Chalet Les Favieressterstersterster

6 reviews over Chalet Les Favieres

• 2019
    7Margot25-07-2019

Mooie plek met verbeterpunten

3 dagen op de camping geweest. Positief: mooi plekje voor echte kampeerders die de natuur opzoeken. 32 plekken, wisselende groottes en vormen. Mooie wandelingen te maken in de omgeving. WiFi prima en Laurent die elke dag zijn rondje over de camping maakt. Nadeel: te weinig en niet goed onderhouden sanitair. Toen we aankwamen 1 sanitairblok open met een zit-en hurktoilet, 2 douches (niet altijd warm) , 3 wastafels en 2 afwasplekken. In allerijl werd blok 2 werkend gemaakt maar daar moet nog veel aan gebeuren. Als die 2 plekken ' strak getrokken worden' is het prima . Groot voordeel: door do hoogte koelt het ' s avond af!

Gereisd met partner in juli 2019

• Oude reviews

9Rein01-08-2016

Rust en ruimte in de vrije natuur

De natuurcamping is een oase van rust voor de echt liefhebbers. Beheerder en eigenaar Laurent neemt de moeite om iedere dag even te informeren of alles naar wens is en geeft nuttige tips over de omgeving met z,n prachtige bloemenweides. Orchideeën in overvloed. Ook zijn er vele meertjes en watervallen in de omgeving. Mooie bergwandelingen en oude stadjes als Nozeroy en Arbois. Achter de camping begint een groot bos waar ook diverse wandelpaden zijn.

Deze camping is een echte natuurcamping en moet dus ook zo beoordeelt worden de voorzieningen zijn eenvoudig maar doeltreffend.

Gereisd met partner in juli 2016

• 9Anton14-09-2015

Whow fantastisch!

In de periode 17 tot 31 juli 2015 hebben wij hier met ons gezin met 3 kinderen een fantastische vakantie gehad. Het huis was bovenverwachting. Ruim en van alle gemakken voorzien, vanaf het ruime terras een schitterend vergezicht met prachtige doorkijkjes in de natuur en op de achtergrond weer nieuwe bergen. Een rustige locatie midden in de natuur maar niet eenzaam. Achter het chalet waren er voor de kinderen leuke mogelijkheden om te voetballen, tennissen, tafeltennissen en jeu de boules. (Ook leuk voor de ouderen. Op 100 meter een in een dalkom gelegen natuur camping met ongeveer 36 staanplaatsen, de camping lag zo in de natuur verscholen deze ontdekten wij pas na enkele dagen toen wij daar langs liepen tijdens een wandeling. De eigenaar van het Chalet gaf heel leuke en erg bruikbare tips voor bezoeken en wandelingen in de omgeving. Voor ons een topper waar wij zeker weer heengaan. Afgelopen jaren bezochten wij Oostenrijk, maar deze regio doet daar niet voor onder.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

• 9Xenatas15-09-2012

Geweldige plek!

Kleine camping midden in het bos hoewel je in de verte wel een weg hoort. Wandelingen beginnen direct achter de camping. Prachtige bossen. 's Nachts uilen boven de tent en bezocht door een muis in de tent. Sanitair oud en niet zo veel, maar schoon. Weinig voorzieningen; basic camping. Vriendelijke eigenaar. Hij verhuurt ook huisjes, met uitzicht, dus ook voor de winter een prima plek.

Gereisd met partner in september 2012

• 9marchand29-07-2012

prachtige omgeving en heerlijk rustig

Kleine, zeer rustige natuurcamping met ongeveer 30 plaatsen voor tent en/of caravan. Prachtig gelegen op open plek in de bossen. Volop wandel- en fietsgelegenheid vanaf de camping in een zeer florarijke omgeving. Dorp met o.a. grote supermarkt op paar kilometer afstand. Zwemgelegenheid in de meren in de omgeving; ook enkele zwembaden in de omgeving. 15 km. vanaf de watervallen van Herisson. Erg vriendelijk personeel; goede prijs-kwaliteitverhouding; speelgelegenheid (schommels, tafeltennis e.d.). Ook 2(sta)caravans, 2 gites en 6 chalets aanwezig. Dus ook prachtig voor een vakantie in de winter!

Gereisd met jonge kinderen in januari 2012

1 tip over Chalet Les Favieres

• Anton, 14-09-2015

De wijncultuur in de Jura is heel bijzonder! Denk aan de Vin Jaune en de dessertwijn Vin de Paille. Lees hier eerst maar iets van en trek er dan op uit om die te ontdekken. Voor mij een ontdekking met een onverwachte smaaksensatie. De Natuur in de Jura is een van de mooiste van Frankrijk.

0 vragen over Chalet Les Favieres

Chalet Les Favieres info