Camping Domaine de Chalain

7.1Goed

Frankrijk, Franche-Comté, Doucier ( Jura )

7.1Goed

• 6.6Eetgelegenheden
  • 5.3Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Domaine de Chalain voor je op een rij gezet:

• Sauna
Meer camping info

Camping Domaine de Chalain (Jura) ligt aan het meer van Chalain. Heerlijk zwemmen in het meer of in een van de 4 zwembaden met glijbanen. Dankzij de mooie ligging in de natuur wel veel dagjesmensen op de camping. Een dagje uit? Vanaf Camping Domaine de Chalain kun je naar de watervallen in de buurt of ga een keer deltavliegen.

712 reviews over Camping Domaine de Chalain

• 4Eer09-08-2020

Nooit meer!

Het zag er veelbelovend uit toen we aankwamen, maar bleek een behoorlijke teleurstelling. We hadden een tent gehuurd via een operator. Prima tent op een prima plekje met zowel zon als schaduw. Wel zand met stenen i.p.v. fijn gras. Toiletgebouw op loopafstand. Erg oud en redelijk schoon. Meertje is prachtig en niet super druk. Er is een strandwacht aanwezig, maar die was vooral druk met het verzorgen van wespensteken. Deze waren er veel en ontzettend agressief. Eten of drinken op het strand is echt niet mogelijk. Zelfde overlast bij de tent. Dus lekker een drankje en hapje op tafel is simpelweg niet te doen. Het zou vanaf 23 uur stil moeten zijn, maar neem je oordoppen mee, want door het zogeheten Jeugdhonk doe je voor 03:30 uur anders geen oog dicht. Zwembad is leuk tot een jaar of 6 en is een stuk kleiner dan lijkt op de fotos. Personeel is vriendelijk. Rijen bij afhaal lang. > 1 uur in de avond. Wij breken onze vakantie eerder af.

• 3Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2020

• 6Van Buren07-08-2020

Drukke, volle camping. Sanitairgebouw erg gedateerd en vaak geen warm water. Geen wc brillen aanwezig en er mag wel wat vaker schoon gemaakt worden. Op de camping zelf is genoeg te beleven: Eetgelegenheid (hele lange wachtrijen), bakkertje (heerlijk), winkeltje, bar, voetbalkooi, zwembad, tafeltennistafels etc. Camping is heel mooi gelegen aan het meer waar je heerlijk kunt genieten. De kampeerplekken zijn ruim genoeg opgezet. Kijk wel goed waar je een plekje krijgt want dit verschilt enorm. Van rustige plekjes aan een kleine riviertje, tot aan een veldje ergens achteraf of een mooi plekje aan het meer. Je hebt wel de auto nodig om iets te doen in de omgeving.

• 4Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2020

• 6Fam Mel06-08-2020

Fijn verblijf

Wij zijn hier met 3 kids van 7 tot 10 1 week op vakantie geweest. Ons verblijf was een mobile home. De ligging is fantastisch. Een meert met deels zandstrand en veilig voor kleine kinderen. De camping is wat groot, zeker als je achteraan zit. Door covid19 was de animatie beperkt. Het grootste nadeel van de camping is dat de hele omgeving iedere dag aanwezig was en ook gebruik kan maken van faciliteiten van de camping. Het zwembad is erg prettig. Helaas geen stoel of ligbed maar zitten op een stenen grond. Is dit ook zo zonder covid tijd? Dan zou dat erg jammer zijn. Voldoende toezicht in het zwembad en aan het meertje. Glijbanen zijn erg klein. Wel leuk voor kinderen tot ca 7 jaar. Wifi heeft geen betekenis maar ook de mobile ontvangst is dramatisch. Ondanks enkele pluspunten komen we hier niet terug.

• 3Eetgelegenheden

• 7Saro26-07-2020

Prima camping met een mooie ligging

De camping, is wel een echte camping. De mobile homes (gelukkig) op een apart veld. Het campinggedeelte voelt hierdoor echt als camping. Wij hadden ligging aan het meer. Alhoewel we vanaf onze plek echt het meer niet konden zien. Het meer is het pareltje vd camping. De rest was redelijk basis. Tennisbaan is dramatisch slecht. Jammer aangezien we hierop geselecteerd hadden. Het zwembad is leuk voor kinderen tot een jaar of 9 en is erg klein. Foto’s op de site zien er leuker uit dan ih echt. De coronaregels ih sanitairgebouw waren ver te zoeken. Nette campingwinkel (mondkapje). Jammer dat de camping geen restaurant heeft. Zou echt een aanwinst zijn aangezien id directe omgeving ook weinig restaurants zijn. Tevens weinig te zien/doen id omgeving. Maar in coronatijd wouden we toch drukte vermijden. Om 23.00 uur stil op de camping. Wij hebben ons prima vermaakt mede door het prachtige meer!

