Camping Le Val de Bonnalstersterstersterster

7.8Goed

Frankrijk, Franche-Comté, Rougemont (Doubs)

7.8Goed

• 6.7Eetgelegenheden
  • 8.3Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Du Val de Bonnal ligt in Rougemont. Zwemmen kan hier zowel in het meer als het zwembad. Naast animatie is er voor de kinderen een speciaal klimpark met parcoursen en sportmogelijkheden. De plekken zijn hier erg ruim. Minder geschikt voor wie er veel op uit wil in de omgeving, er is namelijk niet veel te doen op minder dan een uur afstand.

340 reviews over Camping Le Val de Bonnal

• 2019
    8Petra09-10-2019

mooie rustige camping

Gemoedelijke camping met niet alleen maar Nederlanders. ruime plekken bij caravans en voor eigen tent. Op 30 minuten rijden mooie speeltuin waar je je prima een dag kunt vermaken. Boomklimparcour op camping is leuk, op 5 minuten rijden een groter klimparcour. De caravans van Roan zijn schoon en mooi, maar hebben wel allemaal een volledig overdekte veranda waardoor je bijna hele dag in de schaduw zit. Het zwembad is snel te saai voor kinderen van 10 jaar en ouder. Bij het zwembad geen parasols aanwezig. Het meer is ideaal om te zwemmen en kleine visjes te vangen, groot grasveld om te liggen, ook leuk om er omheen te wandelen.

Camping Val de Bonnal, Co-gérant , 22-10-2019

Dear Petra, many thanks for sharing your experience at Val de Bonnal. We are glad that you enjoyed the campsite, the activities and Roan’s accommodations. Indeed we need to find a solution to bring some shadow at the pool for the 2020 season. We wish you an excellent winter time and hope to see you back soon in Franche Comté !

• 8Rianne Middelkoop02-09-2019

Leuk voor jonge gezinnen

Leuke camping voor jonge kinderen, goed bereikbaar (circa 700 km), gebruik gemaakt van een stacaravan van touroperator. Tevreden over de ligging: grote diversiteit aan huuraccamodaties door elkaar gesitueerd. Zwembad prima, zeker voor de jongere bezoekers (zoon van 11 had wel wat meer spectacel gehoopt), Lenny club organiseerde leuke activiteiten. Kanotocht gemaakt vanaf de camping wat goed te doen was, restaurant bezocht wat prima eten was, het zwemmeer bood ons veel plezier. Kinderen vonden het klimbos op de camping leuk (tegen betaling te gebruiken, begeleiding is echter minimaal, de jongere kinderen hebben daarom hulp van een ouder nodig). In de directe omgeving niet veel te doen, 1 dag naar Besancon geweest, stad met winkels en enkele oudheden, goed om een dagdeel rond te lopen. Een aanrader voor iemand die rust en ruimte zoekt en waar de kinderen zich kunnen vermaken. De camping is overzichtelijk en straalt een prettige camping-sfeer

• 7Staat v/h sanitair

Camping Val de Bonnal, Co-gérant , 22-10-2019

Dear Mrs Middelkoop, thanks a lot for sharing your experience at Val de Bonnal. We are glad that you enjoyed your stay with us. If you come back again do not hesitate to ask the reception some advice on the different places to visit; we would be more than happy to help you plan your holidays! We hope to see you back soon in Franche Comté

• 9Danielle30-08-2019

uitgerust naar huis na een fantastische vakantie!

Wij zijn hier 2 weken geweest in de 2e en 3e week van augustus met ons gezin, zoontje is 5. wij zijn rond 4 uur in de ochtend gaan rijden en kwam om 13.30 uur aan op de camping en werden vriendelijk ontvangen door een medewerker van touroperator. hierna naar onze safaritent gereden welke prachtig gelegen lag aan een grasveld en vlakbij 2 sanitair gebouwen, waarvan 1 compleet nieuw. wij hebben 2 weken echt genoten, om 22.00-23.00 uur was het doodstil op de camping. de camping was bij onze tent erg schoon en alles ruim opgezet. de animatie is fantastisch voor de kinderen, het zwembad is meer dan prima en het winkeltje voorziet in de broodnodige zaken. ijsjes en pizza's zijn ook een aanrader in het restaurant op de camping. ook het meertje is erg leuk! wasjes draaien ook goed te doen hier (1,50 euro voor was of droger). boodschappen kan je doel bij aldi (5 min) de intermarche (15 min) of de lidl (30 min). wij gaan volgend jaar weer :)

Camping Val de Bonnal, Co-gérant , 22-10-2019

Dear Danielle, many thanks for sharing your opinion. We are happy that your family (especially your little boy) enjoyed these 2 weeks in Val de Bonnal. We are looking forward to welcoming you again next year! As our bookings for the 2020 season are now open, do not hesitate to ask us if you need any advice on our pitches or accommodations. We wish you an excellent winter time!

• 8Koen20-08-2019

Nette camping met goede faciliteiten.

