Camping Écologique La Roche d'Ully

Camping Écologique La Roche d'Ully

8.1Fantastisch

Frankrijk, Franche-Comté, Ornans ( Doubs )

8.1Fantastisch

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Sauna
Meer campinginfo

Camping La Roche d'Ully (Franche-Comté) is een eenvoudige camping met ruime plaatsen. De Nederlandse animatie is toegankelijk voor de kinderen. Ook fijn is de broodjesservice op de camping. Het zwembad met grote glijbaan ligt vlakbij de camping. In de omgeving is veel te doen, zoals zwemmen in de rivier Loue en het klimpark in de buurt bezoeken.

We hebben een aantal aanbieders voor Écologique La Roche d'Ully voor je op een rij gezet:

217 reviews over Camping Écologique La Roche d'Ully

• 8Martijn07-08-2019

Prima camping in de Jura

Prima camping in de Jura op loopafstand van het dorpje en supermarkt op 5 minuten. Camping heeft prima broodservice en receptie. Horeca op de camping is typisch Frans. Animatie was leuk voor onze kinderen van 3 en 8. Gemeentelijk zwembad naast de camping is ruim en schoon. In de omgeving kun je prima boomklimmen en kanoën. Kortom een prima camping voor een weekje Jura.

• 5Eetgelegenheden

• 5n tanzarella15-02-2019

nooit meer

Kleine camping , was niet veel te beleven in de gehele omstreek. Dorpje is uitgestorven. De grote stad besancon was ook niet veel te beleven,weinig tot zeer weinig leuke winkels. Citadel was wel oke. Gelukkig was het animatie team echt top ! Nog een beetje leven in de brouwerij. Zwembad met warm weer erg druk. Kortom sla deze caping gewoon over en zoek wat anders.

• 2018
    6Susan27-08-2018

Best oke maar geen aanrader ...

Op deze camping hebben wij 3 nachten gestaan onderweg van Spanje naar huis. Op de site lijkt het alsof het zwembad bij de camping hoort. In werkelijkheid is het het dorpszwembad waar je met een pasje van de camping in kan. De kinderen konden dus niet zonder tas/spullen even lekker heen en weer lopen. Dat viel tegen. Verder ruime plaatsen met weinig schaduw. Ik sluit me aan bij een eerder geschreven review. Op de een of andere manier misten ook wij hier het typische campingsfeertje/campinggevoel. Lastig uit te leggen waardoor dat nu precies kwam. Meestal voelt een camping als een soort mini-gemeenschap en dat voelde nu totaal niet zo. Ook waren er geen wc brillen en geen toiletpapier. Toiletgebouw werd 1 x per dag schoongemaakt, wat weinig naar onze mening. We zijn uiteindelijk een nachtje korter gebleven dan gepland. Gebied is wel prachtig.

• 6Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

• 7Fam. Looij07-08-2018

Leuke camping in mooie omgevind

Bij aankomst kregen we 2 plekken aangewezen. 104 (tegenover sanitairblok/speeltuin) of 68, aan de rand van de camping. Wij hebben 68 gekozen. Zeer grote plek, rustig gelegen. Omdat de camping niet groot is, toch redelijk dicht bij alle faciliteiten. Je hebt wel een lange stroomkabel (+/- 20 m) nodig. personeel receptie is erg vriendelijk en behulpzaam. Kinderen vonden de nederlandse animatie erg leuk. Het zwembad is mooi met een grote (en snelle) glijbaan. Soms wel erg druk, maar meestal niet storend. Saniatair is echt frans. Het kan er mee door. Schoonmaak leek ons soms twijfelachtig (Dame maakte al rokend schoon), maar toch was het nooit echt vies. Gebouw moet nodig opgefrist worden. Omgeving is erg mooi en er is voldoende te ondernemen. Aanraders: klimpark, waterval van Doubs, Bronnen van Loue en Lison. Rivier de Loue bij de camping is erg koud, maar met 36 graden heerlijk! Zwemmen kan iets voorbij het dorp. een fijne camping!

• 6Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

• 7Thea21-07-2018

Helaas geen sfeer...

Na de positieve reviews te hebben gelezen voor deze camping gekozen, maar helaas toch tegengevallen. Niks te klagen over de accommodatie deze was ruim en schoon.ook de kinderanimatie was prima. Maar na al vele campingvakanties in Frankrijk te hebben gemaakt was het eigenlijk de algehele campingsfeer die wij hier totaal vonden missen. Alles werd uitbesteed door de eigenaren zoals restaurant(geen aanrader) , het zwembad( kleine kinderen lopen er niet even heen met vriendjes, te ver en pasjessysteem).En de animatie die wel leuk was trouwens. Geen gezellig terras met moules frites avonden of een praatje hier en daar. Wij zijn zeker niet op zoek naar een luidruchtige camping maar vinden een beetje sfeer wel belangrijk. Omgeving wel mooi. En ook de rivier is helaas vanaf de camping niet te bereiken om te vissen/zwemmen.

• 8Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

• 6Familie G18-07-2018

Redelijk

Oké, daar gaan we:

Eerste twee weken van de NEDERLANDSE zomervakantie op deze camping gezeten in een mobile home.

De plussen en minnen : +kleine camping, overzichtelijk voor de Kids. +netjes en verzorgde plaatsen +leuke animatie +redelijk wat te doen en zien in de regio +broodjes

-deze zichzelf eco/biologische noemende camping had de eerste week van onze vakantie een Franse club met circa 20-30 hele oude Citroëns te gast. Blijkbaar gingen de inkomsten boven de stinkende oude auto's en was de club gewoon welkom. Ons maakte het niet veel uit, maar als je deze camping echt boekt omdat je zo graag voor ecologisch gaat, dan had je waarschijnlijk jezelf kapot geërgerd. -Zwembad hoort helemaal niet bij de camping. -eten restaurant is uit de magnetron (pizza's wel oké) - ons douche afvoer stroomt zo het gras in. -springkussen was er niet, trampoline ging kapot en werd afgesloten. -overlast straaljagers! -Veel vliegen!!