• 6Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 6Janine25-07-2020

Weinig te beleven

De camping was vrij basic. Schoon sanitair. Zeer slechte animatie (programma was slecht, lag volgens mij niet aan COVID). Zwembad is klein en eigenlijk alleen leuk voor kleine kinderen. Meer is mooi. Natuur in de omgeving is heel mooi. Weinig cultuur in de omgeving. Vooral Nederlanders en Fransen op de camping.

• 4Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 10R. Postma24-07-2020

Mooie camping op een geweldige locatie.

Na redelijk wat onzekerheid (Corona) toch groen licht gekregen naar Domaine de Chalain af te kunnen / mogen reizen. Dit is het 2e opeenvolgende jaar dat we op deze camping hebben gestaan in een tent van een touroperator. Uiteraard maakte we ons wel ietwat zorgen m.b.t. de voorzorgsmaatregelen én het naleven daarvan maar dit bleek ongegrond. Uiteraard hebben we ons aan de voorschriften gehouden en hebben onze verantwoording genomen. Wat hebben we weer genoten van deze mooie camping, de gastvrijheid, het meer én de omgeving. Onze complimenten aan de schoonmaakploeg, oa. de toiletgebouwen (ook de verouderde units) werden zeer goed en regelmatig schoongemaakt. Jammer dat er gasten zijn die niet achteromkijken hoe ze het toilet achterlaten (schandalig) maar wellicht is dit bij hen thuis normaal. Over het ontbreken van een WC-bril hoor je ons niet klagen, een WC-bril is een bron van bacteriën. Kortom: Wederom een fantastische vakantie gehad.

• 9Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in juli 2020

• 4Elise23-07-2020

Nooit meer.

Wij zijn 2 weken op vakantie geweest in een tent van vacanse soleil. Wat betreft de tent, prima te doen als je van kamperen houdt.

De camping is bar slecht. Het sanitair is oud, kapot, vies. Ik las in een reactie van 2018(!) dat dit gemoderniseerd wordt, maar dat dit tijd in beslag neemt.. hoelang moeten gasten hierop wachten? -urinoirs zijn niet in een afgesloten ruimte. -mannen en vrouwen door elkaar -als je staat te douchen krijg je in sommige douches het water van de buren in jouw afvoer -kranen bij de spoelbakken/afwasbakken zijn super klein/kort waardoor spoelen bijna onmogelijk is en je rug gebroken na enige tijd staan -speeltuintjes kids zijn echt oud

Weinig getroffen maatregelen m.b.t. hygiëne rondom covid-19! Hier en daar hangt een zeeppomp, that's it.

De ligging aan lac de chalain is wel super mooi. Maar goed.. die eer mag de camping eigenaar niet opstrijken.

Luidruchtige camping tot een uur of 1 a 2 's nachts

• 2Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 9Desiree Spinhoven19-01-2020

Prachtige natuurlijke camping

Een prachtige camping die ontzettend mooi ligt. Het uitzicht vanuit de tent, maar zeker ook vanaf het strandje is prachtig. De omgeving is ook ongelofelijk mooi. Uitgestrekte bossen en midden in het natuurgebied Jura. We hebben onze ogen uitgekeken. De camping is heel groot. In eerste instantie werden we geplaatst op een plek met veel schaduw, maar de ondergrond was niet geschikt voor een tent (grind stenen). We hebben een nieuwe plek gevraagd en konden toen kiezen. Door de drukte was er niet veel keuze, maar waren heel blij met onze nieuwe plek. Het sanitair is de afgelopen jaren vernieuwd. De oude gebouwen staan er nog, en de nieuwe ook. Er was voldoende sanitair, hoefde nooit te wachten. De douchegebouwen waren verwarmd en schoon. Er is heel veel te doen. Animatie voor jonge kinderen en oudere kinderen was volop aanwezig. Let wel op! Het weer kan hier wel slecht zijn. We hebben het af en toe best koud gehad.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 2019
    7Suzanne23-09-2019

Totaal geen privacy

Mooie grote camping, maar ik begrijp niet dat er totaal geen privacy is d.m.v. (groene) afscheiding op de zone bij de campingplaatsen (tenten en caravans) maar ook niet bij de zones bij de stacaravans en blokhutten. Wij hadden een stacaravan gehuurd via touroperator waar niet eens een koffiezetapparaat in aanwezig was! Ouderwets koffie zetten dus d.m.v. water koken en dan met een trechter aan de gang... ik vind het schandalig... als ik dat had gewild had ik wel met de tent op vakantie gegaan. Jammer ook dat de medewerkers (Michelle?) van touroperator niet hun afspraken nakomen. De omgeving is prachtig, het zwembad is prima en qua afhaal maaltijden is er genoeg keuze. Om het meer kun je een mooie wandeling maken. Maar vanwege de totaal geen privacy voor ons niet voor herhaling vatbaar.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2019

• 8Peter15-09-2019

Zeer gastvrije Camping met mooie grote plaatsen.

In september is het rustig. Je kunt de caravan of camper overal wegzetten. Zeer behulpzame en vriendelijke ontvangst. Mooie omgeving om te wandelen en te mountainbiken.

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair