Hotel San Damianu

Meer hotelinfo

10 reviews over Hotel San Damianu

• 2017
    9Ron & Jolanda09-08-2017

Fantastische verblijf in dit prachtige hotel

Prima service ,ontbijt ,zwembad , kamer en uitzicht. We wilden hier maar 1 nacht blijven maar t zijn er 3 geworden. The place to be in Corsica met een prachtige stad om de hoek.

Wij komen zeker terug .

• Oude reviews

8Pauline28-07-2015

prima hotel

Heel mooi gelegen met prachtig uitzicht over berglandschap, wel gehorige kamers, als je een kamer beneden hebt hoor je de leidingen van badwater en wc, en we konden de buurman horen snurken! Slecht en typisch frans ontbijt, dus dat hebben we alleen de eerste dag genomen. Vriendelijke hoteleigenaar, die gek is op zijn hond en kat. Aardige dames bij de receptie. Leuke binnenplaats om een drankje te drinken en fijn zwembad..

• 0tonny morssinkhof31-01-2012

heel mooi gelegen

Hotel gebouwd tegen een helling en daardoor vauit de kamers/restaurant en zwembad een heel mooi uitzicht over Sartene en omgeving Kamers ruim en goed ingericht. Ontbijt nog typisch frans. Diner uitstekend, Zwembad middelgroot, wel lekker diep. Heel goed adres omm een paar dagen te verblijven.

• 7patrick_rosiers19-07-2011

Gemengde gevoelens

Op zich is dit een goed hotel, maar de sfeer ontbreekt. Alles gebeurt onder het toeziend wantrouwend oog van de eigenaar. Wat ik reeds gelezen had op voorgaande beoordelingen kan ik bevestigen, die man verpest er de sfeer. Ik was getuige van een belachelijk conflict met een Oostenrijkse gast rond de vraag om een extra kussensloop. Ook wij hadden problemen gewoon omdat we vroeger wouden vertrekken dan het ontbijt, het vliegtuig wacht niet. Toch nog een lunchpakketje meegekregen en de eigenaar heeft ook nog geprobeerd om de vliegtickets af te drukken. Dit was een complete verrassing. Het hotel zelf: zeer net, lekker vers ontbijt op een terras met een prachtig zicht op de vallei, dit zelfde zicht overigens op de kamer. Goedwerkende airco. Mogelijkheid tot diner 's avonds maar vrij prijzig. ( 65€ p.p. voor een bouillabaise). Ga liever eten in het stadje op de markt in " Café les amis" en geniet van het plaatselijke leven. Hotel rechtstreeks geboekt, fout dor hotelier werd rechtgezet.

Met oudere kinderen

• 9Paul van Velsen10-08-2010

Echte aanrader

Een rustig Hotel, gebouwd op een steile helling waardoor je vanaf alle kamers een spectaculair uitzicht hebt over de vallei, het stadje Sartene en de zee bij Propriano. Het Zwembad is middelgroot met voldoende ligbedden en parasols, ook hier is het uitzicht spectaculair. Het stadje zelf is ook tegen de berg aangebouwd en zo niet geschikt voor mindervalide (maar dit is eigenlijk op heel Corsica het geval). Het heeft een plein met een aantal restaurants waar 's avonds live muziek aanwezig is. De kamers zijn ruim opgezet en een ruime badkamer. Het ontbijt is eenvoudig, maar tot in de puntjes goed verzorgd. Het diner van het hotel is het beste eten dat we op het eiland hebben gehad en ook hier tot in de puntjes goed verzorgd. Uitgebreide kaart. Het gehele verblijf voelde als een warm welkom. Personeel is heel vriendelijk en hulpvaardig. Echte aanrader!

