Camping Yelloh! Village Le Fayolansterstersterster

7Goed

Frankrijk, Franche-Comté, Clairvaux-les-Lacs (Jura)

7Goed

• 6.5Eetgelegenheden
  • 5.6Staat v/h sanitair

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh! Village Le Fayolan voor je op een rij gezet:

• Sauna
Meer camping info
Tonen op kaart

Geniet met het gezin op Yelloh Village Le Fayolan met overdekt zwembad. Kies voor een van de luxe accommodaties of ga juist gezellig kamperen op Yelloh Camping Le Fayolan. De kleintjes kunnen hier knutselen, schminken of dansen en voor de tieners is er een echte disco, voetbal of boomklimmen. Gelegen aan het meer van Clairvaux.

475 reviews over Camping Yelloh! Village Le Fayolan

• 2018
    8FT15-08-2018

Super

Wij verbleven met zn drieën in een 5 persoons drie sterren mobilhome. Dat was prima. Met ruime overdekte veranda, wat met de hitte en verder weinig schaduw heerlijk was. Onze zoon v 13 hebben we bijna niet gezien. Veel leeftijdsgenoten en elke avond disco. Daar hoor je overigens niks van. Wel v/d entertainment. Houd je daar niet van dan moet je hier niet heen gaan! Want je wordt elke avond tussen 9 en 11 getrakteerd op muziek. Wij hadden ons daar op ingesteld en vondendit geen probleem. Clervaux is een leuk dorp, typisch Frans met op zondag een broccantemarkt. Geen bijzondere gebouwen maar wel gezellig vonden wij. De omgeving is schitterend en echt fantastisch als je van wandelen, watersporter of mountainbiken houdt. Enige minpunt vonden wij dat er geen hondenuitlaatplaats op de camping was en de voor en achteruitgang zaten te ver weg. Was te ver en te warm voor onze labrador.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 8Hans15-08-2018

Leuk👍

Vorig jaar zijn we hier ook geweest in een huurtent en omdat dat goed was bevallen dit jaar weer. We konden alleen boeken voor onze periode bij een andere verhuurder en dit is wel slecht bevallen. Bij touroperator geboekt en die heten daar ter plekke touroperator. Vorig jaar tussen allemaal huurtenten en dit jaar op een afgelegen veldje t.o stacaravans en tussen campers en caravans. De tent stond zo schuin dat zelfs de koelkastdeur niet open ging. Nooit meer bij touroperator boeken. Camping wel mooi en druk met veel nl. Uit de beoordelingen valt veel te halen.

• 8Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 7Ilona14-08-2018

Redelijk

Voor 12 dagen op deze camping verbleven. We hadden geboekt via een touroperator, moet zeggen dat de stacaravans van andere touroperators er een stuk beter uitzagen! Verder was alles in de stacaravan hoor, alleen een schaduwarme plek waardoor het heel er erg warm werd in de stacaravan. De camping was redelijk. Wij hadden deze camping uitgekozen omdat er stond dat er meerdere Nederlanders staan ook met tieners, nou dat klopt! Zowel de tieners als de Nederlanders. De jongens hebben daar echt een leuke groep ontmoet en daar elke avond mee afgesproken (lees chillen 😂). Wij zelf vonden het een beetje tegen vallen, iets te veel Nederlanders. Dorpje clairvaux les lacs is ook niet veel. Animatie doet genoeg, wij hebben daar niet echt gebruik van gemaakt (behalve sporten in de ochtend dat best wel pittig was voor camping begrippen). De camping is verdeeld. Bovenaan bijna allemaal stacaravans en onderaan (richting meertje) alleen maar staplaatsen.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

• 7Vos11-08-2018

Prima camping, wel wat verbeterpunten.

Meer ligt prachtig. Animatie grotendeels in het Frans. Sanitair veel gebruikt en niet altijd even schoon. Bezoekers maken er wel een bende van. WiFi werkte niet. Antenne hele week kapot.

• 6Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 8Anne-Marie09-08-2018

leuk verblijf , prima camping

Prima camping, aan het eind van een doodlopende straat en aan een meer.Lekker (klein) zwembad en een winkeltje voor noodzakelijkheden. Wel een strakke zwembroek aan in het zwembad, vonden mijn pubers niet fijn. Huisjes van de camping zelf (6persoons) wel erg klein. Helaas was de tweede week erg vol op de camping en dan zijn de voorzieningen echt te klein. Voetbalveld mag er wel een bij en het winkeltje erg druk voor brood in de ochtend. Animatie was elke keer hetzelfde en er waren grote groepen kinderen die elkaar kenden, daar kwam je als eenling niet tussen. Supermarkt op 6 autominuten, heerlijk gegeten in het dorp.Snackbar op de camping prima, wat geduld hebben. Leuke kanoroute in Pont de Poitte. Vanwege de hitte helaas geen watervallen gezien.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 7NDB06-08-2018

Een goed verblijf voor een paar dagen

Onverwachts en niet gepland hier gekomen. We werden vriendelijke geholpen bij de receptie en kregen een plek wat prima was. Niet heel groot maar auto en luifel konden er nog bij en dat was prima voor die paar dagen. Zwembad is niet spectaculair maar dikke prima. Het meer is prachtig en met een strandje zorgt het voor een heerlijke verkoeling. We zaten een beetje midden op de camping maar qua rust helemaal goed. Smorgens en savonds heerlijk rustig. Winkeltje is minimaal en erg duur. Sanitair houdt niet erg over maar we vonden het wel schoon. Plaatsje is wel gezellig maar we hoeven hier geen 2 /3 weken te zitten maar voor de 4 dagen dat wij er zaten was het goed.

