Camping Capfun La Pergola

Camping Capfun La Pergola
6,8

Omschrijving
Camping Capfun La Pergola in Marigny (Jura) is gelegen aan de oevers van het meer van Chalain. Een goede uitvalsbasis voor prachtige rondritten of voor het bezoeken van mooie plaatsen. De kinderen kunnen zich vermaken in het zwembad met glijbanen of in de miniclub. De stad Dole, de watervallen en grotten zijn leuk om te bezoeken.

We hebben een aantal aanbieders voor Capfun La Pergola voor je op een rij gezet:

223 reviews over Camping Capfun La Pergola in het Nederlands

nooit meer

Monique Bijlard,
20-9-2018

de caravans zijn in zere oude/slechte staat.

Onderhoud van de hele camping is ver te zoeken.

Wij hadden kakkerlakken in onze caravan!

De omgving is mooi en veel te zien

Maar voor ons nooit meer!

Grote camping met alle voorzieningen!

Steven,
13-8-2018

Grote terrassen camping aan de rand van het meer. Mooi buitenzwembad met glijbanen. Binnenbad is klein, wij hadden gelukkig mooi weer dus hadden het niet nodig. Zwemmen en waterpret in het meer kan natuurlijk ook. Groot restaurant met bar met ruim aanbod aan de gangbare prijzen. Grote campingwinkel met ruim aanbod maar duur, je kan beter naar de nabij gelegen supermarkt en bakker op ongeveer 2 km. In de ruime buurt zijn mooie uitstappen te maken. De waterval van Herisson en Baume-les-Messieurs zijn aanraders. Wij verbleven in een huuraccommodatie met twee slaapkamers, badkamer, toilet, keuken met afwasmachine en airco. Deze was dik in orde. De onze stond wel op het bovenste terras. Dit was rustiger dan beneden en de caravans staan verder uit elkaar. Maar je zit natuurlijk verder van het meer en het zwembad. Wij hadden een leuke vakantie!

Prima camping, veel animatie.

Familie v R.,
12-8-2018

Prima verblijf gehad aan prachtig meer. Stacaravan was goed. Speelgebied ligt op het bovenste terras, de weg er naartoe loopt vrij stijl, kan ook via trappen die langs het zwembad omhoog lopen. Het zwembad was uitdagend genoeg, waarbij de grote glijbaan van 14:00-19:00 geopend was vanwege het toezicht door een extra badmeester(prima geregeld). De rest is gewoon de hele dag open. Mensen worden, indien nodig, rustig aangesproken op gedrag, (bij gebruik van shorts, bootjes oid). Bootjes en banden zijn wel toegestaan in het meer. Waterschoentjes zijn hier handig want het strand is een kiezelstrand. De camping zelf verhuurd waterfietsen, (al dan niet met glijbaan), en kano’s. Deze kun je niet reserveren, wie het eerst komt heeft eerste keus. Het personeel spreekt ook Engels, de een wat beter dan de ander, maar voor Franse maatstaven is dat al heel wat. prima vakantie gehad. De kinderen hebben zich ook super vermaakt.

Nooit meer

Mirjam,
11-8-2018

Zwembad slecht onderhoud, losse tegels en smerige toiletten. Grote glijbaan beperkt open. Snackbar slechte service en bij drukte restaurant beperkte afhaal mogelijk. Algehele staat van het park zelf matig, veel achterstallig onderhoud.

Prima stek

Linda,
11-8-2018

Camping is gelegen in een prachtig groen, heuvelachtig gebied, erg rustig, niet toeristisch. De camping zelf is groot, we moesten behoorlijk klimmen naar de stacaravan Habana. Zeer enthousiast animatieteam, met een Nederlander. Diverse shows waren volledig in het Frans dus niet te volgen voor de kinderen. Zwembad is prima, soms druk. Meer is prachtig, neem waterschoenen mee! Huisje zelf zeer krap voor 5 personen, we hadden prachtig weer dus hoefden er gelukkig alleen te slapen. Kwaliteit van het huisje: had zijn beste tijd gehad. Geen privacy maar wel leuk voor de kinderen, snel contact. Bedden zijn zeer matig. Avonden en nachten kunnen fris zijn. Supermarkten in de buurt. De Fransen zijn hier vriendelijk, personeel zeker ook. Eten op de camping is matig. We hebben een heerlijke vakantie gehad met een regenachtige dag van de veertien.

Absolute aanrader

J van Dommelen,
8-8-2018

Camping voornamelijk voor stacaravans.

Terrassen camping, dus plaats stacaravan redelijk bepalend betreffende looptijd naar zwembad of het meer.

Restaurant prima, enthousiast personeel, 'snackbar' redelijk .

