Camping Sous Doriatstersterster

8.2Fantastisch

Frankrijk, Franche-Comté, Monnet-la-Ville (Jura)

8.2Fantastisch

• 6.8Eetgelegenheden
  • 8.1Staat v/h sanitair

Meer camping info

58 reviews over Camping Sous Doriat

• 8Ebo van der Broek05-08-2019

Fijne camping. Leuke mix van nationaliteiten (geen

Fijne camping. Leuke mix van nationaliteiten (geen Nederlandse camping). Prima zwembad en mooi voetbal veldje. Entertainment voor de kinderen in het Frans en niet uitmuntend, maar voldoende. Prachtige omgeving, meerdere tripjes die de moeite waard zijn.

Minpuntjes; de douches en wasgelegenheid heeft niet veel warm water.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 2018
    10Felcia11-09-2018

fantastisch! Voor iedereen een aanrader!

Vorige review met maar een 5 begrijpen wij totaal niet! Wij vinden het een geweldige camping! Onze eerste keer maar hij staat nu al in onze top 10 lijst. Camping is zeer mooi gelegen. Heeft gigantische grote plekken. Mooie uitzichten. Schoon sanitaire. Warme douches met instelbare temperatuur. Heet afwaswater. Elke avond iets te eten op bestelling. Soms gewoon nog warm stokbrood! Bijna elke dag een activiteit bv waterpolo,tafeltennis,voetbal,minimarkt,muziekavond etc. Zeer gezellige sfeer. Kleinschalig. Wel even een vliegenplakstrip kopen is wel fijn. Zeer zeer vriendelijke eigenaar. Lijkt alles wel goed te vinden maar houdt het wel netjes en fijn voor iedereen. Geweldig mooi zwembad die ook overdekt kan worden,Heerlijk! Veel te doen in de omgeving. Je bent zo bij een supermarkt. Top camping!

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

• 5De heer en mevrouw Steegh16-08-2018

Gemiddelde /matige en ongezellige camping

Camping met heel veel huisjes die allemaal strak in de rij staan. Dit deed ons denken aan een barakkenkamp. Daar tussenin stonden wij. Dit was niet sfeervol en wij ervoeren geen campinglife en gezelligheid. Aan de buitenkant waren een aantal staplaatsen die beter liggen met uitzicht maar wel in de volle zon. Heel ongezellig dat er geen bar/restaurant/terrasje is. Het zwembad is prima maar heel druk. Het sanitair achter op de camping is goed met wc papier en föhn. Ook de afwasplaats is prima. Alles wordt goed onderhouden. In de omgeving zijn veel mooie meren waar het goed toeven is. (zie ook de foto’s

• 2Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8Liesbeth29-07-2018

Zeker voor herhaling vatbaar!!

Camping Sous Soriat heeft prachtige kampeerplaatsen langs de rand van de camping; uitkijkend over weide en bos. We zouden een weekje gaan maar hebben enkele dagen bijgeboekt, oa vanwege die mooie plek en de centrale ligging van de camping. Prima uitvalsbasis voor bezoekjes aan stadjes in de buurt, het meer van Chalain met een heerlijk strand en alle andere dingen die je in de Jura kunt doen.

Gereisd met partner in juli 2018

• 2017
    7Annelies10-08-2017

Leuke kleine camping met prachtig uitzicht

Het is een vrij kleine camping met veel Fransen en Nederlanders. 2 sanitairgebouwen waarvan 1 oud is met lauw water en het nieuwere gebouw heeft wel lekker warm water.

Speeltuin stelt niet veel voor. Schommel en klimrek en ligt verscholen. Wel leuk is de grote trampoline en de tafeltennistafels. Zwembad is prima en verwarmd, met redelijk voldoende ligbedjes.

Animatieprogramma stelt niet veel voor en is op Franstaligen ingesteld.

Rondom receptie en Pentanquebaan is het 's avonds erg onrustig door spelende jeugd.

In omgeving is veel mooie natuur. Watervallen, leuke riviertjes, meertje etc. Echt genoeg te doen en zien.

Supermarkt is om de hoek. De grotere zijn te vinden in Champagnole.

