Camping Municipal du Martinet

Weer vandaag3°-1°
Camping Municipal du Martinet
7,3

32 reviews over Camping Municipal du Martinet in het Nederlands

Leuk chalet op een verzorgde camping

petra,
29-7-2018

Deze kleine, verzorgde camping is te vinden in een leuke omgeving. Wandelen naar de watervallen, zwemmen in meren, in een half uur loop je naar st Claude.

We waren met twee gezinnen in houten chalets voor 5-6 personen. De chalets waren schoon en uitgebreid. Bedden vonden we erg hard.

Onze kinderen (10-14 jaar) hadden het prima naar hun zin in het zwembad en op de trampoline. Voor één week prima vertoeven.

Fijne camping

Jori,
5-8-2017

Mooie camping, schoon sanitair, vriendelijke ontvangst en schitterende omgeving. Vrije toegang tot naastgelegen gemeente zwembad waar goed toezicht was. Genoeg te doen in de omgeving, monts de jura met uitzicht op het meer van geneve en mont blanc. Het lac de vouglans met heerlijke rustige strandjes ect. Geen animatie, maar wel leuke originele activiteiten zoals een rondreizend kindercircus welk een voorstelling gaf, of een ensemble wat op alpenhoorns een "optreden" gaf al wandelend over de camping. Maar 3 dagen hier op thuisreis vanuit het zuiden, maar het hadden er gerust meer mogen zijn.

Wat kunnen Nederlanders zeiken!!!

Maria,
22-7-2017

Ik snap het gezeik niet goed in de andere reviews. HET IS KAMPEREN! Wil je je buren niet horen, stoor je je aan de Franse jeugd in hun eigen land, ga dan wild kamperen of blijf in Nederland. Zoek je animatie en geweldige steden, ga dan op zo een verzorgde reis waar je je scheel voor betaalt!

De camping is in hele goede staat, schoon, voldoende sanitair, genoeg faciliteiten. De receptie heeft veel suggesties voor (gratis/betalende) activiteiten. Er zijn verschillende accommodaties te huur. Het resto biedt zeer goed vers eten (lage prijs), locals komen hier ook! Serveersters werken hard met een glimlach.

Natuur is fantastisch. Van alles wat, goed voor de natuurliefhebber/sporter. Op de camping zijn allerlei nationaliteiten te vinden. Wij waren omringd door vriendelijke mensen.

Prijs: super goed, lager dan gemiddeld (veel incl.: douches, bbq, zwembad, wasrek, biljart, tafelvoetbal, wifi), alles in een hele goede staat. Vlak bij de Zwitserse grens waar alles dubbel zo duur is!

Klantvriendelijkheid ver te zoeken

Dave,
23-6-2017

De gastvrouw krijgt een dikke onvoldoende voor klantvriendelijkheid. Alleen als ze geld krijgt kan er een lachje vanaf.

Zeer goede ligging voor verkenning van de omgeving en heel veel binnen een straal van 25-30 km, canions, watervallen, bergen en wandelen of MTB keuze te over.

Sanitair eenvoudig maar proper,tijdig verwarmd op koude dagen ( bovenste sanitair blok) mooie ruime plaats voor caravan en ruime voortent + auto onder grote bomen dus schaduw te over. Beheerders heel vriendelijk en behulpzaam, bv ik wou naar crête de neige wandelen en direct een info blad gratis kopie. boek met wandelingen ter info op de receptie

gratis goede wi-fi

Minpunten ja die zijn er ook:

- de plaatsen boven zijn vrij schuin dus je caravan pas zetten vraagt wat werk

- douches zijn warm genoeg maar niet regelbaar

- zwembad ( gemeentelijk) sluit midden september ongeacht de temperatuur

wij stonden er 27 nachten

Nooit meer

FEJAS
19-9-2016

Omgeving lijkt wel een steengroeve. Weinig vertier in de buurt. Camping plek ontzettend klein, geen schaduw. Kon geen tent bij. Super op elkaar allemaal. Doen bij de receptie niet heel veel moeite.

Mooie camping in fantastische omgeving!

Sjors Peeters
28-8-2016

Mooie camping met goed restaurant en hele vriendelijke en behulpzame medewerkers/receptie. Ruime maar veelal licht hellende plaatsen. Sanitair was goed en werd goed schoon gehouden. Speeltuintje met springtrampoline voor de kinderen. Aan riviertje met weinig/ondiep water. Wel genoeg om lekker af te koelen en dammetjes te bouwen. Leuk zwembad direct grenzend aan de camping en vrij toegankelijk voor campinggasten. Omgeving is geweldig en erg afwisselend. Veel meren en watervallen, bergen (met uitzicht op het meer van Genève en op de Mont Blanc) en heel veel groen. Leuke rodelbaan op een half uurtje rijden. Stadje Saint Claude ligt erg mooi maar stelt verder niet veel voor. Weinig tot geen leuke terrasjes in de omgeving om eens lekker te eten of een biertje te drinken (veelal op plastic meubilair direct aan een doorgaande weg). Los daarvan zijn de camping en de omgeving echt aan te raden.

