Géén boekingskosten

• 8.4Eetgelegenheden

• Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten
Meer camping info

Camping La Faz in Frankrijk is een rustige camping in een groene omgeving. Verwacht hier dan ook geen animatie. Er is wel een klein zwembad en er loopt een beek langs de camping waar de kinderen in kunnen spelen. In de omgeving kun je veel actieve activiteiten doen zoals wandelen, vissen, paardrijden of kanoën.

95 Reviews over La Faz

• 9Pino11-09-2022

Ruim opgezette camping

Wat een ontzettend ruim opgezette camping. Dat voelt zo fijn. De olekken zijn ruim, vaak met schaduw, maar is ook gewoon veel ruimte op de camping. De eigenaren zijn erg aardig en behulpzaam. Als je naar de camping rijdt met de caravan en je komt vanaf Lons-le-Saunier, dan is de weg D52 verboden voor caravans. Het staat aangegeven met een groot bord, vlak voor die weg. Je rijdt dan recht door, via D678, prima te doen met de caravan.

Lekkere frites, goede pizza. Schoon sanitair.

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden
  • 7Roland Platenburg06-08-2022

Mooie, rustige camping

Mooie, rustige camping. Grote staanplaatsen. Mix van voornamelijk Franse en Nederlandse vakantiegangers met een enkele Belg, Engelsman en Duitser er tussen. Veel campers en tenten, relatief weinig caravans. Opvallend veel mensen met honden. Sanitair redelijk schoon (brillen op de toiletten, zelf WC-papier meebrengen). Klein zwembadje welke vaak redelijk druk is. Mini-restaurantje en broodjes-service. Supermarkt (Super-U) op 5 minuten afstand. Meer in de buurt is prachtig en heeft een drietal mooie stranden, Plage de Bellecin is het dichtst bij de camping (15 autominuten). Daar is ook een kleine cafetaria en toezicht op het strand. Tevens de mogelijkheid om bootjes, kano’s en waterfietsen te huren. Verder is er in de wijde omgeving van de camping maar weinig te doen. Voor een beetje leuk winkelen moet je al gauw zo’n anderhalf uur rijden.

• 6Staat v/h sanitair
  • 9Hans15-09-2020

Aanrader

Super familie camping: ruime plaatsen, net sanitair, een heerlijke barretje en restaurant valk bij het zwembad. Goede / verse pizza's uit de oven, eenvoudige diner kaart maar vers en lekker (entrecote/bavette, frites en 1x per week mosselen) en ook af te halen.

De eigenaren zijn enorm behulpzaam en vriendelijk. Voor de kinderen is er genoeg te doen in het zwembad, speeltuin of in het beekje dat achter de camping stroomt. Ook de omgeving is er mooi en veel is op 15 - 20 min aan te rijden.

Zeker voor herhaling vatbaar

• 8Coors14-09-2020

Wij komen terug

Eenvoudige camping met lieve eigenaren. De omgeving is prachtig voor wie erop uit wil met de auto. De meren zijn fantastisch met vele strandjes, zo druk als je zelf wil. Veel te zien en te doen in omgeving. De camping zelf zou iets meer verzorging mogen op sommige fronten. Riviertje is leuk spelen en dammetje bouwen maar de toegang wordt niet onderhouden dus veel onkruid. Het eetcafé mag opgeknapt worden, oogt als kantine. Over het algemeen wel prima te eten, eenvoudig eten. Speeltuin is dik in orde, leuk voor de kleintjes en wat groteren. Soms lawaaierig maar ligt aan de gasten, word jammer genoeg niets van gezegd. Zeker bij grotere groepen. Sanitair is eenvoudig en schoonmaak kan beter, maar echt vies hebben we het nooit getroffen. Zwembad klein, helaas matig onderhouden en veel chloor. Dit was ons 2e jaar hier.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair
  • 7Wietse Visser09-08-2020

Ruime plekken, diverse gasten

Camping in Jura met ruime plekken, groene omgeving. Wel veel auto in om dingen te doen. Camping heeft een mix van Nederlandse kampeerders (veel tent en huuraccommodaties), weinig caravans en Franse kampeerders. De laatste groep lijkt een ons-kent-ons groep te zijn. Wij hadden toevallig de pech zo'n groepje achter ons te hebben staan, tot vrij laat hadden ze het gezellig zeg maar. Maar rest van de camping juist rustig. Sanitair goed, zwembad eenvoudig, lekker verkoelend. Speelvoorzieningen goed. Jura zelf vonden wij wat tegenvallen.

