Camping Naturistencamping Mas de la Balmaster

32 reviews over Camping Naturistencamping Mas de la Balma

• 2018
    8Joanne15-08-2018

Kamperen op z´n best.

Heerlijke camping, prachtige locatie en prima keuken! Op deze camping is het het basic kamperen, maar daar staat prachtig natuurschoon, goed zwemwater en gezellige gasten tegenover. Wij gaan volgend jaar weer!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 2017
    10Ann & Andy27-07-2017

Als God in Frankrijk

Voor wie de rust en stilte opzoekt is dit echt wel de camping bij uitstek.Het is een camping met wat hoogtes en laagtes maar dat hoort nu eenmaal bij de natuur van die streek en voor ons net het mooie eraan.zowel de uitbaters als de campinggasten zijn er zeer vriendelijk en kom je er onmiddellijk thuis.Over de negatieve reacties zou ik willen zeggen,het is idd geen makkelijke toegansweg en dit zeker niet voor de doorsnee gezinswagen met caravan.ik ben een 4x4 rijder en heb met dit soort werk totaal geen probleem,nog in het binnen rijden,nog in het verlaten van de camping heb ik de hulp van Marc en z'n tractor niet nodig.maak een keuze beste mensen,of je kiest voor de rust en de natuur of je kiest voor het vliegtuig en 5 sterren in Turkije.maw je past je gewoon aan,aan hetgeen jij voor gaat.De camping door het slijk halen omdat de woeste natuur U niet ligt is toch een beetje kort door de bocht...of niet soms?

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2017

• 10Denise16-07-2017

Zoals een natuur camping hoort te zijn!

Voor ons de eerste keer op een naturisten camping. Het was er heerlijk. De sfeer heel relaxed, mooie plekken, schoon sanitair, met lekkere frisse douche beneden bij onze tent en warme douches boven. Prachtig terrrein om te wandelen. En niet te vergeten, paradise waar we heerlijk met de honden in het water konden, en het zwembad, fris maar heerlijk om af te koelen... puur natuur. Vriendelijke en behulpzame eigenaar. En de mooie feest avond Sant Joan! Onvergetelijk, heerlijk met z'n allen eten, drinken, het vuur, en door het bos afdalen met olielamp om vervolgens in de rivier onder te dompelen. Na het douchen of afwassen een lekkere wijn meenemen uit het winkeltje en dan heerlijk voor de tent genieten van de stilte.... internet verbinding niet al te sterk dus alle tijd voor een boek! Na ons idee een natuur camping zoals een natuur camping hoort te zijn! Waar er niet veel van zijn op deze mooie manier! Wij komen zeker weer een keer terug!

Gereisd met partner in juni 2017

• Oude reviews

8Belinda20-08-2016

Fantastisch mooi gelegen.

Bereikbaarheid moet je wat voor over hebben; 12 kilometer langs een slingerweg de bergen in maar dan heb je ook wat. Prachtige natuur en rust. Het is een terrassen camping dus je moet wel kunnen klimmen en dalen om ergens te komen; bij het lager gelegen Paradis en Plan d'eau of de hoger gelegen receptie, bar, winkel en warme douches. Maar echt prachtig mooi, zeer gastvrije eigenaars en goede prijs/kwaliteit verhouding. Sanitaire is simpel maar schoon en er is heerlijk koel drinkwater. De warme douches zijn boven. De douches beneden zijn koud; maar echt het went en is verfrissend. Echt een aanrader als je van natuur en naturisme houdt. Er zijn veel gasten die ieder jaar terugkomen. In de omgeving is ook genoeg te zien en te beleven.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2016

• 7Pol02-08-2016

Nederlands/Catalaanse sfeer in de natuur.

Je kan de bevolking op deze camping het best omschrijven als een Nederlandse enclave met enkele niet Nederlandse vakantiegangers en een Nederlands/Catalaanse dienstverlening.

15/20 minuten van het dichtstbijgelegen stadje, en vanaf de ingang 1,5 km dalen. Rustig gelegen, mooie ruime plaatsen, meestal tussen de bomen, in een dal. Mooie natuur, ook op de camping zelf.

Terrassencamping. Als je boven staat moet je minstens 5 etages dalen en een weg aflopen om aan het zwembad te komen, als je beneden staat, hetzelfde aantal etages naar boven. Boven zijn er warme douches (niet regelbaar en te bedienen door aan de ketting te trekken) en wasbakken (warm/koud water), afwas/linnen bakken die enkel koud water hebben. Verder nog een sanitair blokje beneden met wc's, wasbak en koude douche, en eentje tussenin, maar zonder douche. Het sanitair was steeds proper.

Water- en elektriciteitspunten goed voorzien.

Wifi: 2x per dag kan je een half uur gratis internet aanvragen die heel traag werkt.

Geregeld avondfeesten met Catalaanse maaltijden (dus niet vegetarisch) en met (door vaste Nederlandse vakantiegangers) animatie.

Als je iets wilt eten aan de bar kan dat mits op voorhand te reserveren. Frieten, biefstuk...
    Daar is ook een vegetarisch alternatief wat eigenlijk meer sla en tomaten betekend aan 9 euro wat we wat veel vinden.

Zwembad beneden, niet verwarmd met waterval. Het badje boven is me nog niet duidelijk of het nu een zwembad is of voor bluswater. De kinderen spelen er in, maar er staat op dat het bluswater is.