Gemoedelijk

Guus
18-8-2016

Fantastische camping in een super mooi deel van Frankrijk. Niet echt zon gegarandeerd maar wel mooi groen. De sfeer op de camping is heel gemoedelijk. Het naastliggende gemeente zwembad (27 graden) is met de duikplank en goede badmeesters super geschikt voor kinderen. 'S avonds is het altijd op tijd rustig (we stonden wel op het rustige deel). De omgeving leent zich om vele mooie (moeilijke en makkelijke) wandelingen te maken. Vooral de receptioniste Stefanie is super hulpvaardig en men spreekt goed Engels. Het sanitair is behoorlijk goed en wordt goed schoon gehouden. De prijs van de camping is relatief laag

Drukke camping Mooi gelegen

Johan
5-8-2016

10 dagen op deze camping gestaan met caravan en 2 kinderen van 1,5 en 4,5 jaar.

De ligging van de camping is mooi, gemeentezwembad waar je gratis in mag is heel mooi, rivier leuk om in te spelen. Het sanitair is netjes maar vreemd gemaakt, wc naast een douche, handen wassen 10cm van urinoir. Douche gaat van zeer heet tot ijskoud zonder dat je daar invloed op hebt.

De campingplaatsen zijn niet gelijk, in sommige stukken sta je dicht op elkaar en soms zijn ze vrij ruim.

De camping is erg druk in het hoogseizoen. Heel veel jeugd van 3-14 jaar oud die tot na 12 uur 's nachts over de camping racen met stepjes en overal rondhangen. Vooral franse jeugd, de ouders letten niet op hun kinderen. De trampoline is erg populair. Van het restaurant komt ook veel geluid. Over het algemeen rijden de auto's erg hard over de camping, erg gevaarlijk met kinderen! Niemand zegt hier iets van.

In de omgeving is eigenlijk alleen St. Claude. De rest van de stadjes rij je zo doorheen. In de omgeving kun je veel watervallen bezoeken na wandelingen van 10 minuten tot 1,5 uur. Je kunt ook Canyons/Georges bezoeken. Allemaal heel mooi, maar niet zo geschikt voor kleine kinderen. Er zijn geen grotten of kasteeltjes ofzo in de buurt.

De campingmedewerkers zijn heel aardig en helpen je graag. Ze spreken goed engels.

Als je alleen op de camping wilt hangen en zwemmen en af en toe een waterval wilt bezoeken kun je hier prima vertoeven. Mits je van drukte houdt. Wil je wat meer zien en doen dan kun je beter ergens anders heengaan.

Johan van de Looverbosch
17-7-2016

Een kleine maar mooie camping, het sanitair ziet er als nieuw uit en wordt goed schoongehouden. De tent die we gehuurd hadden was modern, erg ruim, en was gelegen aan de rivier. De bedden slapen prima, en de tent is zo geplaatst dat je veel privacy hebt, dit telt overigens voor bijna alle huuraccommodaties op de camping.

Ook het ontvangst was erg warm en de dames van de receptie zijn heel erg enthousiast en behulpzaam. Camping du Martinet is een echte aanrader voor mensen met kleine(re) kinderen, er zijn kleine speeltuintjes en het zwembad is verwarmd, tijdens ons verblijf was het water elke dag 27 c, ook als het slecht weer was. Voor mensen die baantjes willen trekken in het zwembad zijn twee banen gereserveerd waar niet gespeeld mag worden, en waar je dus rustig kunt zwemmen. De badmeesters zijn streng maar ook vriendelijk, geen salto vanaf de kant, niet rennen of soppen, want dan krijg je meteen een waarschuwing. Zoals standaard in Frankrijk, geen toegang met de in Nederland o zo populaire lange zwemshort. Mensen die dit vergeten, kunnen bij de receptie zwembroeken en bikini's kopen. Het eten in het restaurant is goed, en de prijs voor het eten is meer dan redelijk. Er wordt eigenlijk niets georganiseerd op de camping, dus ik kan me voorstellen dat jongeren het saai kunnen vinden, alhoewel mijn zoon en zijn vriendin (17 jaar) dit juist fijn vonden aan deze camping. Er is overal op de camping gratis wifi, dit werkt meestal goed, het duurde alleen lang om foto's te versturen via WhatsApp. Wij hebben een hele fijne vakantie gehad op Camping du Martinet...

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Municipal du Martinet in St. Claude (Jura), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Municipal du Martinet zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.