• 8Sonja19-07-2020

Leuke gezellige mooie kleinschalige caming

Wij hebben een stacaravan gehuurd. Was erg schoon en alles prima voor elkaar. Leuke camping, mooie locatie, groen. Een familiecamping. Eigenaren erg vriendelijk en het overige personeel ook. Genoeg vertier voor kinderen, zwembadje, tafel tennis tafel, speelveld, speeltoestellen. Een aanrader als je van kleinschalig houdt.

• 7Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair
  • 9Helma27-06-2020

Fantastische camping

Zeer vriendelijk ontvangst. Mooie groote plaatsen, allemaal met wijds groen uitzicht. Zwembad en terras aanwezig op de camping, waar je heerlijk kunt eten. Sanitair schoon, eigen wc papier meenemen. Elke ochtend vers brood en klein winkeltje aanwezig. Dorp op 2km, met grote U-supermarkt en cafe met restaurants. We hebben genoten en gaan zeker weer terug !!!

• 9Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair
  • 9Niels06-08-2019

Zeer fijne camping en omgeving

Heerlijke camping met zeer vriendelijke eigenaren. De camping ligt in een dal/vallei en de omgeving is prachtig. Er stroomt een (koud) helder beekje waar kinderen dammetjes kunnen bouwen. De sfeer op de camping is gemoedelijk en het is er vanaf 22:00 heerlijk stil. Geen animatieteam, maar wel een overdekte speelplaats en een prima zwembadje. Het sanitair is eenvoudig, maar hoeveel tijd spendeer je daar dan ook. Elke ochtend vers brood, en s avonds heerlijke pizza's! Het dorpje Orgelet is klein, maar mooi. Op 10 min rijden is het schitterende meer van Vouglans. Tip: Plage de Bellecin. Rustig strandje met toezicht en lekker zwemwater, bootje huren, ijsje halen

Binnen een half uurtje van de camping allerlei bezienswaardigheden zoals watervallen en grotten.

• 6Staat v/h sanitair
  • 5Els05-08-2019

Genoten, maar nooit meer!

Mooie camping met heerlijk ruime plekken. Heerlijk rustig ( behalve op de karaoke avond) dat was meer een geschreeuw wie het hards door de microfoon kon brullen terwijl de meeste campinggasten allang rustig in bed lagen of bij hun tent zaten. Het meer is een aanrader, heerlijk helder water en mogelijkheid om onder een boom in het gras te liggen.
    W.b.t eten: wij hadden aangebrande hamburgerbroodjes en koude pizza en patat. Schoonmaken wordt niet erg serieus genomen volgens mij. Na 2 dagen zag je nog steeds dezelfde haren liggen in de douche. En wij zagen dat er een koffiepot bij een huisje schoon gemaakt werd met een gebruikt vaatdoekje.
    De Jack Russel van de eigenaren liep gewoon los en kwam regelmatig blaffend en dreigend aangerend naar onze (aangelijnde) hond. Uiteindelijk hebben we een tussendoorweggetje gevonden om de confrontatie te vermeiden. Ondanks alles wel genoten, maar we komen nooit meer terug.

• 3Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair
  • 8Femke03-08-2019

voor herhaling vatbaar!

mooie camping bij een prachtig beekje waar de kinderen dammen kunnen bouwen! wij verbleven in een houten huis/cottage die wel erg simpel en gedateerd was. de camping zelf is enorm aan te raden. ruime plekken,veel groen, veel jonge gezinnen, speeltuin, zwembadje, snack/brood/ijs te krijgen en vlakbij de supermarkt en meren. er is veel te doen in de omgeving en wij hebben ondanks het tegenvallende huisje een topvakantie gehad! wij komen zeker nog eens terug!

Camping La Faz info

Entertainment

• SaunaNiet beschikbaar
  • SportschoolNiet beschikbaar
  • TennisNiet beschikbaar
  • Aantal zwembadenBeschikbaar (1)

Hygiëne

• Prive sanitair mogelijkNiet beschikbaar