Meaux (Seine et Marne)

Vakantie in Meaux (Seine et Marne)

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Meaux (Seine et Marne)

Reviews over Meaux (Seine et Marne)

• 9Mayootje10-12-2012

Leuk oud plaatsje!

Erg leuke plaats, vlakbij Parijs. Veel bezienswaardigheden, leuke winkeltjes. Mooie omgeving! Zeker de moeite waard voor een dagtripje.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 9Omgeving
    • 9Sfeer in stad

januari 2012

• 7Rinus23-03-2012

Machtige kathedraal

De machtige kathedraal St. Etiënne verheft zich boven het oude centrum, de bouw van deze kerk heeft 400 jaar geduurd, het interieur is sober maar groots vooral in afmetingen 80 mtr. lang en liefst 32 mtr. hoog, de kerk heeft een mooie façade. Naast de kerk ligt een klein, maar aantrekkelijk park de Jardin Bossuet, hierin staat het voormalig bisschoppelijk paleis met daarin een verrassend mooie collectie schilderijen.

• 6Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met partner in november 2000

• 8Van der Linden16-04-2008

Grote stad met klein historisch centrum. Ligging aan de Marne en een kanaal geeft extra sfeer. Gratis parkeren mogelijk aan de rand van het centrum langs de rivier of bij de haven (kleine 10 minuten lopen naar het centrum). Markt op zaterdag. Aardige kleine winkelstraatjes (autovrij). Weinig leuke terrasjes, maar lekkere cafe au lait gedronken op "stoep"terrasje schuin tegenover het stadhuis. Geschikt voor een tussenstop op doorreis of een ochtendje of middag. Onze kinderen waren met familie in Disney en wij hebben hier 2 uur rondgewandeld.

• 8Cultuur

Gereisd met partner in april 2008

• 7Patrice08-12-2006

we komen al jaren in deze omgeving in verschillende jaargetijden we spreken dan ook vloeiend frans wat naar mijn mening een must is in frankrijk. we hebben hier vele vrienden waardoor we de mooiste plekken weten te vinden. omgeving veel kastelen enkele pretparken zoals eurodisney 20 min. parc asterix 20 min. en la mere du sable 15min. op een 50 km afstand hele grote wouden waar ook survival banen zijn in de regio van fontainebleau. zeer goedkope campings in de regio waar het rustig is saai voor kinderen maar ook campings met animatie en drukte die iets duurder zijn. mooie routes om te volgen zoals de champagne route (de Champagnestreek ligt op steenworp afstand van Meaux) Jablines is een meer waar u kunt waterskieen en zwemmen er is te veel om op te noemen maar een voorbereiding is wel nodig zoek voor u op vakantie gaat eerst uit wat u wil doen via internet het scheeltu zoeken tijdens de vakantie

• 6Uitgaanslevenn
    • 8Cultuur