Camping Le Bivouac

9.5Fenomenaal

Frankrijk, Franche-Comté, Pont-du-Navoy (Jura)

9.5Fenomenaal

• 9.6Staat v/h sanitair
  • 9.8Eetgelegenheden

Meer camping info

44 reviews over Camping Le Bivouac

• 8Jansen02-09-2017

Ruime plekken, centrale ligging

Rustige camping, met hele ruime plekken. Toen wij er waren, weinig andere gasten. Ligt aan een mooi beekje, met een klein strandje. Voor meer lig ruimte moet je door de beek naar de overkant. Vriendelijke en behulpzame eigenaren, iedere dag vers brood. Spreken slechts een klein beetje Engels. Camping ligt zeer centraal in de regio. Op max. Een half uur is er al heel veel te beleven. Afwisselende omgeving, veel watervallen, mooie meren en bergen. Camping zelf is eenvoudig, met eenvoudig sanitair. Wordt wel goed schoongehouden. Restaurant met pizzaria op de camping, met lekker eten. Camping misschien wel wat aan de dure kant voor wat het is.

Gereisd met partner in augustus 2017

• 7Fam. van K.16-08-2017

Eigenlijk zeker goed genoeg!

Sanitair lijkt tegen te vallen; douche die werkt met trek-ketting, loslaten en het water stopt... open afvalemmertjes in de wc's.... warm water niet instelbaar... Maar het wordt goed schoongehouden en 'alles went'. Daartegenover staat een subliem ruime plaats op mooi gras, een rustige camping, een leuk watertje er langs en naar alle kanten iets moois om te ontdekken. Meer dan genoeg supermarkten in Champagnole. Bakker op paar honderd meter lopen. Zeer geschikt om door te trekken maar in ons geval ook om er een weekje te blijven. Goed kamperen voor iets meer dan 20 euro in het hoogseizoen.

• 6Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2017

• 4Arne De Vuyst12-08-2015

Ongastvrije camping

Wij vinden deze camping niet aan te raden. Je moet op voorhand betalen en krijgt geen bewijs van betaling. Door omstandigheden moesten we vroeger vertrekken, maar de eigenaar weigerde het geld van de dagen waarop we niet meer gingen verblijven terug te betalen. Dit op een zeer onbeleefde manier! Bovendien deden we 's nachts geen oog dicht omdat er onder onze tent muizen zaten.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2015

• 7angelique23-09-2011

goed

Sommige commentaren ben ik volledig niet mee eens. Wij zijn dezelfde periode geweest en zijn heel streng wat hygiëne betreft. Samen met nog twee andere Nederlandse stellen gestaan, waaronder een stel met een baby. Iedereen was zeer tevreden over de toiletten en ook de douches waren altijd schoon. Jammer genoeg was dit het eerste jaar voor deze camping met nieuwe eigenaars. Man heel vriendelijk en aardig, alleen de vrouw moet het werk duidelijk nog leren. Maar heel begrijpelijk de overname was net afgerond. Restaurant nog steeds heel goed, eten heel lekker en goed bereid. Rustige camping en lekker naast het water gelegen. Nergens problemen ondervonden, alleen toen er bijna niemand op de camping was werd een blok toiletten en douches gesloten, maar andere blok is tevens goed aan te lopen.

• 9Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in augustus 2011

• 7Globetrotters10-09-2010

Eenvoudige gemoedelijke camping

Wij zijn hier drie nachten neergestreken omdat er op de campings aan Lac de la Chalain geen plaats was. Camping ligt aan een riviertje waar je wat verkoeling kunt vinden (niet echt zwemmen, maar een beetje poedelen). Op de camping is een restaurantje aanwezig waar je lekker kunt eten. De camping ligt wel wat afgelegen. Er is een dorpje op loopafstand met 1 winkeltje voor de dagelijkse levensbehoeften, maar in de buurt is weinig te doen. Voor rustzoekers natuurlijk prima, maar wij houden er van om 's-avonds ergens een terrasje te pikken. Het sanitair was niet helemaal in orde (of heel heet of heel koud water tijdens het douchen), echter de prijs voor een overnachting was ook niet bijster hoog. Voor een paar nachtjes is dit een prima plekje.

Gereisd met partner in juli 2009

• 8robert Ardon17-08-2009

voor campeerders top ,voor bikers helemaal top

Deze camping is voor ieder aan te raden, maar voor onze motorvrienden is het helemaal. Prachtige omgeving waar je enkele dagen kan toeren en voor onze snelle bikers geweldig kan blazen. Je betaald bij Therry de eigenaar een vast tarief van 2 personen met tent en bike 10 euro pn. Er is een gezelige kroeg bij waar je heerlijk kan eten en een biertje enz enz kunt nuttigen voor een lage prijs. Het is een echte aanrader. Robert Ardon

• 10Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2009

• 8fam van alebeek24-04-2008

gezellige familiecamping, mooi gelegen ,met in de dircecte omgeving div. excursiemogelijkheden, personeel, alsmede de eigenaar doen er alles aan om het de bezoekers naar hun zin te maken, hetgeen ze aardig lukt.

• 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2007

• 7familie lap09-08-2007

leuke camping in de jura vlakbij veel leuke excuriemogelijkheden. winkel op 1 km afstand, kanomogelijkheden op 5 minuten lopen, engels sprekende gastvrije eigenaar.

Gereisd met familie in augustus 2007

Camping Le Bivouac info