• 9Peter DL01-08-2010

Prachtig hotel met heel goede ligging

San Damianu in Sartène is een ideale uitvalsbasis om het zuiden van Corsica te verkennen. Mooie ruime kamers, prima onderhouden. Heel mooi uitzicht vanop het terras en het zwembad. Het ontbijt is ruim voldoende waar iedereen zeker zijn keuze kan maken. De eigenaar staat steeds klaar om het iedereen naar de zin te maken en uitleg te geveen over de omgeving . Heel goede ligging, 5 minuutjes wandelen van Sartène

• 9Casper13-08-2008

Leuk hotel met prachtig panorama

Waren hier 3 nachten in juni 2008. Goed gelegen. Mooi gelegen hotel met zwembad. Zeer ruime en propere kamers met apart toilet en ruime badkamer. Fabelachtig panorama vanop het balkon op de kamer, met zicht op Sartène (gezellig stadje), zicht op de vallei en de bergen en zelfs op de zee. Ruime parking. Ideaal gelegen voor uitstappen te doen in Zuid Corsica. en nog betaalbaar ook.

• 8Buermans01-07-2008

Hotel op een mooie locatie

We wisten via deze site dat de eigenaar en het onbijt nou niet bepaald geweldig zouden zijn. Maar dat het zo erg zou zijn hadden we niet echt verwacht. De eigenaar is ronduit bot en absoluut niet gastvrij. Hij houdt iedereen inderdaad nauwlettend in de gaten. Het ontbijt is inderdaad karig en precies afgepast. Heel erg jammer want hij kan er echt iets leuks van maken. De karigheid van het ontbijt en de botte eigenaar werden een beetje gecompenseerd door de aardige serveerster bij het ontbijt, ze was ook voorkomend en heel service verlenend.

Het hotel beschikt over een lift buiten het pand, dus je moet wel met je koffers de trappen af. De kamers zijn schoon en netjes, maar basic ingericht. De kamers hebben geen kamernummer maar hebben namen van schilders, kunstenaars enz. enz. Wij vonden dit wel heel erg origineel.

Vanuit onze kamer, hadden wij een schitterend uitzicht over het dal van Sartene. Het hotel ligt op een flinke steile heuvel.

• 8annemiekterbeeke01-10-2007

Prachtig gelegen hotel op loopafstand van Sartène, een mooi stadje met een gezellig marktplein en knusse smalle straatjes. Mooie ruime en schone kamers, met een prachtig uitzicht. Ook het zwembad is erg mooi aangelegd. Eigenaar spreekt helaas alleen Frans en komt daardoor wat minder klantvriendelijk over. Daarnaast houdt hij zijn gasten nauwlettend in de gaten. Het ontbijt is erg eenvoudig; 2 broodjes per persoon met alleen jam als beleg, 1 glaasje jus en 1 kopje koffie, thee of chocolademelk. Wil je meer, dan moet je dit betalen.

• 9M. van Tongerloo08-08-2007

Prachtig gelegen hotel met geweldig uitzicht. Goede kamers, alles perfect in orde. De eigenaar is dan ook een soort "waakhond", die (perfectionistisch ingesteld) alles in de gaten houdt. Dat brengt een ietwat "gecontroleerde" sfeer maar neemt niet weg dat dit een fantastisch hotel is. Misschien iets minder voor (luidruchtige) kinderen..Alleen met ontbijt. Prima uitvalsbasis. Mooi zwembad (uitzicht!) om na een lange dag af te koelen. Aanrader! (Net als Corsica...)

0 tips over Hotel San Damianu

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk

• Gratis wifiOp de kamer

• Balkon / terrasTerras
      • TemperatuurregelingAirco, Ventilator
      • Huishoudelijke apparatuurBroekenpers, Koelkast / Minibar, Koffie en thee, Strijkijzer, TV

• ReceptieAanwezig, Express check-in & check-out
      • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
      • Op het terreinBagageruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
      • Overige servicesConcierge, Handdoeken(service), Kluis, Krant, Stomerij, Strijkservice, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeergarage, Parkeerplaats