• 7Staat v/h sanitair

• 4Carolien06-08-2018

Leuk maar zeker niet voor herhaling vatbaar

Het sanitair is ronduit slecht, maar 1 toiletgebouw voor de gehele camping. Sanitair oud en vies. Daarnaast het zwembad is op zich leuk maar je mag helemaal niets, niet met snorkel zwemmen, niet te snel lopen, niet met een plastic emmer speken, maar gelukkig ligt er wel een leuk meer aan de camping.

• 1Staat v/h sanitair

• 5Patricia05-08-2018

Niet met kleine kinderen

Vreselijk! Kleine plekken. Erg druk. Wachtrijen in de winkel, vol zwembad, veel geluid. Niet geschikt om met kleine kinderen heen te gaan. Je kunt ze niet vrij laten op deze drukke camping. Stukje fietsen was voor de kleine van 5 echt niet veilig. Strakke zwembroek is echt verplicht! Ook voor de kinderen. Anders worden ze eruit gestuurd! Er wordt veel georganiseerd, dus als je ervan houdt is er de hele dag entertainment. Maar de hele camping geniet dan mee met de bingo tot 22.30 uur..... wellicht leuker met tieners. Restaurant was niet lekker. En de bediening onprofessioneel. Erg jammer.

• 7Staat v/h sanitair
    • 4Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 7Gerben Vaanholt04-08-2018

Prima camping, alleen sanitair kan beter.

Mooi camping, redelijk groot, maar dat stoort niet. Wij stonden in het gedeelte met toerplekken. Dat was erg prettig. Ik had niet graag met de caravan tussen de huurtenten en stacaravans gestaan. Plek dicht bij het zwembad. Zwembad aanrader, sluit alleen vrij vroeg (20.00 uur) behalve op donderdag. veel animatie, maar niet storend als je er niet aan mee wil doen. Sanitair is echter niet goed. Zeker geen 4 sterren waardig. Weinig toiletten en douches. Verouderd en niet altijd schoon. Echt een minpunt van deze camping. Meertje is prachtig en de omgeving ook.

• 4Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 6Eric04-08-2018

Redelijk tevreden maar geen 2e keeru

Als je hier heen gaat, hou rekening met het volgende; geen zwemshorts toegestaan, geen luchtbanden, zwemband, ballen of wat dan ook in het zwembad. Eten en drinken rond het zwembad ook niet toegestaan met uitzondering van drinkwater. 's Avonds eentonig entertainment, word elke week herhaald, wij zagen het ook steeds rustiger worden. Sta je in het gedeelte waar de huurtenten zijn, dan zijn de douches en wc's verouderd, wel lekker warm water, zelfs heet water bij de afwasbakken. Hier al vaak gemeld zijn de gluurgaatjes in de douches die op borsthoogte zitten, vervelend voor vrouwen, heeft ooit iets gezeten maar nooit dichtgemaakt, vreemd. Stel je van het winkeltje niet veel voor, duur en echt weinig keus. Er word hard gereden op die smalle paden, zelfs het personeel van de camping met hun electro karretjes. Lawaaiige toegangsweg, al heel vroeg vuilniswagen en leveranciers die nergens rekening mee houden, en de huurtenten staan daar.

• 8Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

43 tips over Camping Yelloh! Village Le Fayolan

• Ron, 30-07-2019

Mooie omgeving. Zeker doen: Col de faucille (bij kabelbaan krijg je gezinskorting). Hond mag mee in de lift. Mooi uitzicht op meer van Genève; Watervallen van Herisson. Parkeren bij parkeerplaats vanuit Bonlieu. Zit je halverwege + gratis parkeren; Honden mogen niet op strandje camping. Je kan wel met de hond naar grasveld naast het strandje. Kunnen ze ook het water in. Bij bezoek grotten van messieurs (Baume), parkeer dan bij uitzichtpunt. Mooi uitzicht over kloof en via trapjes naar beneden.

• Willem bat, 08-05-2014

Ga eten in la poellee op het plein in Clairvaux. Beste wat je kan eten in de buurt. Eten is erg goed. Brood halen in de supermarkt 5 minuten rijden en gelijk tanken 1,55 euro de liter (mei 2014). Bezoek eens Geneve en dan de Rue du Marche om eens lekker te winkelen.

• Berry de Jong, 17-09-2013

Een dagje naar Besancon (90 km) zeer de moeite waard, Gezien de afstand wel vroeg vertrekken.

119 vragen over Camping Yelloh! Village Le Fayolan

• Marijke, 14-01-2019

Zwembroek

Ben je als man op deze camping verplicht om een strakke zwembroek te dragen?

Peter, 10-07-2019

In het zwembad wel, in het meer uiteraard niet.

• Patricia, 18-07-2018

Fietsen

Weet iemand of je er een elektrische mountainbike kan huren zodat ik met mijn man kan gaan fietsen, en zitten er veel fietsers op deze camping? Gaan van 9 t/m 17 augustus

• Rob, 16-07-2018

Kantine met tv