Camping Municipal Le Lac de Narlay

Camping Info

12 reviews over Camping Municipal Le Lac de Narlay in het Nederlands

• 2018
    8Sien28-08-2018

Fijne camping, prachtig meer!

De camping is op een helling gelegen, aan het meer. Prachtig uitzicht over het meer en een mooie omgeving! Dichtstbijzijnde supermarkt is op 20min afstand. De camping heeft een gemoedelijke sfeer, savonds vuurtjes stoken bij de tent is geen probleem. Overdag lopen veel mensen over de camping die niet op de camping staan maar enkel in het meer komen zwemmen, dit is echter niet storend. Het sanitair is matig, er zijn geen wc brillen en enkel 2 toiletten voor de gehele camping (en die kan goed vol staan). Wij hebben hier 5 dagen gestaan en vooral erg genoten van het uitzicht, de natuur, en de hippie achtige sfeer. Belangrijk om te weten is, ga niet aan de rand van de camping staan met je tent, want er lopen koeien met enorme koeienbellen om direct achter je in het weiland en deze blijven de hele nacht heerlijk staan grazen.. Alsof er een kerkklok maar blijft luiden. Buitenom dat, fijne camping!

7Kindvriendelijk
    8Hygiëne
    4Staat v/h sanitair

Met vrienden

• Oude reviews

8R van schagen22-08-2018

Schitterend gelegen camping aan prachtig zwemmeer

Leuke camping direct aan het meer. Schuin hellend vlak waar je tent ergens neer kunt zetten. Geen vaste plaatsen en met een beetje geluk heb je een boom tot je beschikking voor schaduw. De locatie is echt perfect! Prachtig blauw meer, schitterende omgeving en veel mogelijkheden om actief bezig te zijn. Je kunt met kleine kinderen mtb-en en er is een Adventure parcours in de omgeving. Veel gasten komen hier al jaren en als je daar geen probleem mee hebt zit je echt goed. Enige nadeel is dat het sanitair redelijk verouderd is en voor het laagste deel (bij het meer) te weinig toiletten (overigens wel goed schoon) zijn en er dus sochtends een kleine rij voor het toilet is op in drukke periodes. Aanrader: Adventure parcours in Mercier, mtb-en om de 4 meren heen, rondje cascades met baquettes.

8Hygiëne
    6Staat v/h sanitair

• 2017
    9Fam. Strik01-07-2017

Al meer dan 20 jaar favoriet!

Camping zonder animatie. Heerlijk voor mensen die van natuur houden. De camping loopt wat schuin af naar het prachtige meer waar je in kan zwemmen en vissen. Vanaf een hoge rots kan je een spannende sprong in het water maken. Het sanitair is prima. Je kan er o.a. een pizza of salade eten en een drankje of ijsje kopen. Verder is er een klein speeltuintje voor kleine kinderen. De sfeer is zeer vriendelijk en ongedwongen. Vanaf de camping kan je rond het meer een mooie en afwisselende wandeling maken. De omgeving is fantastisch. Overal meren en heel veel wandel en fiets mogelijkheden. De beroemde Cascades du Hérisson is 11 minuten rijden. Wij vinden het al meer dan 20 jaar een hele fijne camping.

10Kindvriendelijk
    10Hygiëne
    10Prijs/kwaliteit
    10Staat v/h sanitair
    6Eetgelegenheden

• 7Jeroen18-08-2015

Mooi en simpel

Ligt aan prachtig meer. Is basic met ouderwetse sfeer. Hippie-achtig is het goede woord. Sanitair is verouderd, maar schoon. Het terrein bestast uit sterk hellend grasveld met aan de zijkant een strook plateaus voor caravans. Nog voor de ingang een twintigtal camperplaatsen. Die missen de aansluiting met het grote veld. Omgeving is erg mooi. Veel natuur, maar weinig plaatsen van betekenis. Voor kleine kinderen is het wat matig, maar voor 10+ is het een spannend verblijf. Twee zchommels is alles, maar het meer is een uitdaging. Oh er werden veel kampvuren gestookt ondanks verbod dus soms voelde ik me een gerookte paling. Je moet er dus wel tegen kunnen.

6Staat v/h sanitair

• 8Jonas Van Puymbroeck20-08-2014

Kamperen in alle vrijheid

Laat je niet beïnvloeden door de rommelige indruk die de camping maakt als je toekomt: net doordat er nauwelijks vaste staanplaatsen zijn, geeft de camping je een enorm gevoel van vrijheid. 's Avonds worden er vuurtjes aangestoken en overdag kan je zwemmen in het prachtig meertje aan de voet van de camping. Aanrader!

