Camping Domaine de Chalainsterstersterster

7Goed

Frankrijk, Franche-Comté, Doucier ( Jura )

7Goed

• 6.9Eetgelegenheden
  • 5.3Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Domaine de Chalain voor je op een rij gezet:

• Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

Camping Domaine de Chalain (Jura) ligt aan het meer van Chalain. Heerlijk zwemmen in het meer of in een van de 4 zwembaden met glijbanen. Dankzij de mooie ligging in de natuur wel veel dagjesmensen op de camping. Een dagje uit? Vanaf Camping Domaine de Chalain kun je naar de watervallen in de buurt of ga een keer deltavliegen.

705 reviews over Camping Domaine de Chalain

• 9Desiree Spinhoven19-01-2020

Prachtige natuurlijke camping

Een prachtige camping die ontzettend mooi ligt. Het uitzicht vanuit de tent, maar zeker ook vanaf het strandje is prachtig. De omgeving is ook ongelofelijk mooi. Uitgestrekte bossen en midden in het natuurgebied Jura. We hebben onze ogen uitgekeken. De camping is heel groot. In eerste instantie werden we geplaatst op een plek met veel schaduw, maar de ondergrond was niet geschikt voor een tent (grind stenen). We hebben een nieuwe plek gevraagd en konden toen kiezen. Door de drukte was er niet veel keuze, maar waren heel blij met onze nieuwe plek. Het sanitair is de afgelopen jaren vernieuwd. De oude gebouwen staan er nog, en de nieuwe ook. Er was voldoende sanitair, hoefde nooit te wachten. De douchegebouwen waren verwarmd en schoon. Er is heel veel te doen. Animatie voor jonge kinderen en oudere kinderen was volop aanwezig. Let wel op! Het weer kan hier wel slecht zijn. We hebben het af en toe best koud gehad.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 2019
    7Suzanne23-09-2019

Totaal geen privacy

Mooie grote camping, maar ik begrijp niet dat er totaal geen privacy is d.m.v. (groene) afscheiding op de zone bij de campingplaatsen (tenten en caravans) maar ook niet bij de zones bij de stacaravans en blokhutten. Wij hadden een stacaravan gehuurd via touroperator waar niet eens een koffiezetapparaat in aanwezig was! Ouderwets koffie zetten dus d.m.v. water koken en dan met een trechter aan de gang... ik vind het schandalig... als ik dat had gewild had ik wel met de tent op vakantie gegaan. Jammer ook dat de medewerkers (Michelle?) van touroperator niet hun afspraken nakomen. De omgeving is prachtig, het zwembad is prima en qua afhaal maaltijden is er genoeg keuze. Om het meer kun je een mooie wandeling maken. Maar vanwege de totaal geen privacy voor ons niet voor herhaling vatbaar.

• 8Peter15-09-2019

Zeer gastvrije Camping met mooie grote plaatsen.

In september is het rustig. Je kunt de caravan of camper overal wegzetten. Zeer behulpzame en vriendelijke ontvangst. Mooie omgeving om te wandelen en te mountainbiken.

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in september 2019

• 9Jan Verleysen10-09-2019

Ik kom zeker terug :-)

Gewoon fantastisch! Ik kom zeker terug :-) Gewoon zalig vertoeven in rustige en prachtige natuuromgeving

• 9Staat v/h sanitair

Alleen gereisd in september 2019

• 8Steef08-09-2019

Fantastisch volgend jaar weer

Voor het tweede jaar weer naar deze camping geweest en het was weer heerlijk..........en volgend jaar weer . Lekker meer ,schone wc ( de grootste vervuilers zijn meestal de kampeerders zelf ) mooie omgeving . ...er zijn altijd verbeter punten en als je er niet tegen kunt om met je wc rolletje naar de wc moet lopen .......blijf lekker thuis .

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2019

• 7pieter reijenga02-09-2019

We hebben een goed verblijf gehad.

De omgeving is geweldig. De ontvangst viel wat tegen door wellicht communicatiestoring.

De camping is groot een heeft veel keuzemogelijkheden. Bovendien viel er weinig of geen afval te bespeuren.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 7J. Burghoorn28-08-2019

Niet helemaal onze verwachting

De algemene indruk van de camping is dat het gaat om een grote camping. Toen we aankwamen vroegen we of we rekening konden houden met het klimaat. M.a.w. als het te veel zou regenen, we dan eerder konden vertrekken. Helaas wilde de camping niet meewerken en moesten we vooraf alles betalen. De plek die we geboekt hadden was bij het meer. Daar hebben we meer voor betaald. We stonden op een hele drukke laan op ruim 1 minuut op afstand van het meer. Dat was niet in de boeking vermeld. Restaurant was men aan het renoveren, maar daar heeft de camping een goede oplossing voor gezocht. Waterpunten was helemaal aan het einde van het laantje, wat leverde veel geloop naar het punt toe. Mensen lopen met emmers lange afstanden helaas. Omgeving is echt fantastisch, alleen houd rekening met het weer. Overdag kan het 25 graden zijn, terwijl het 's nachts het er maar 5 zijn. Mooi groen, dus regelmatig dagen met regen.

Gereisd met partner in augustus 2019

• 8Inge23-08-2019

Prima

We zaten in een bungalow; leuk mooi houten huisje, zonder sanitair. 2 stapelbedden, prima bedden, 2 pits kooktoestel, koelkast, bbq en overdekt terras... ideaal.. Minpunt staat van het sanitair... Wel schoon, maar zonder wcbril.... om sommige sanitair gebouwen staan hekken. Animatie prima! Boogschieten, lasergame in de prijs, karaoke, just dance, n clown show, veel ook in het Nederlands. Zwembaden en meer uitstekend.... lange wachtrij als je brood of n pizza wilt halen

• 5Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 8Fam de Mos22-08-2019

Leuke gezinscamping in een prachtige omgeving!

Wij hebben deze camping geboekt om niet in 1 ruk door te hoeven rijden naar het gardameer.. De camping is ons heel goed bevallen, prachtig zwembad, met heel veel ruimte om lekker buiten te zitten, en veel glijbaantjes. toiletgebouw werd gewoon netjes schoongemaakt s'ochtends, schrikbarend vuil was het niet. Wel even wennen om zelf je wc papier mee te nemen, maar bij aankomst kreeg je netjes een rolletje. Wij hadden overigens een nieuw toiletgebouw, inc. Brillen op de wc's:-) De douche mag wel wat langer worden afgesteld. We hadden een hagelnieuwe safarietent van touroperator, alles was netjes en vooral het stroompje achter onze plek was leuk voor de kinderen.. Het meer is ook top, leuk strandje erbij en je kan er dingen huren voor op het water.

Mooi weer is wel een pré, gezien de vele buitenactiviteiten die er te doen zijn.

• 8Tineke Faber20-08-2019

Leuke camping met prachtig zwembad en meer!

Mooie camping met een prachtig meer en een leuk binnen en buitenzwembad. Wel waterschoentjes nodig in het meer, door de kiezelstenen. Camping ligt in een prachtige omgeving. Leuke winkeltjes en prima bakker en 'vervangend' restaurant op de camping. Tennisbaan kun je gratis gebruik van maken. Voor ons een aantal dingen die ons tegenstonden. Om te beginnen de plekken, we stonden in een straatje op een krappe plek, erg dicht op elkaar, tussen de tenten van touroperator. Hierdoor mistten wij het 'kampeergevoel.' Daarnaast is het een hele grote camping, waardoor alles best een stuk lopen is en we onze kinderen van 6 en 9 jaar niet alleen konden laten gaan. Er zijn wel 2(?) speeltuinen, te weinig en te klein voor zo'n grote camping. Voor de grotere supermarkten (Aldi, Lidl, SuperU etc) moet je 25 minuten rijden. Sanitair werd 2x per dag schoongemaakt, mag een keertje meer maar over het algemeen was het redelijk schoon, met wcbrillen ;-)

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

71 tips over Camping Domaine de Chalain

• J. Burghoorn, 28-08-2019

Tip: Zet trekkers in de douche en wc's, zodat de je de grond kan aanvegen; meer prullenbakjes in de wc's. Met name voor dames. Meer eerlijkheid over de boekingsvoorwaarden en uitkomsten hiervan. Boek je bij het meer, dan wil je ook en plaats bij het meer. Maak meer waterpunten bij de comfortplaatsen.

• P. de Jongh, 29-07-2019

Kijk goed op de kaart of je een schaduwrijke plek hebt. Er zijn veel plekken zonder schaduw!

• E, 10-03-2014

bezoek de watervallen - Les Cascades du Hérisson. In het plaatsje Champagnol zitten een zeer grote supermarkten. in de buurt zit een kano verhuurder - Le Navoy, ook met kleine kinderen leuk. de Grotte Des Moidons zijn mooie grotten om te bezoeken

180 vragen over Camping Domaine de Chalain

• marije, 12-01-2020

disco en of tienerhonk aanwezig?

Hallo, Kan iemand mij zeggen of er voor tieners iets is, zoals een tienerhonk en s avonds een disco? Ik weet dat er vroeger een disco was in de kelder van het kasteel, maar ik kan nergens vinden of dat nog steeds zo is.

• Ronald , 13-01-2019

Vissen in de rivier

Hoi kan iemand mij ook vertellen of ik in de rivier mag vissen? of moet ik dan eerst een vergunning regelen? En wat voor vis zwemt daar veel. Mvg Ronald

• Linda Mooi, 05-12-2018

koelkast

Hoi,

we willen met onze tent naar deze camping, zijn benieuwd of er ook de mogelijkheid is om een koelkast te huren.

Henk, 11-12-2018

Hoi Linda,

Nee helaas niet (meer) mogelijk. Zijn wel kleine kastjes bij de receptie te huur.

Camping Domaine de Chalain info

• Aantal sterrensterstersterster