Nette camping met vriendelijk personeel en veel faciliteiten en schoon sanitair. Dagje langer/korter, bij de receptie was het allemaal geen probleem. Ruime plekken, maar ook wel veel tenten en stacaravans van touroperators. Geen veldjes waardoor je veel bezig bent om de kinderen te vermaken. Afhaalrestaurant is niet bijzonder. De omgeving is mooi, maar alle activiteiten wel minimaal een half uurtje rijden, geen heel toeristische regio met vriendelijke en bescheiden mensen. Vanuit Nederland is het goed in 1 dag te bereizen met auto. Toen wij er stonden ca 40% NL gasten, animatie geen gebruik van gemaakt maar ook in het Nederlands. Kan je prima naar toe, gewoon boeken maar heel bijzonder is het ook weer niet.

Camping Val de Bonnal, Co-gérant , 23-10-2019

Dear Koen, many thanks for sharing your experience at Val de Bonnal. We are glad that you enjoyed the overall place. Did you know there was a football field in the back of the camping where kids can play? Also, many activities are organized in this area by the animation team in July & August. We wish you a great winter time and hope to see you soon in Franche Comté!

• 7Rene19-08-2019

Leuk, grote plaatsen ... te groot voor ons

Een mooie camping met +500 plaatsen gelegen aan het Lac du Bonnal. Wij zijn na twee nachten weer vertrokken want de prijs voor een nacht van €53,- op een classic pitch is wel veel gevraagd. De afmetingen zijn wel zeer ruim. Er zijn ook Confort en Premium pitches maar die zijn mbt ligging de prijs niet waard. Een leuk zwembad met glijbanen en verschillende waterspeeltoestellen maar hoe passen we hier allemaal in als de camping vol is ? In de rivier langs de camping mag niet gezwommen worden maar wel in een afgezet deel van het meer. De bekende armbandjes zijn verplicht op de camping. Achterop de camping zijn twee gloednieuwe santitair blokken.

• 8Staat v/h sanitair

Camping Val de Bonnal, Co-gérant , 22-10-2019

Dear Rene, many thanks for sharing your opinion over the campsite.

May I bring a small correction, the campsite is only 300 pitches (not 500)! It’s forbidden to swim in the river as it can be dangerous, but during the summer period the water is so low that a lot of kids just go inside to water to play and fish for instance. However we advise people to wear some water shoes as some rocks can be sharp in the river.

We hope you enjoyed your stay with us and we hope to see you back soon in Val de Bonnal!

Gereisd met partner in augustus 2019

• 5Rob18-08-2019

Volgende camping wordt meer in de bergen

Grote camping met ruime staanplaatsen voor de kampeerders. We hadden een mobile home gehuurd die terugkijkend redelijk duur was voor de uiteindelijke kwaliteit. Alles werkte wel maar de inrichting was toch redelijk verouderd en de banken niet echt schoon. Let op dat het terrein met het meer niet toegankelijk is voor honden. Daar had ik wel op gerekend en dat was dus balen. Dit staat volgens mij ook niet vermeld op de website. In de aankondiging wordt overigens vermeld dat het in de Jura is maar dat is dus niet het geval. Ik vond dat op zich geen probleem maar ik kan me voorstellen dat anderen daar anders over zouden kunnen denken. Het zwembad is redelijk klein en niet echt bestemd voor kinderen ouder dan 10 a 11 jaar. Deze camping is blijkbaar populair bij Nederlanders, ca. 70-80% van de gasten waren uit Nederland. Verder meerdere Engelse, Ieren en wat Duitsers en weinig Fransen.

• 3Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Camping Val de Bonnal, Co-gérant , 22-10-2019

Dear Rob, many thanks for sharing your experience in Val de Bonnal.

I’m surprised to hear your remarks about your accommodation, I guess you booked with a tour operator? The 40 mobile homes that we manage directly are quite modern (our latest is the O’Hara Ecureuil for 2020) and usually very clean as this is a very important point for us. If you have the possibility to answer this, do not hesitate to give us more info (or by email at [email protected]).

Indeed dogs are not allowed in the lakes part, for different reasons. Some people would not like to swim in the same water as dogs as they consider this is a lack of hygiene; moreover, the lake area is a natural reserve with a lot of birds ducks, wild gooses...and we don’t want dogs to chase them. However, this is written on our website www.camping-valdebonnal.com (tab « Activiteiten » > « Het meer »). I’m sorry that you have not seen this information!

We also mention on the website that the campsite is located in Franche Comté, between the south of the Vosges and the Jura mountains. Again maybe you checked on the website of a tour operator; I invite you to check our direct website which is more accurate than the information provided by our partners!

We hope you enjoyed you stay anyway and hope to see you back soon in Franche Comté!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 8Hoof17-08-2019

Leuke camping voor kleine kinderen

Met onze kinderen van 2 en 5 jaar een leuke vakantie gehad. Zwembad is voor de kinderen goed, overzichtelijk en leuke glijbanen. Het zwembad is te klein om baantjes te trekken. We hebben altijd een stoel gehad, maar anders is er ook nog een ligweide. Brood haalden wij in het dorpje, dit vonden wij op de camping niet lekker. Het restaurant op de camping is goed. Animatie leuk voor de kindjes, voor alle leeftijden is er iets te doen. Voor uitstapjes moet je wel 45 tot 60 minuten rijden, dat wisten we. Dino zoo is de moeite waard, besancon ook goed te doen met kleine kinderen. Wil je niet naar boven klimmen, dan even uitzoeken hoe laat het treintje vertrekt. Wij hadden een caravan gehuurd via een touroperator, fijne ligging tegenover de speeltuin en kids club.

• 8Staat v/h sanitair

Camping Val de Bonnal, Co-gérant , 22-10-2019

Thanks a lot for sharing your opinion! We are glad that you enjoyed your time in Val de Bonnal. Booking are now open for the 2020 season: do not hesitate to ask us if you need any advice! We wish you an excellent winter time and hope to see you back soon in Franche Comté

• 8Evelyna13-08-2019

Mooie en fijne camping.

Een hele fijne en mooie camping. Grote plekken en de huur accommodaties zijn allemaal netjes . Voor de jongere kinderen een goede animatieclub ( lenny). Het is allemaal netjes en schoon en goed onderhouden. Je kan er kanoën, boomklimmen, voor de echte zwemmers kan je ook goed zwemmen in het meer. de kids kunnen zowel in het leuke zwembad als meer zwemmen. Je kan je brood halen op de camping, maar de bakker in Rougmont is maar 4 min rijden en heeft heerlijke broden. Het restaurant bij het meer zou ik niet voor de tweede keer doen.( dat was het enige wat tegenviel)

Camping Val de Bonnal, Co-gérant , 22-10-2019

Dear Evelyna, many thanks for sharing your experience in Val de Bonnal. We are glad that you enjoyed the overall campsite. Do not hesitate to ask us if you are looking for other restaurants around the camping. We hope to see you back next year!

• 8RJ05-08-2019

Leuke camping voor kleine kinderen

Leuke camping voor kleine kinderen. We verbleven op een Grand Comfort plek (met eigen afvoer voor chemisch toilet). Plekken zijn ruim en schaduwrijk. Sanitair gebouwen zijn altijd schoon. Mooi zwembad met leuke glijbanen en splashpark (zwembad echter niet geschikt om baantjes te zwemmen), mooi zwemmeer naast de camping. Goede bar en restaurant. Animatie is leuk voor vooral de kleinere kinderen. Onze kinderen van 8 en 9 jaar hebben hier geen gebruik van gemaakt. Leuke speelhal met diverse spelletjes.Verder leuk boom klimparcours en leuke Kano tocht gedaan vanaf Villerexel naar de camping  van +/- 7 km  in 3 uur varen. Diverse supermarkten in de buurt.

• 10Staat v/h sanitair

Camping Val de Bonnal, Co-gérant , 22-10-2019

Many thanks for sharing your opinion and providing our future campers so much information! We are glad that you enjoyed your stay with us. We just let you know that our bookings for 2020 are now open. We wish you a good winter time and really hope to see you next season in Val de Bonnal!

• 9Vd bosch31-07-2019

Geweldig!

Top camping! Zijn hier drie dagen geweest op doorreis naar het zuiden. Hadden best wat langer willen blijven. Leuk zwembad. Schoon en groot sanitair. Camping was helemaal volgeboekt maar daar merkte je niet veel van. Alles op loopafstand. Wij hadden een grand comfort plek aan het meertje. Een hele mooie grote plek in de schaduw. Een aanrader zeker voor de jongere kids idd. Behalve de pizza kleffe hap maar dat was dan ook het enige. Reist ook erg makkelijk aan. Klimbos leuk, beetje gedateerd dat wel, de kanotocht is erg lang. Nog even als tip.

• 10Staat v/h sanitair

Camping Val de Bonnal, Co-gérant , 22-10-2019

Many thanks for sharing your opinion over Val de Bonnal. We are glad to hear that you enjoyed your 3 days with us. We wish you an excellent winter time and hope to see you next year for a longer holiday!

24 tips over Camping Le Val de Bonnal

• Marit, 01-06-2014

Je hoef niet zo nodig te reserveren als je geen grote plek hoeft te hebben je kan zo aan komen rijden ,dat wij er waren was er nog genoeg plek.

• n_dejong, 26-10-2013

Kanotocht, vervoer met bus vanaf de camping met de kano terug naar de camping, heerlijk picknicken onderweg. Klimparkje/bos op de camping zelf, erg leuk. Mountainbiken in de omgeving

• ter Braack, 04-07-2014

Heerlijke camping om een weekje te staan en dan door te rijden naar het zuiden.

39 vragen over Camping Le Val de Bonnal

• Niels, 28-04-2019

Bqq

Mag je bqq op de camping

• Angela, 20-01-2019

Klimparcours en raften

Kost het parcours geld? En hoe duur is het raften?

• xander, 16-08-2018

wifi

is er wifi op de camping en wat zijn de prijzen hier van?

Camping Le Val de Bonnal info

• Aantal sterrenstersterstersterster