019

Heerlijk

Onze eerste gezinsvakantie ooit. Onze jongens zijn 5 en 3 jaar oud. Deze camping gekozen omdat we op een rustige autovrije camping konden verblijven en toch gebruik konden maken van alle faciliteiten van de grote camping. Voor ieder wat wils in het waterpark: kleuterparadijs voor de jongens en grote glijbanen voor papa. Ook de andere activiteiten die werden georganiseerd waren zeer leuk en zeker voldoende variatie. Kregen een caravan aan het einde van de camping vlak bij het kleine speeltuintje, lekker rustig en ideaal voor de voor de jongens. Hadden dit jaar geboekt via een touropperator, maar dat viel tegen. (volgend jaar boeken we direct bij de camping).

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 2018
    8Monique13-11-2018

Hele mooie vakantie

Heerlijk rustige camping, in tegenstelling tot de zustercamping La Sirene aan de overkant van de straat. Wel kunnen alle gasten van L’hippocampe gebruik maken van alle faciliteiten van de zustercamping, La Sirene. Bv de bakker, supermarkt, de snackbar en natuurlijk het mooie zwembad. Ook mag je van het uitgebreide activiteitenprogramma meedoen. Ik vond het echt een pluspunt dat de camping autovrij is. Er zijn speciale bagagekarren waar je gebruik van mag maken. Al het personeel was aardig en alle stacarvan’s liggen in straatjes. Genoeg privacy rondom de caravan. Vanaf de camping loopt er een gratis treintje naar het strand, waar je bij de beachclub tegen gereduceerde tarieven bedjes kan huren. Ook kan je hier elke dag een half uur gratis stand up peddeling doen of windsurfen. Leuk om uit te proberen. Camping is echt een aanrader voor mensen met kinderen in de leeftijd van 12 tot en met 14 jaar.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Danielle15-08-2018

Fijne vakantie gehad!

Onze ervaring: wij waren met 3 kinderen (7,9,11 j) en verbleven in een Waikiki stacaravan van een toeroperator.

Positief: kleine camping met faciliteiten van de grote camping aan de overkant. Afstand is te verwaarlozen (1 weg oversteken). Fijne zwembaden, overzichtelijk, tropisch, 2 glijbanen en kunstgras om op te liggen. Genoeg plaats, ook in het hoogseizoen. Restaurant bij zwembad (Thai) is erg goed! Nieuwe stacaravan met tuintje. Camping mooi aangelegd met palmen en olijfbomen. Supermarkt(je) en bakker bij de grote camping. Zee op 15 min loopafstand (vraag route bij receptie). Leuke sport/speeltuin voor de kinderen. Autovrije camping, dus veilig voor de kids. Wij kozen bewust voor deze camping ipv La Sirene aan de overkant ivm auto’s en meer kleinschaliger met toch de faciliteiten van een grote camping. Wordt veel georganiseerd oa shows.

Negatief: weinig, niet echt noemenswaardig.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Camping L' Hippocampe info