Er is geen animatie voorzien.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 1Vivonnwe10-07-2016

Gediscrimineerd

Helaas ongeschikt voor transgenders. Wij waren er niet welkom en zijn na een nacht weer vertrokken. De eigenaar had vooroordelen tegen transgenders en verzocht ons ons niet opvallend te kleden of te gedragen. ( Zijn en waren wij ook helemaal niet van plan) Ook vroeg hij of we tatoeages of piercings hadden, want daar was hij niet van gediend. Tijdens het maken van het avondeten rond 7 uur zong ik 2 franse liedjes a capella....ook daar had men problemen mee. We voelden ons gediscrimineerd en hebben dat ook tegen de eigenaar gezegd.

• 1Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juni 2016

• 6roos03-07-2016

alleen voor puur natuur mensen

Wij zijn hier een paar jaar terug wezen kijken en zijn verder getrokken. Na een steil aflopend toegangsweg kwamen wij aan op het terrein. Hier werden wij opgevangen door de Rachel (eigenaar) . Er werd aangegeven dat we een plekje mochten uitzoeken maar eerst de nfn pas moesten tonen. De auto stond een eind verderop dus gevraagd of dat met inschrijven mocht, maar nee eerst moest de pas worden gehaald.niet echt het gastvrije onthaal dat wij gewend zijn op naturistencampings. De camping is schitterend voor natuurliefhebbers, wij vonden het te donker/somber in het bos houden meer van een rustig zonnig plaatsje. Maar wie van bos houdt kan hier goed terecht.

Gereisd met partner in januari 2016

• 5GB17-03-2016

Dit is het jammer genoeg ... Niet.

Ik kan het niet laten (vandaar de zeer late reactie) en wil de mensen bij deze toch waarschuwen waar men aan begint. We beginnen positief.....eigenaar behulpzaam maar dat was het ook zo'n beetje. Daarom snap ik onderstaand reviews ook niet. Douches zijn oud maar als het maar schoon is en warm water, dan ben ik tevreden (2e positieve punt). De plaatsen zijn klein en hobbelig. Over hobbelig gesproken: onverhard weggetje sterk bergafwaarts is alleen met een terreinwagen te doen, dat is ook de reden dat de weg omhoog de caravan door de eigenaar met een tractor wordt getrokken. Verder is het zeker 10 min. lopen naar (koud) meertje en nog eens 10 min verder en je bent bij (overschatte) "les paradis". Leuk voor een keertje maar absoluut overdreven beschreven. Het gezamelijk eten is best gezellig en ook lekker. Echter ik zag 2 mannen naakt het vlees omdraaien middels een enorm dubbelzijdig rooster boven het vuur waar en dat zag er op zijn zachtst gezegd onsmakelijk uit. Verder een ongezellig terras met een plastic(!) zeil als overkapping. Supermarkt op 30 min rijden. Geen camping voor (kleine) kinderen. Bezint eer gij begint!

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 8kitty01-08-2015

Fantastische plek

Kindvriendelijk en zeer spciale mensen van het hotel

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 10Klaas26-07-2015

Prachtige, rustige en ruime natuurcamping

Voor ons was het de eerste keer op een naturistencamping, maar wat een heerlijke plek! De plaatsen zijn ruim en liggen verspreid op de heuvel. Er zijn veel waterpunten en op een aantal plaatsen vind je een toilet en wasplaats. Aan de Mas zijn mooie nette douches, er is een winkeltje en een fijne bar met terras. Je kan er ook heerlijk eten. Elke ochtend komt de bakker langs om de bestelde croissants en pains te brengen. Er hangt een aangename sfeer. De eigenaars zijn vriendelijk en behulpzaam. Het terrein is bijzonder groot en je kan er heerlijk wandelen. Er is een riviertje om in te spelen (Le Paradis is een heerlijke plek) en er is ook een groot natuurlijk zwembad met een waterval en ligweide, waar het echt heerlijk vertoeven is voor jong en oud. Voor ons een perfecte camping!

• 10Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

7 tips over Camping Naturistencamping Mas de la Balma

• fdeckers, 23-09-2014

Neem waterschoentjes mee, dan kun je de waterval beklimmen. En neem wandelschoenen mee voor de prachtige wandelroutes die je kan doen.

• Iep Maclaine Pont, 03-05-2015

Mas de la Balma is uniek. Wil je weer echt de natuur in, zonder de hele tijd aan laptop of mobiele telefoon gekluisterd te zitten? Zoek je de rust om lekker vanuit je stoeltje naar de prachtige bergen te staren? Wil je je kinderen onbezorgd en vrij over het terrein laten struinen? Dan is deze plek voor jou.

Het is fantastisch om langs het watervalletje omhoog te klauteren en de beek te volgen. Vlakbij het paradis is ook nog een heilige bron, met een oeroud natuur altaar.

• Omama, 03-05-2015

Diverse steden in de buurt Perpignan, Argeles sur Mer (0.45 min), St Cypriën (0.45), Barcelona (2,5 uur) Gerona (1,5uur) Wanneer je van klimmen houdt is de Canigou zeker aan te bevelen. Elke zaterdag markt in Ceret. Speciale Feestdagen 23 juni (St.Jean) 14 juli (Cargolade) en 15 augustus. Op de camping dit vieren is dit zeker aan te raden. Pure gezelligheid. en ontzettend lekker eten.

1 vraag over Camping Naturistencamping Mas de la Balma

• graat.bouwens, 09-07-2015

Muziek op de camping...

Hoi,

We gaan eind juli voor het eerst naar deze camping en zijn er bijna de hele maand augustus. Zijn er gasten die ook in deze periode gaan en akoestisch gitaar spelen of een ander instrument? Zo ja dan neem ik mijn akoestische basgitaar mee en wie weet kunnen we er gezellige muziekale avonden van maken.

Vrgr Graat Bouwens

• Aantal campingplaatsen50 tot 200