Camping La Fazstersterster

• 7.1Eetgelegenheden
  • 7.1Staat v/h sanitair

Meer camping info
Tonen op kaart

Camping La Faz in Frankrijk is een rustige camping in een groene omgeving. Verwacht hier dan ook geen animatie. Er is wel een klein zwembad en er loopt een beek langs de camping waar de kinderen in kunnen spelen. In de omgeving kun je veel actieve activiteiten doen zoals wandelen, vissen, paardrijden of kanoën.

88 reviews over Camping La Faz

• 2019
    9Niels06-08-2019

Zeer fijne camping en omgeving

Heerlijke camping met zeer vriendelijke eigenaren. De camping ligt in een dal/vallei en de omgeving is prachtig. Er stroomt een (koud) helder beekje waar kinderen dammetjes kunnen bouwen. De sfeer op de camping is gemoedelijk en het is er vanaf 22:00 heerlijk stil. Geen animatieteam, maar wel een overdekte speelplaats en een prima zwembadje. Het sanitair is eenvoudig, maar hoeveel tijd spendeer je daar dan ook. Elke ochtend vers brood, en s avonds heerlijke pizza's! Het dorpje Orgelet is klein, maar mooi. Op 10 min rijden is het schitterende meer van Vouglans. Tip: Plage de Bellecin. Rustig strandje met toezicht en lekker zwemwater, bootje huren, ijsje halen

Binnen een half uurtje van de camping allerlei bezienswaardigheden zoals watervallen en grotten.

• 6Staat v/h sanitair

• 5Els05-08-2019

Genoten, maar nooit meer!

Mooie camping met heerlijk ruime plekken. Heerlijk rustig ( behalve op de karaoke avond) dat was meer een geschreeuw wie het hards door de microfoon kon brullen terwijl de meeste campinggasten allang rustig in bed lagen of bij hun tent zaten. Het meer is een aanrader, heerlijk helder water en mogelijkheid om onder een boom in het gras te liggen.
    W.b.t eten: wij hadden aangebrande hamburgerbroodjes en koude pizza en patat. Schoonmaken wordt niet erg serieus genomen volgens mij. Na 2 dagen zag je nog steeds dezelfde haren liggen in de douche. En wij zagen dat er een koffiepot bij een huisje schoon gemaakt werd met een gebruikt vaatdoekje.
    De Jack Russel van de eigenaren liep gewoon los en kwam regelmatig blaffend en dreigend aangerend naar onze (aangelijnde) hond. Uiteindelijk hebben we een tussendoorweggetje gevonden om de confrontatie te vermeiden. Ondanks alles wel genoten, maar we komen nooit meer terug.

• 3Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Femke03-08-2019

voor herhaling vatbaar!

mooie camping bij een prachtig beekje waar de kinderen dammen kunnen bouwen! wij verbleven in een houten huis/cottage die wel erg simpel en gedateerd was. de camping zelf is enorm aan te raden. ruime plekken,veel groen, veel jonge gezinnen, speeltuin, zwembadje, snack/brood/ijs te krijgen en vlakbij de supermarkt en meren. er is veel te doen in de omgeving en wij hebben ondanks het tegenvallende huisje een topvakantie gehad! wij komen zeker nog eens terug!

• 8Staat v/h sanitair

• 8Elles30-07-2019

Kleinschalige familiecamping met grote plekken

Camping la faz is een prima gemoedelijke familiecamping met grote plaatsen. Zeker de plaatsen langs het beekje hebben een prima zon/schaduw verhouding. Goede broodservice en de snackbar heeft redelijke pizza, patat en hamburgers. Bij meer dan 25 Gr is het zwembad misschien wat klein maar er is een leuk beekje achterin de camping en genoeg meren in de buurt om je in te vermaken. Clervaux les lac is een aanrader met een mooie duiktoren. Het is een camping waar de kinderen zich met elkaar vermaken op het enorme veld en bij de pingpong tafel. Jammer dat de voetbaltafel kapot is en er bij 2 pingpongtafels geen netje is. Het sanitair is eenvoudig maar schoon en zelfs bij een volle camping hoef je niet te wachten. Alleen het douchewater is lauw en als alle douches bezet zijn is er te weinig druk. De eigenaar is super behulpzaam en enorm vriendelijk. Echte ouderwetse gastvrijheid. Een camping om naar terug te komen

• 7Eetgelegenheden

• 9jan schurink27-06-2019

Geweldig

Goede camping in een prachtige omgeving. De eigenaar en zijn gezin maak het zo dat iedereen het naar zijn zin heeft op de camping. Je kan er lekker eten . De camping plaatsen zijn groot . Sanitair goed en wordt netjes onderhouden. De camping is een aanrader.

• 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2019

• 2018
    9fam. de jonge27-08-2018

Goede kwaliteit.

Mooie camping, ruime plekken en geen gezeur bij vertrek laat in de middag (ivm drogen van vouwwagen). Sanitair ok, met toiletzitting, warm afwaswater. Op tijd douchen anders is het wat kouder. Zwembad koel (niet koud), en ziet er netjes uit. Keus uit verschillende soorten goed brood, cereal en flutes. Verwacht hier geen animatie team, maar gewoon veel gezinnen met kinderen. Ze houden elkaar wel bezig. Hoewel eigenaar geen engels spreekt, doet hij zijn best om het naar de zin te maken.

• 8Staat v/h sanitair

• 4Marjolein26-08-2018

Niet voor herhaling vatbaar

Ruim opgezette camping, groen. Wij hadden een lodgetent via een touroperator gehuurd met eigen sanitair. De tent was nieuw en daarom schoon. Verder was alles vies, toilet, bestek ( er lag een wattenstokje in de bestekbak), plastic bewaardozen voor voedsel.....hebben alles door een sopje gehaald. Besproken met eigenaren...reageerden hier prima op. Verblijven andere jaren op veel kleinere campings met echt grote plaatsen, hier hoorden wij toch steeds de buren luid en duidelijk. Terras bij receptie deprimerend, ijsje halen en snel weg. Zwembad veel te klein voor omvang camping. Omgeving prachtig, bootje huren op het meer is een aanrader. Jammer dat de eigenaren het water rondom de camping niet beter beheren en daarmee meer zouden kunnen benutten.

• 2Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Fam. de Jong21-08-2018

Mooie groene camping & prachtige omgeving

Een mooie groene camping, in een prachtige omgeving! Camping met ruime plekken (wij stonden op nr. 91). Gastvrije beheerders (spreek alleen weinig/geen Engels), broodservice elke ochtend (op bestelling) en snackservice (was goed). Sanitair is basic, maar schoon. Een prachtige vakantie gehad, de omgeving en de camping zijn zeer de moeite waard!

• 8Esla17-08-2018

Camping met riante plekken

Zeer ruim opgezette camping met enkele grote velden. Super grote plaatsen met veel privacy . Vriendelijke campingbaas (spreekt geen Engels). Sanitair is eenvoudig maar schoon (het zijn soms de gasten die t niet netjes achterlaten/niet doortrekken etc). Er is geen toiletpapier helaas. Sanitairgebouw is open dus bij fris weer zal dat wat minder kunnen zijn. De temperatuur van de douches was met name s avonds niet heel lekker warm en na enkele minuten floept al het licht uit...dan mag je hopen dat er nog iemand komt die het weer aan kan doen (of een zaklamp mee). Leuk klein zwembadje, prima temperatuur en ligbedden er naast. Het beekje dat pal achter onze plek liep was niet echt om in te spelen maar enkele meters verder liep een grotere beek waar je wel leuk in kon spelen. Veel kleine kinderen op de camping. Wat minpuntjes maar de prachtige grote plek en vriendelijke eigenaren compenseerden dat voor ons zeker!!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 9Steven17-08-2018

Genieten

Een heerlijke camping in een prachtige omgeving en een gastvrij camping beheer waar het hele gezin een steentje bijdraagt aan een mooie vakantie beleving voor haar gasten. Clamping, bungalows en tenten staan ook door elkaar en het geheel is ruimtelijk opgezet wat een leuke mix oplevert

6 tips over Camping La Faz

• maria coopmans, 21-06-2014

rustgevende camping midden in de natuur

• Snellemans, 17-09-2013

Het maak de vakantie best wat gezelliger en interessanter als uw een basis kennis van frans opdoet, hierdoor stelt de locale bevolking zeer nog opener op dan ze al normaal doen en kunt leuke sociale ervaringen opdoen.

• Henk, 16-08-2012

Op 10 minuten rijden is er een fantastich strand aan het stuwmeer.

5 vragen over Camping La Faz

• R. de Jong , 09-07-2018

Zwembad Regels

Is het bij deze camping verplicht om met een Speedo/"Ballenknijper" te zwemmen?

P.R., 04-08-2018

Volgens hun campingvoorwaarden wel.

• Theo, 06-08-2017

aanrij route

Dag,

Ik zag op de routekaart van de ANWB dat de D52 vanaf Sons le Saunier niet is geschikt voor caravans (15%) ? Nu wil ik zoveel als mogelijk steile wegen vermijden en heb een mail gestuurd naar de camping. Hierop kreeg ik in het Frans het advies om via Perrigny te reizen teneinde de steile weg te mijden ?

Dan komt het er op neer: vanaf Sons le Saunier, de D678, dan de D52E2 en daarna weer aanhaken op de D52. Kom ik dan niet van de regen in de drup ?

Graag een reactie, bij voorbaat dank.

jeanet, 13-07-2019

Is de geadviseerde route van de camping eigenaar de oplossing om de 15% stijging op de D52 te mijden? Ben erg benieuwd...

• seijavb, 23-06-2017

supermarkt

Waar kan je vanuit de camping het best naar de winkel? Kleine en grote supermarkten in de buurt?

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig