Camping Domaine de Chalain

WebsiteLink naar website
Camping Domaine de Chalain
6,8

Omschrijving
Camping Domaine de Chalain (Jura) ligt aan het meer van Chalain. Heerlijk zwemmen in het meer of in een van de 4 zwembaden met glijbanen. Dankzij de mooie ligging in de natuur wel veel dagjesmensen op de camping. Een dagje uit? Vanaf Camping Domaine de Chalain kun je naar de watervallen in de buurt of ga een keer deltavliegen.

We hebben een aantal aanbieders voor Domaine de Chalain voor je op een rij gezet:

625 reviews over Camping Domaine de Chalain in het Nederlands

Super mooie camping in een prachtig gebied

Nadina Veenstra,
10-2-2019

Toen wij de reviews lazen kregen wij onze twijfels, maar we zijn toch gegaan. En blij toe. Wat is het daar mooi!! Prachtige camping, mooie en schone toiletgebouwen, leuke activiteiten en er hangt een gezellige sfeer. Super mooie omgeving, heerlijk meer om in te zwemmen en het weer was voortreffelijk. Er is een kleine supermarkt als je de camping afrijd. Voor een Lidl moet je ongeveer 20 min rijden. De camping is een echte aanrader. De score op zoover is veel te laag helaas.

Gereisd met partner in augustus 2018

Alex Vulink,
3-2-2019

Fantastische Camping op ongeveer 800 km vanaf Holland, prachtige ligging aan schitterend meer en prachtige omgeving.

Gereisd met partner in juli 2017

Kom hier al 35 jaar en voor herhaling vatbaar

Bas Rosmolen,
16-1-2019

Goede ontvangst, snelle hulpverlening, grote plek, prachtige natuur, veel mogelijkheden om te zwemmen, afwisselend recreatie programma en rustige camping ondanks de hoeveelheid mensen.

Gereisd met partner in juli 2018

fantastisch

Ab Helversteijn-Smit,
8-1-2019

Het afgelopen jaar was natuurlijk fantastisch. Heerlijk warm en vooral zonnig weer. Lang geleden dat de zomervakantie zo goed was. Desalniettemin is het op Chalain altijd goed vertoeven. Er is schaduw, een heerlijk meer en voldoende faciliteiten om voor verkoeling te zorgen.

Gereisd met partner in juli 2018

Chalain, ieder jaar opnieuw!

Gert Schotkamp,
7-1-2019

Het Domain de Chalain is een prachtige, goed onderhouden camping, gelegen aan het lac de Chalain. Ik geniet er ieder jaar weer van de omgeving, de rust, het wandelen, het fietsen en mijn Franse vrienden.

Als je van plan bent in het hoogseizoen te gaan, dan moet je wel reserveren.

Over het algemeen is de camping dan namelijk helemaal volgeboekt.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Leuk voor een week

Marjolein Popma,
4-1-2019

Pluspunten:

Prachtig meer, ontzettend mooie omgeving, goede bakker en restaurant op de camping, leuk zwembad ( wel klein) , als je het juiste gebouw weet te vinden: schoon sanitair en heerlijk warme douches en wasmachines met drogers erbij.

Echt het gevoel op een Franse camping te staan.

Kano te huur op het meer

Grotten en waterval in de omgeving ( tip!)

Echt een camping voor de natuurliefhebbers en mensen die genieten van rust.

Negatieve punten:

* sanitair gebouw werd verbouwd, moesten naar noodgebouw met alleen wc

* geen water tap punt bij kampeerplek

* naar andere kant camping om water te halen

* Slecht weer gehad een week lang

* riviertje bij campings zagen we ontlasting in drijven ( open riool??)

* als je iets wilt zien moet je wel een stukje rijden

* animatie stelde niets voor

* weinig aansluiting voor tieners op de camping met andere kinderen (s avonds weinig te beleven)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Leuk als doorreiscamping vanwege de omgeving

Patricia,
12-9-2018

Prachtige omgeving.

Wij kwamen via onze boeking bij touroperator terecht. Mobil home was behoorlijk gedateerd maar wel schoon. Matrassen zeer dun! (7cm?) Dus dat sliep niet zo lekker. 1 overgebleven deken onder het matras gelegd om het leed te verzachten. We zijn prima opgevangen door de mensen van touroperator. Next time zou ik voor andere touroperator caravan gaan puur om de caravan.

Camping is niet gezellig opgezet, weinig groen op de camping zelf, maar we hebben genoten van het meer en de omgeving. Zeer idioot dat je 1x per dag toegang hebt tot het zwembad!! Waarom mogen campinggasten daar niet onbeperkt naar toe?

Animatie vonden wij niks. We hadden deze camping als doorreiscamping een midweek geboekt. Het had van ons iets korter gemogen ;)

Al met al... een krappe voldoende.

-Toiletgebouwen voor het campinggedeelte zagen er niet zo best uit.

-pizza lijkt niet op een pizza... hele rare bodem, flinterdun als een creacker.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018
M. Olivier, responsable commerciale, 18-12-2018

Heel erg bedankt voor uw review.

Voor de stacaravan, bedankt om uw reisorganisatie te contacteren.

Na veel opmerkingen, in 2019 geven we 2 entrees per persoon, per dag naar Les Lagons.

De sanitair gebouwen zijn we aan het renoveren, het is een grote camping en neemt nog tijd.

Wij hopen u een andere keer te verwelkomen

Met vriendelijke groeten,

De camping is ruim opgezet met voldoende ruimte om tent of caravan neer te zetten en de auto past er ook gemakkelijk bij. Mooi gelegen aan het meer en wandel en fietsroutes starten vanaf de camping. Prachtige zonsondergangen boven het meer.

Erbarmelijk management: camping en faciliteiten overspoeld met dagjesmensen. sanitair ronduit smerig en de kapotte sloten op wc- en douchedeur worden niet vervangen. Dames en heren in elk sanitair gebouw door elkaar. als je naar de wc wilde moest je eerst langs de in gebruik zijnde urinoirs, voor niemand prettig.

's Nachts veel kabaal, wordt niet op gelet. Mijn dochters 8 en 10 jaar zijn het zwembad uitgestuurd omdat ze niet hadden begrepen dat het dicht ging (werd in het Frans omgeroepen). Ze mochten hun handdoek en slippers niet eens meer pakken en moeste over scherp grind met hun blote voeten helemaal terug naar de tent lopen! Onvriendelijke receptiemedewerkers, behalve Lou. Lou is fantastisch.

M. Olivier, responsable commerciale, 18-12-2018

Hallo, heel erg bedankt voor uw review.

Wij excuseren ons voor het zwembad, het wordt normaal gesproken ook in het Nederlands en in het Engels omgeroepen.

Maar de regel van het zwembad is dat kinderen onder 10 jaar niet zonder een ouder mogen komen...

Voor de toiletgebouwen, zijn wij deze aan het moderniseren, het neem alleen veel tijd, het is een grote camping...

Met vriendelijke groeten

Prima vakantie

Fam. de Vries,
7-9-2018

Drukke massale camping in een prachtige omgeving. De drukte wordt vnl veroorzaakt door dagjesmensen voor het meer. We hadden een Premium stacaravan geboekt van de camping zelf. Deze was schoon, prima ingericht, 2 badkamers en vaatwasser. Dekens ipv dekbedden, geen waterkoker. De houten banken zitten niet heel fijn. De caravans vd touroperators staan hutjemutje bij elkaar, die vd camping zelf liggen beter en hebben meer ruimte. . Het brood op de camping is overheerlijk, de afhaalpizza's niet. Het winkeltje is klein, maar best n uitgebreid assortiment. Ijsboertje in Fontenu heeft echt heerlijk ijs en kom je tegen op de wandeling vanaf de camping (wel steil omhoog) richting het uitzichtpunt op het meer. Omgeving verder heel rustig, echt het franse platteland, je kunt er niet even lekker shoppen of stappen. Wij hadden prachtig weer, dus zijn vaak naar het zwembad en het meer geweest.

Nooit meer!

Daniella Sijtsma,
2-9-2018

De omgeving is prachtig. maar daar is ook alles mee gezegd..

De camping is druk massaal en nooit rustig

Er is een groot zwembad, maar te klein voor alle mensen op de camping. Het meer is daarentegen heerlijk.

het sanitair is ronduit smerig. nog nooit zoiets meegemaakt

de camping zelf wordt propvol gegooid, persoonlijke ruimte is zeer minimaal.

animatie was er, ook NL, maar zeer ongeïnteresseerd en ongemotiveerd.

In de omgeving is vrijwel niks te doen, de watervallen bezoeken is een leuk uitstapje.

De bedden in de touroperator tent r.a.t. zijn echt aan vervanging toe. De nachten waren hierdoor ook al vreselijk.

Het was dat de kinderen zich nog enigszins vermaakt hebben in het beekje en op het voetbalveld, anders waren we drie/vier dagen eerder vertrokken.

Geen aanrader als je opzoek bent naar een leuke gezellige gezinsvakantie! misschien als je op doorreis bent, leuk voor een enkel nachtje zodat je daarna echt vakantie kunt vieren!!

Hallo,

Heel erg bedankt voor uw review.

Het spijt ons dat u een slechte mening heeft op onze camping.

Voor de toiletgebouwen zijn wij aan het renoveren, maar het neem een beetje tijd.

Voor uw accommodatie, bedankt om de reis organisatie te contacteren.

Met vriendelijke groeten

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Domaine de Chalain in Doucier ( Jura ), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Domaine de Chalain zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.