• 10raketluc12-08-2013

Geweldige plek!

Als kind ben ik jaren achter elkaar naar deze camping geweest. Na 12 jaar niet geweest te zijn, dit jaar met mijn vriendin weer terug geweest en het is nog steeds een erg fijne plek. Sanitair is in de jaren niet veranderd, wordt dagelijks goed schoongemaakt. Bovenaan de camping is sindskort een restaurantje geopend, waar je pizza's en broodjes kunt kopen. De camping ligt direct aan het meer van Narlay en is een aangename verkoeling op zomerse dagen. De kampeerplekken zijn erg groot, daar je zelf een plek mag uitkiezen. 's Avonds mag er nog steeds vuur gestookt worden en het is dan ook een leuk aangezicht als je 's avonds over de camping loopt. 's Ochtends kun je broodjes kopen bij Chez Edith (ongeveer 5 minuten lopen), voor de overige boodschappen moet je naar Champagnole of Clairvaux. Wij komen zeker weer eens terug!

10Prijs/kwaliteit
    8Staat v/h sanitair

• 8n0rmeel29-08-2012

Leuk

Heerlijke camping, beetje hippie camping. Vuurtje in een bak oid toegestaan, gebeurt ook veel. Leuk plekje aan het meertje. Weinig vlakke stukken. Maar 2 x 2 toiletten, wel goed schoon.

8Staat v/h sanitair

Met oudere kinderen

• 8John27-06-2012

Mooi gelegen natuur camping

Ik ben hier net als Danny, mijn neefje veel geweest in mijn jeugd. Vorig jaar voor het eerst in 20 jaar weer eens terug geweest om vervolgens 3 weken te verblijven met mijn gezin. Het sanitair boven is schoon en functioneel, de camping plaatsen zijn er redelijk. Er is 220v aanwezig en het meer (Lac de Narlay) je spreekt het uit als Narléé ligt tegen het gehucht Le Frasnois waar je ook brood kan halen bij chez Edit. Op de Camping kan je ook brood halen evenals warm eten. Kortom voor de niet veel eisende natuur kampeerder een paradijs. Ook voor de muziek liefhebbers die zelf een instrument (vooral gitaar) kunnen bespelen kom je op deze hippie camping ruim aan je trekken.

5Eetgelegenheden
    9Ligging

• 9Ingeborg29-08-2011

super camping

Een heerlijke plek. Relaxte beheerder, relaxte kampeerders Mooi meer lekker warm en schoon water. Zeer diep met rotsen waar van af gesprongen wordt. Sanitair boven is prima, beneden ronduit slecht.

we hebben deze camping als stop gebruikt voor zowel de heen als de terugreis voor ee npaar dagen. s avonds overal kampvuurtjes in bbqs of vuurschalen. Kortom super relaxt

10Kindvriendelijk
    5Staat v/h sanitair

• 9Nelien24-08-2010

Kampvuur en meer!

Met onze tent een week lang op deze mooie camping gestaan. We stonden op het tentenveld dat nogal schuin afloopt, dus even goed zoeken naar een vlak stuk. Het meer is fantastisch (toen wij er waren was de watertemperatuur ongeveer 19 graden).Kampvuur hebben we ook gemaakt, hoewel overal in meerdere talen aangekondigd staat dat het niet mag. Iedereen doet het. Er staan ook overal ijzeren bakken waar je het vuurtje in kunt maken. 's Morgens vers brood bij Chez Edith, net buiten de camping in het gehucht Narlay (loopafstand). Sanitair boven goed. Douche lekker en gratis. Toilet zonder bril en zelf papier meenemen. SAnitair beneden: geen ervaring mee. Sfeer prima. Veel mensen komen met een groter gezelschap, maar het bleef wel altijd heel rustig. Vaak hoorden we iemand gitaar spelen. Omgeving: prima wandelingen mogelijk. Toen wij er waren waren nogal wat paden door regenval modderig geworden. Grotten. Supermarkt op ongeveer 15 km (champignole of clervaux)

6Eetgelegenheden
    9Ligging

Met oudere kinderen

1 tip over Camping Municipal Le Lac de Narlay

• John, 27-06-2012

Neem als je van plan bent te gaan wandelen een paar goede bergschoenen mee, en warme kleding, het kan hier af en toe ook best koud worden ´s nachts

2 vragen over Camping Municipal Le Lac de Narlay

• Hans, 18-04-2017

Wat zijn de prijzen

Wat zin de prijzen voor kamperen met caravan 2 personen?

• Maria Deckers-de Koning, 22-10-2018

Open/ gesloten

Is de camping het hele jaar open?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig