Camping Au Camping de la Ferme

5.3Matig

Frankrijk, Franche-Comté, Rennes-sur-Loue (Doubs)

5.3Matig

• 3.6Eetgelegenheden
  • 3.4Staat v/h sanitair

Meer camping info

17 reviews over Camping Au Camping de la Ferme

• 2019
    2ree10-09-2019

Goed voor doortrek Camping, verder waardeloos

Wij hebben deze camping voor de derde keer als door trek camping genomen voor 1 nacht, voor meerdere nachten totaal geen geschikte camping, de eigenaar doet geen reet aan het onderhoud.

De douches zij bouwvallig en het water is te koud.

De douches boven bij de entree hebben al de keren dat wij er waren nog steeds erg veel rioolvliegen de hele muur zit vol ermee. De plek mag je wel zelf kiezen en ook als de receptie dicht is kun je gewoon op een plek gaan staan.

De kinder speelplaats is ook sterk verouderd en aan vervanging toe,

De kampvuren storen ons wel heel erg omdat wij niet tegen die brandlucht kunnen, dat ruik je s ochtends nog in de camper. de camping ligt direct aan de N83

• 1Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2019

• 9Ans28-08-2019

Chez Claudine - Verademing deze boeren camping!

Deze boeren camping is een begrip in onze familie. Hier vind je geen schreeuwerige animatie of streng afgebakende plekken. Hier mag je een kampvuurtje maken voor je tent en kun je overdag fijn via het dorpje naar de rivier toe voor verkoeling. Hier is het nog stil en kunnen de kleinste kinderen de kipjes voeren en zich vermaken in het speeltuintje. Toen mijn man en ik nog jong waren (elkaar ontmoet daar in 1996) sprokkelden wij hout voor het kampvuur in het aan de overkant gelegen bos. Wij noemen de camping ook “de boer” naar de boer die nog steeds in het hoofdgebouw woont met zijn vrouw. Frisse jonge Nederlands sprekende eigenaren hebben het overgenomen en weten wat gastvrijheid is. Vol lof over “chez claudine”

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 3Dhr Kroon17-08-2019

Matig, campingdeel niet aan te raden

Doorgangscamping voor Duitsers. Geen toezicht, dus als je om 22.30 slaapt komt er nog gewoon een luidruchtige gast met zn diesel zn caravan een meter naast je parkeren. Verlichting camping stuk, sanitair zeer verouderd. Eigenaren zullen wel aardig zijn, maar kennelijk gaat alle aandacht naar hun chambre d'hote. Camping bungelt er qua aandacht beetje bij. Veel honden, toegstane open vuren niet fijn als je astma hebt. Viel ons erg tegen in relatie tot de website. Er zijn betere alternatieven in de buurt. Na twee nachten verkast, het is er wel gemoedelijk qua sfeer.

• 4Eetgelegenheden
    • 2Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2019

• 2018
    9Asm Van De Ridder12-12-2018

Zoveel tijd voor elkaar

Heel erg last-minute naar toe gegaan. In mijn kinder jaren hier al eens geweest. Heerlijke tijd gehad. Rustig, basic, eenvoudig. Lekker een vuurtje gemaakt bij de schermering. De kinderen lekker zwemmen, vissen. Na een paar dagen verder getrokken richting Italië

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• Oude reviews

8Familie Wiltjer23-08-2017

Voor ons prima als doorreiscamping

Onderweg naar Zuid-Frankrijk hebben wij hier 1 nacht gestaan. Aardige Nederlands sprekende eigenaar. Ruim veld met hier en daar een paar bomen. Leuk speeltuintje, kids van 4 en 7 vermaakten zich er prima. Sanitairgebouwtje beneden zou wel eens wat onderhoud kunnen gebruiken maar was wel schoon. Douches 'boven' zijn schoon en lekker warm. 's Ochtends lekkere broodjes op bestelling. Voor ons prima voor een nachtje!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9Peter en Laura05-08-2017

Nóg prettiger dan je verwachting.

Au camping de la Ferme, wat een heerlijke plek! Ons Nederlandse nummerbord zorgde voor ontvangst in de Nederlandse taal. Dat gebeurde ook bij de Engelse, Duitse, Spaanse en Franse gasten. Een warm onthaal, mooie plekken, veel ruimte en een fijne sfeer. De rivier, de wandelmogelijkheden (een map vol) fietstochtjes en rust dat zijn de geweldige ingrediënten. Als het schone maar zeer gedateerde sanitair "beneden" wordt aangepakt is er niets negatief te bedenken! " Boven" ook wat gedateerd maar toch prettig anders. Waar kun je nou aangeven dat je graag Frans wilt leren en vanaf dat moment schakelen zowel de gastvrouw, de gastheer én hun jonge zoon om naar het Frans. Totdat je dan zelf weer vastloopt in de conversatie en zoon langs zijn neusje weg zegt: het is la en niet le! En de rivier: die blijft stromen en na twee dagen ontdek je dat er in zwemmen een heerlijk moment is.

Gereisd met partner in juni 2017

• 3Bert Soek12-08-2016

Vreselijk slecht en vies sanitair. Nooit meer

De eigenaren zijn heel vriendelijk. Mooie ligging maar echt te vies sanitair. Het stonk er altijd naar urine. Echt te vies en misselijk makend.

Gereisd met partner in juli 2016

• 3Gerie05-07-2016

Nooit meer! Wat een zeer slecht sanitair!

Het terrein is oké! Maar het sanitair is erbarmelijk ! Vuil , vies en het stinkt! Zou hier niet graag zijn met kinderen !

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2016

• 10Eduard & Ellen04-11-2014

Geweldig genoten, samen met de kinderen.

Deze zeer ruime camping aan een heerlijke natuurlijke rivier laat je echt tot rust komen. Gezellige buren en doortrekkers. Omgeving is schitterend, rustig en volop bezienswaardigheden uit toen en nu.

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 9Hendrina Distel11-09-2012

camping aan een rivier in een authentiek dorpje

Camping de la Ferme in Rennes sur Loue is een kleinschalige camping/bed en breakfast. De camping is heel ruim met veel bomen en ligt aan een rivier waar je kunt zwemmen en kano varen. Wij waren er 1 nachtje in september , het was nog mooi weer en lekker warm. We hebben een mooi wandelingetje gemaakt met onze schapendoes vanaf de camping. Een groepje kanovaarders kwam aan het eind van de dag de rivier afvaren en legde hun kano's aan de kant op de camping . Ze gingen hun tentje opzetten voor de nacht. Vuurtje gemaakt , gegeten en de volgende ochtend vertrokken ze weer met de kano. s'avonds hebben wij gegeten in de table d'hôtes , waar ook de gasten eten die een kamer huren. Er waren nog 5 mensen aan tafel en het was enorm gezellig. We kregen een heerlijk 4 gangen menu met salade vooraf en forel als hoofdgerecht. We hebben met onze 4X4 een mooie tocht gemaakt door de bossen: het landschap is prachtig. We gaan er zeker nog eens terug !

• 9Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair