Camping Municipal du Martinet

Camping Municipal du Martinet
8,3

5 tips over Camping Municipal du Martinet

Jaap, 8-7-2015
Op de Col de la Faucille (richting Genève) kun je, met een gondelbaan, naar een brasserie met een fantastisch uitzicht richting het meer van Genève.
Fokko, 2-10-2014
Chapelle Saint Romain nabij Pratz en Cascade du Moulin, la Devia.
Boer, 26-8-2014

Saint-Claude

Van origine is het een oeroude stad (bewoning vanaf 450) met een abdij en eigen heiligen (Musee de l'Abbaye). In de late middeleeuwen is de oude stad door branden (1779) nagenoeg verwoest. De stijl van de wederopbouw is wat uniform. Handelsmerken zijn de pijpindustrie en diamanten (Musee de Pipes) Bezienswaardig is de oude abdijkerk nu Kathedraal Saint Pierre. Opvallend zijn de grote niveauverschillen tussen de gebouwen en huizen in het dal van de Tascon en de hoger gelegen niveaus.

Boer, 26-8-2014

FIETSEN

We hadden fietsen mee. De hellingen in de omgeving bieden een mooie piste. Verschillende routes zijn bewegwijzerd en op de kilometerpaaltjes is het hellingpercentage en de afstand tot de top aangegeven. De VVV in St. Claude verkoopt een goede fietskaart.

WANDELEN

We hebben gewandeld naar de Queue de Cheval (een hoge waterval) en de Grot van St. Anna en het uitzichtpunt vanaf de Mont Bayard. De Georges van de Flumen waren helaas afgesloten, maar er was wandelmogelijkheid genoeg

van eijk, 16-8-2014

Heb je een wandelkaart nodig, niet bij de VVV te krijgen maar bij de Decathlon of Intersport in Oyonnax.

De mont Ron beklimmen vanuit col dela Faucille

Geneve