Zwembad leuk maar overvol, ligbedjes vinden erg lastig, glijbanen leuk maar kost je een zwembroek!

Nee, het mooiste aan deze camping is het prachtige meer(meer van Chalain)!!!

Zand/kiezelstrand waar ook de plaatselijke bevolking naartoe komt(waar je totaal geen last van hebt, in tegendeel erg gezellig).

Ligging camping prachtig en uitvalsbasis voor prachtige rondritten of voor het bezoeken van mooie plaatsjes.

Veel mogelijkheden tot het beoefenen van sportieve activiteiten(klimmen, kanoen, wandelen).

Gebied kenmerkt zich door de vele prachtige blauw/groene meren tussen de bergjes en bomen.

Kortom een absolute aanrader om naar deze camping of dit gebied te gaan.

Voor kamperen af te raden.

Patricia vT,
8-8-2018

Voor kampeerders met caravan of tent is deze camping minder geschikt. De standplaatsen verschillend erg van grootte en worden met stenen aangevuld. Dit is niet alleen slecht voor je materiaal, ook het even buiten de tent/caravan op blote voeten is onmogelijk. De kraantjes zitten op een enorm onlogische plek. De camping is langgerekt, dus iedereen loopt, fiets en rijd over hetzelfde laantje. We zaten voorraan dus de hele dag mensen langs je plek. Er wordt een hard gefietst over de camping. Er rijden er ontzettend veel auto's. Veel pubers en veel geschreeuw in de avond en nacht. Er rijd 1x op een avond een security maar maakt geen verschil in lawaai. Sanitair 1x pd schoongemaakt tijdens de spits, ranzige zooi de rest van de dag. Maar wel een strakke zwembroek eisen

vanwege hygiëne. Zwembad te druk. Watervallen, meren, grotten en kloven zijn heel mooi. Maar daarvoor hoef je niet op la pergola te staan.

Wij zijn eerder weggegaan.

Twee weken verbleven op La Pergola. Eerste week was top. Erg verzorgde camping. Mooie stacaravan met airco wat ook wel nodig was met het zonnige weer. Week twee was iets minder dit kwam omdat de stacaravan naast ons (6 personen) bemand was door 8 volwassenen, 2 kinderen en 2 honden. Ook was het overal iets viezer....waarschijnlijk was de camping volgeboekt.

Er is heel veel in de omgeving te doen op rij afstand. Geweldige omgeving.

Zwembad is ok.

Meer is super!

Restaurant is massaproductie

Mooie omgeving, alles is in het frans

Dees,
3-8-2018

Inchecken kwamen om 16:00 aan, en huisjes waren nog niet gereed. Werd na 17:00 gebeld dat ik de sleutel kon ophalen. Avond programma volledig op Frans gericht. Word geen Engels gesproken of NL. Veel Nederlanders op de camping. Mooi meer, advies is waterschoenen ivm kiezelstrand en vieze bodem van het meer. Leuk om met je opblaas bootje of surfplank te varen. Zwembad weinig bedjes, geen schaduw plekken. Druk maar leuk voor paar uurtjes. Mannen moeten strakke shorts. Je mag met ballen en opblaasspeelgoed in het zwembad. Winkeltje beperkt open, is van 12.30-17.00 dicht. Intermarche en Lidl richting champagnole (15km). Enige zoetigheid voor op brood te koop is Choco pasta, Jam, honing. Dus evt zelf meenemen.

Advies neem huisje met airco, zit gratis een komen bbq bij. En bezoeken van de watervallen zijn zeker de moeite. Kids konden op 1 plekje goed het water in, dus handdoek en zwemkleding aan of mee.

Voor herhaling vatbaar!

Jolanda,
30-7-2018

Mooie langgerekte camping aan prachtig meer. Wij verbleven in een prachtige, schone, nieuwe kids caravan met extra badkamertje met aankleedtafel, wc en badje. De vlonder was afsluitbaar en ook het straatje met 8 caravans was geheel omheind. Ideaal voor mensen met kleine kinderen. Naar het zwembad en speelgebied was het wel een stukje lopen. Zwembad was heerlijk evenals het meer. Aan het begin van de camping kon de hond ook mee in het water. Waterschoentjes zijn wel aan te raden vanwege het kiezelstrand. Dutchbox, waar Capfun mee adverteert is een aanfluiting; er is één Nederlandse animator die bij de minidisco de Hoki-poki aankondigt. Onze tieners hebben helaas geen profeit gehad van de Dutchbox, alles ging op z'n Frans of zeer gebrekkig Engels. Wandeling om het meer (12km) is een aanrader. Ook de stad Dole, op een uurtje rijden, is leuk om te bezoeken.

Suncamp Holidays

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Capfun La Pergola in Marigny (Jura), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Capfun La Pergola zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.