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

• Oude reviews

7Ward25-10-2015

Prachtig gelegen

Prima maar basic camping. Wij hebben hier een week gestaan op plek 22. Super grote plek. Onze vrienden stonden op plek 21 dus met elkaar helemaal ruim. Een magnifiek uitzicht, weiland met koeien en vosjes, tegen een achtergrond van een prachtig naaldbos. 's Avonds de kerk verlicht om nog meer sfeer te geven. Onze plekken hadden weinig schaduw wat lastig is om de kids te laten slapen met warmte (een week superweer gehad!). Vanaf de camping kun je prima wandelen via de campagne richting het bos. Ook voor de kids te doen, met 4 km kun je terug zijn. Het zwembad is basic maar biedt genoeg verkoeling en de kids vermaken zich wel. Daarnaast een speeltuintje en een trampoline waar de kids de energie even kwijt kunnen. In de omgeving vanalles te zien en te beleven. Cascades Herisson (ook met weinig water in de zomer), Lac chalain, Beuame-messieurs, Lons-Saunier, Chateau-Chalon zijn de moeite waard. Champagnole alleen voor de supermarkten, niet bijzonder. Winkel op loopafstand. Eten eenvoudig.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• 8Stan10-08-2015

Prettige camping

Prima basic camping, schoon, goede douches, gratis wifi bij entree, aardig zwembad en veel plekjes aan de rand met erg mooi uitzicht. Supermarkt op loopafstand, veel leuke dingen op rijafstand. Wij deden zwemmen in de waterval van la Billoude en meer van Chalain, paardrijden in Clairvaux les Lacs (en zwemmen), erg mooie kanotocht in pont d' ain, de grot en dorpje van Beaume les Messieurs, bergrit naar meer v. geneve, en de diverse sources! Camping stil na 24 uur, gelukkig weinig regels, aardige mensen, veel Fransen. Leuk!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

• 8Hans den Beuter25-06-2014

Leuke Kemping

Camping is goed. Leuke gelegen, ziet er gezellig uit. Wij hebben achter in de hoek gestaan. S avonds liepen de koeien met bellen langs. Fantastisch. Tegenover ons stond wel een populair oud belgisch mannetje die zich met iedereen bemoeit! Was zeer irritant!

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2013

• 7Gerben Vermeulen18-02-2014

Eenvoudige camping met ruime plaatsen

Wij hebben in juli 2013 2 weken op deze camping gestaan. De camping bestaat voor de helft uit stacaravans en voor de andere helft uit staanplaatsen. Aan het begin van de camping is een tentveld waar jongeren verblijven. Hier heb je echter geen last van.

De meeste plaatsen zijn vrij ruim, maar sommigen lopen erg schuin af. Bij aankomst kun je zelf je plaats kiezen. Het zwembad is netjes en schoon maar wel koud. Toen wij er waren kwam er ook klein circus langs,. Dit vonden wij vrij duur en was absoluut niet de moeite waard.

Het nieuwere sanitair gebouw achteraan de camping is mooi en schoon. Vooraan de camping staat het oude sanitairgebouw. De douchestraal is zo hard dat de kinderen hier niet wilden douchen.

Voor de prijs is dit een prima camping, alleen is er in de directe omgeving niet zo veel te doen. Voor de kinderen is er buiten het zwembad weinig te doen.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

• 7Bakker15-08-2013

leuke goedkope camping

Deze camping is een prima uitvalsbasis om de Jura te verkennen. Zorg wel dat je (en niet zoals wij noodgedwongen) niet te dicht bij de receptie en Jeu de Boule banen staat. Het was hier elke avond tot 24.00 uur onrustig. Pas dan gaan de lichten uit en moet het stil zijn. De plekjes achteraan op de camping zijn het mooiste en het rustigste. De eigenaren zijn erg vriendelijk en willen je graag helpen. Er is een supermarkt op loopafstand. Er wordt met enige regelmaat wat georganiseerd. Wij waren hier in augustus en dan is het merendeel van de gasten Frans (en deze zijn in het algemeen wat nadrukkelijker aanwezig). Er zijn twee sanitair gebouwen. Die op het achterste deel is erg netjes, die in het midden basic maar kan er mee door. Het zwembad is netjes, niet al te groot en overal ongeveer 1,50 diep.

• 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

3 tips over Camping Sous Doriat

• Gerben Vermeulen, 18-02-2014

De camping eigenaar verkoopt wekelijks kip van het spit. Deze is erg lekker.

• Monique, 06-08-2012

De mooiste plekken met vrij uitzicht over weide en bos liggen aan de buitenrand. Dit zijn nr. 1 t/m 28. Vanaf nr. 15 zit je op het rustigere deel van de camping. Je merkt dan weinig van de activiteiten. Grote supermarkten in Champagnole (10 km). Daar is alles te koop. Leuke restaurantjes in Doucier (8 km), zelfs open op zondag wat ongewoon is in Frankrijk!

• Felicia, 11-09-2018

Cascades du Hérisson! La Cascade de la Billaude! de eigenaar verkoopt heerlijke gegrilde kip. Als gezin kun je een gezinsprijs afspreken voor kip met patat Wandeling bij de vier meren Uitzichtpunt over de vier meren

0 vragen over Camping Sous Doriat

• Aantal campingplaatsen50 tot 200