• 4Eetgelegenheden

E P, Gérant, 19-07-2018

Goedendag,

bedankt voor uw commentaar. Wij hebben een groep met mooie oude auto's (Citroen Traction) gedurende 1 week ontvangen. Onze camping wordt ecologisch gewaarborgd en iedere persoon is zeer welkom ongeacht zijn auto. Wij zetten elke klant ertoe aan om een verantwoordelijke methode te hebben en ecologisch, is iedereen ondanks alles vrij. Hopend dat uw vakantie rustgevend is geweest. Tot ziens in de Bergen van Jura

• 9Minderhoud15-07-2018

Een aanrader, fantastisch

Wij verbleven 1 week in een cottage Granvelle op deze camping. Wat direct positief opviel was de grote privé buitenruimte bij het chalet, voorzien van eigen hangmat en vlonders.

We waren met onze kinderen van 11, 9 en 4 jaar op de camping. De camping was superschoon (ook binnenin de huisjes) en netjes en het personeel was vriendelijk en behulpzaam bij vragen. Het was er rustig hoewel het aardig vol stond en deze rust is ons en de kinderen erg goed bevallen. De mevrouw van de animatie was creatief en onze kinderen voelden ons erg bij haar op hun gemak. Dat ze Nederlands sprak was erg fijn. Geen schreeuwerig animatieteam maar gewoon gemoedelijk activiteiten samen.De broodjesservice vonden we goed. Het zwembad naast de camping was eveneens erg schoon en er was veel toezicht. De regels mbt zwemkleding (verplicht strak) en slippers (niet toegestaan) worden erg streng gehandhaafd, maar dat zorgde er wel voor dat alles heel erg schoon was.

• 9Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

E P, Gérant, 19-07-2018

Bedankt veel voor uw aardig commentaar.

Wij hopen u te herzien in ons mooi dal van Loue.

• Oude reviews

8Ar10-08-2016

Mooie kleine gezellige camping

Echt een aanrader! Leuke tenten, mooie speeltuin en goed overzichtelijk! In de nacht wel koud dus neem je dekbed mee. Ornans is gezellig. Kinderen hebben zich goed vermaakt! De kidsclub is echt super. Wat een lieve meiden. Complimenten dames!

• 8Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

• 8berthuijgen03-08-2015

Prima mobile homes, goede animatie voor kinderen

Twee weken met twee kinderen onderbouw basisschool geweest. Elke ochtend kids club en om de avond kinderdisco. Hartstikke leuk. Prima mobile home. Prima zwembad. Mooie rotsachtige omgeving. Goede prijs/kwaliteitverhouding.

• 7Eetgelegenheden

• 9ronald_1721-09-2014

mooie ligging met mooi zwembad

De camping is redelijk nieuw, gebouwd naast een net zo nieuw zwemparadijs. Met binnen- en buitenbad ook geschikt voor koudere/natte dagen (en het weer kan tegenvallen in de Jura). Twee nederlandstalige meisjes deden dit jaar de animatie, iedere dag was er voor onze kinderen (6 en 8) iets leuks te doen. Het sanitair is prima, maar wordt matig schoon gehouden. De Jura is een strak die veel aan toerisme doet, er is veel te zien of te doen.

• 4Eetgelegenheden

3 tips over Camping Écologique La Roche d'Ully

• Irene Sintenie, 25-07-2013

Als je de source de la loue gaat bezoeken moet je even 15 min. de rivier stroomafwaarts volgen (rivier aan je re- hand) en dan kom je bij een grote, schitterende waterval ! Zeker doen !

• Brigitte, 13-11-2012

De Citadel van Besançon !

• Kees , 18-07-2018

Ga niet naar de superU supermarkt maar ga naar de Atac.

Neem een vliegen mepper mee.

Bezoek watervallen in de omgeving.

Ga kanoën vlakbij de camping.

Vergeet de maaltijden bij het camping restaurant, erg matig. Pizza wel oké.

4 vragen over Camping Écologique La Roche d'Ully

• Alexander, 06-11-2017

Zwemshort

Mag je in het zwembad met een short zwemmen of moet je perse zo'n strak ding aan?

Familie G, 19-07-2018

Strakke broek, ook geen badslippers

• Joseline ( Joos), 22-04-2015

to swim o notto swim

Op de campinginfo staat: zwembad: NEE en en reactie van een gast vermeld dat er en mooi zwembad is. Is er nou wel een zwembad of geen zwembad? Ook wil ik weten o het zwembad toegankelijk is voor een rolstoel ( dus met een trap ( niet n laddertje) of een strand- ingang dus van zeer ondiep nar steeds dieper

• Jan, 30-12-2014

vissen

Onze kinderen vissen graag. Hoe ver is het riviertje de Loue vanaf de camping? En weet iemand of je daar zo kan vissen, of dat er een vergunning nodig is?

Familie G, 19-07-2018

Je kunt vanaf de camping niet naar de rivier. Een paar km verderop wel. Overal vergunning nodig, 13 euro per dag of 32 euro per week.

• MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

• ZwembadBinnenzwembad, Buitenzwembad, Jacuzzi
  • WaterparkAanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)
  • Aanbod voor kinderenSpeelruimte, Speeltuin, Waterpark

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine