Camping Château de Boisson

4.8Matig

Frankrijk, Languedoc - Roussillon, Allègre les Fumades (Gard)

4.8Matig

• 5.3Eetgelegenheden
  • 4.8Staat v/h sanitair
  • 9.2Sfeer in stad
  • 8.4Activiteiten

Meer camping info

Voor de jeugd is Château de Boisson erg geschikt. Op de camping vind je animatie met veel verschillende activiteiten, meerdere zwembaden en een restaurant en bar. Voor mensen slecht ter been is Camping Château de Boisson minder geschikt. In de omgeving vind je o.a. een strandje en Avignon.

287 reviews over Camping Château de Boisson

• 2019
    7Stephen28-08-2019

Erg goed, door touroperator personeel

Wij hadden een stacaravan van touroperator en deze voldeed prima, airco etc wat verouderd type maar erg goed bevallen en goed bed. Touroperator personeel erg aardig en behulpzaam echt een fijn jong stel met ervaring. Camping zelf goed, maar wel Franse animatie, maar vonden wij niet erg, want we waren in Frankrijk, zwembad idd ondiep en baby badje meer bedoeld voor de glijbaan, maar dan gebruikte we gewoon het ondiepe zwembad voor de kleine in een drijf ding. Wel oppassen voor de glijbanen die uitmonden op hey zwembad, dit hadden er beter max 2 kunnen zijn met afgezet gebied.

• 6Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 5Jan de Wit13-08-2019

Van camping naar pretpark

Capfun is erin geslaagd om koud na de overname van Camping Chateau de Boisson deze voorheen kwalitatief hoogwaardige camping te veranderen in een B-merk pretpark. Na 40 jaar is er voor de vaste clientèle uit Nederland en Engeland geen plek meer. Dat is een keuze, maar de manier waarop het management met deze transitie omgaat richting haar niet-Franse gasten heb ik als teleurstellend en beschamend tegelijk ervaren.

• 3Staat v/h sanitair

Gereisd met vrienden in juli 2019

• 4Anne13-08-2019

waardeloos

Wij komen al 9 jaar op deze camping, het WAS altijd een erg gemoedelijke en relaxte 5 sterren camping. Dit jaar is de camping overgenomen door Capfun. Iets wat we via, via hoorden, ondanks onze vooruit-boeking en aanbetaling. Het is nu alles wat we nooit op zouden zoeken, te veel, te harde animatie, alles gericht op Franse jongen gezinnen, zeer klantonvriendelijk personeel zeker naar Nederlanders en Engelsen. Geen fatsoenlijk zwembad meer (diepte 60-100 cm), te veel glijbanen, geen parasols meer bij het zwembad, agressieve bewaking, rare zwembad regels/beleid. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Wij komen hier dus nooit meer.

• 5Staat v/h sanitair

• 6Kees de Bruin12-08-2019

Nooit meer

de korte versie: het is CapFun gelukt om in een tijdsbestek van slechts 4 maanden, een camping waar rust, kwaliteit, gastvrijheid, niveau en plezier altijd perfect samen gingen, om te toveren tot een camping: waar rust wordt overschreeuwd door te luidruchtige animatie, en dat tot nagenoeg middernacht. waar men eigenlijk enkel Fransen echt welkom heet waar er door gebrek aan en afwezigheid van een zichtbaar managment sprake is van een stuurloos geheel met een uiterst klant onvriendelijke omgeving die zich niet leent om op een aangename wijze vakantie te vieren.

• 6Staat v/h sanitair

• 2Vanessa Ontevree09-08-2019

Absoluut geen 5* waardige camping, vies en overvol

Wat een deceptie!! Onze plek was mooi toen het 4 was maar nu 5 en overgenomen door Capfun niets meer waard. De eerste mensen die we spraken waren in tranen over de veranderingen op “hun” camping waar ze al ruim 35 jaar kwamen. Vanaf volgend jaar alleen maar sta caravans en Capfun richt zich alleen op Fransen (Engelse, Nederlanders, etc. worden behandeld als “dirt”. Verder sanitair ronduit vies, wordt wanneer het hen uitkomt met koud water schoongespoten, haren in de putjes blijven gewoon liggen!! De animatie en schreeuwers komen je oren uit. Wat jammer om dit te ervaren in Frankrijk!! Blij dat we nog een weekje naar Dieulefit gaan! Deze nare camping nooit meer!!

• 3Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 5Peter04-08-2019

Nooit meer

Al 7 jaar kwamen wij op deze heerlijke camping. Dit jaar is het overgenomen door Capfun wat het er niet beter op heeft gemaakt. Het personeel is ronduit onbeschoft en weigert iets anders te spreken dan Frans. Eten en drinken is er op achteruit gegaan. Het terrein is letterlijk volgepleurd met huisjes, terwijl er een mooie mix was tussen huisjes en caravanplaatsen. Hierdoor is het nu veel en veel te druk bij het zwembad. Dit hebben ze opgelost door ongeveer 250 ligbedden neer te gooien waardoor je geen meter vrije ruimte meer hebt. Het buitenzwembad is omgetoverd tot een poedelbadje van 60 cm diep. Daarin kun je NIET zwemmen en mag je NIET met een balletje gooien, drijfmiddelen gebruiken of een beetje druk doen, dat wordt direct de kop ingedrukt door het personeel. Binnenbad (8 bij 12 m) is wel 160 diep, daar zwemt ongeveer 300 man in. Peuterbadje is ronduit onveilig, daar komen 2 glijbanen in uit zodat er ruimte meer is. NOOIT MEER!

• 7Staat v/h sanitair

• 3Ted03-08-2019

Bizar en te gek voor woorden! Nooit meer capfun!

Bedreiging en pesterijen door capfun medewerkers en bewaking!! Sinds 10 jaar komen we op camping chateau boison in Frankrijk, bijna alle gasten circa (45jaar of ouder)komen hier al jaren en er is in al die jaren nooit een onvertogen woord gevallen! Sinds dit jaar is het capfun en de ellende is begonnen Pesterijen bij het zwembad en zware intimidatie door bewaking Capfun nooit weer!! Alleen maar geschreeuw en gericht op de Fransen

• 3Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

• 6Joost02-08-2019

Nooit meer

De camping is vorig seizoen verkocht aan organisatie Capfun en dat heeft dit prachtige plekje waar vele Nederlandse, Engelse en Belgische gezinnen en stellen met veel plezier kwamen, veranderd in een vreselijk onvriendelijke totaal Frans georiënteerde plek omgetoverd. Volgend seizoen alleen nog maar mobile homes waarvan 80% als een getto bij elkaar gezet zijn. Lekker tegen de blinde muur van je buurman aankijken. De staf spreekt alleen Frans en is af en toe echt onbeschoft. Er is geen manager aanwezig waardoor het een stuurloos schip is die totaal niet bezig is om haar gasten serieus te nemen. Veel te lange en harde alleen Franse animatie. Rustig een boekje lezen is er niet meer bij en je voelt je als niet Franse bijna gediscrimineerd. Staf scheurt over de camping in golfkarretjes en rookt er stevig op los tijdens werkuren. Het zwembad heet nu glijbanen die droog zijn en dus pijn doen. Ga er niet meer heen!

• 7Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 7Shar01-08-2019

Prima camping! Geen negatieve punten voor ons!

1 week vooraf geboekt. Gevraagd naar rustige plek ivm kind van 15 maanden. Dag voor aankomst stacaravan gewijzigd naar een met airco. Bij aankomst vriendelijk ontvangen. Stacaravan stond aan het eind van een rustig straatje, onderaan bij de receptie. De stacaravan was top! Zo goed als nieuw. Het zwembad is een klim, maar voor ons geen probleem. De animatie is achter aan de camping, daar hadden wij geen 'overlast' van. Het zwembad bestaat uit 1 buitenzwembad (koud), 1 overdekt zwembad (verwarmd) en het peuterbadje wordt deels gebruikt voor de glijbanen. Niet heel ideaal. De camping is voornamelijk gericht op Fransen. Men spreekt slecht Engels. Behalve bij de receptie! Zij was top. Van de animatie hebben wij weinig meegekregen, dus daar kunnen wij niet over oordelen. De frietjes bij het zwembad waren prima!

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 4Lageweg25-07-2019

Nooit meer!

Capfun is gericht op de Franse markt en het verhuren van huisjes die dicht op elkaar staan. Alle kampeerplekken verdwijnen en en worden vervangen voor huisjes voor luidruchtige schreeuwende Fransozen Het zwembad is door een foutje nog maar max 1 meter diep en de glijbanen afschuwelijk Bij 38 c graden geen parasols voor schaduw, ga maar in de zon zitten! Erg jammer! Hier kom ik niet meer terug!

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair