Camping Sole Di Sari

• Animatie
  • Jacuzzi
  • Kinderopvang
Meer campinginfo

Camping Sole Di Sari (Solenzara) is geen massale camping, waardoor het er ook niet te druk is. Voor de kinderen zijn er wel wat activiteiten en in het zwembad kun je een frisse duik nemen. Dit kan ook in de zee, want het strand ligt op loopafstand van Camping Sole Di Sari op Corsica. Ga ook zeker eens snorkelen in de baai en bezoek Bonifacio.

39 reviews over Camping Sole Di Sari

• 10Anoniem06-08-2019

Top camping!

Prachtige, rustige, schone camping. Met een kraakhelder riviertje waar uren gespeeld kan worden.

• 10Eetgelegenheden

• 9Ard30-07-2019

Geweldig park

Opnieuw een geweldige ervaring, rustig, netjes, goede ontvangst, mooie locatie. Top

• 2018
    4Mr. D.Z31-08-2018

Leuke omgeving maar zeer belabberde accommodatie

Stacaravan is verre van luxe. De douchekop moest bij binnenkomst vervangen worden. De versuisterende gordijnen waren kapot ("dan moet je er vuilniszakken voor hangen, dat zie ik meer mensen doen" op de vraag waarom ze niet gewoon gemaakt kunnen worden antwoordde de reisleider dat hij daar niet over gaat). We hadden een campingbedje bestelt voor onze zoon van 1. 5. Wel een bedje maar geen matrasje. Moest dus op de harde ondergrond liggen ("ja we hebben maar 3 matrasje en 6 bedjes"). Toen ook de airco niet goed bleek te werken was ik er wel.klaar mee. Tel daarbij op dat je elke avond tot 22.00 uur naar schreeuwende Franse zangers of de keiharde disco muziek van de animatie moet luisteren en ik kan niet anders concluderen dat de voors (mooie omgeving,leuk riviertje en prima speelmogelijkheden) niet opwegen tegen alle net-niet ervaringen van de accommodatie.

• 5Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

• 8Bakker10-08-2018

Een super plekje

Camping Sole di Sari is prachtig gelegen aan een rivier met helder zwemwater. Onze dochter van 9 vond het snorkelen erg leuk en de oudste twee 13 en 15 sprongen zoals vele andere kinderen van de rotsen de rivier in. Ligbedden op vlonders langs de rivier. Zwembad is prima maar niet groot. 3 kleine en één groter bad. Een gecombineerd panna-, volleybal- en basketbalveld. Voetbaltafel, Pingpongtafels, en speeltuin. Onze stacaravan van touroperator stond tegen de heuvel op dus we hadden een prachtig uitzicht en veel privacy. Het dorp vlakbij met een Spar supemarkt(klein), bakkertje en diverse andere winkeltjes en haventje. De stranden zijn overal in de omgeving en al vanaf 5 minuten rijden. Vanaf de camping ben je zo de bergen in voor oa canyoning, wandelingen, mountainbiken etc. Bonifacio is zeker het bezoeken waard maar houdt rekening met de lange afstanden en tijden waarop je rijdt. Wij reden 3 uren in de file terug naar Solenzara.

• 6Eetgelegenheden

• 9Mieke04-08-2018

Paradijsje aan heerlijke rivier

Paradijselijk gelegen tussen de bergen en de zee aan een heerlijk speel- en zwemriviertje. Mooi park met veel groen, oleanders ed en heerlijk rustig gelegen . Zwembad prima. Horeca is wel wat meer van te maken en is overdag dicht

• 8Maaike31-07-2018

Fijne camping in mooie omgeving!

Onze 1e keer op Corsica en gekozen voor camping Sole di Sari, dit is ons ontzettend goed bevallen. Hartelijke ontvangst bij de receptie, Engels sprekend personeel en via een soort van digibord kun je er ontzettend veel info vinden over de activiteiten en mogelijkheden in de omgeving. Geen massa camping, onze mobile home van de touroperator had ook veel privacy. Het strand Scaffa Rossa is op circa 1.3 kilometer lopen vanaf de camping via een smal zand/rotsachtig paadje, beter vonden we het om gewoon met de auto te gaan, zelfs in juli was er gewoon parkeerplaats beschikbaar en was het niet overvol op dit strand. Het centrum is via hetzelfde pad te lopen en circa 1.2 kilometer. Over de weg lopen vonden wij te gevaarlijk, 1 kilometer via een bochtige weg zonder trottoir. Mocht je te voet gaan naar strand of centrum zorg dan dat je voor het donker terug bent, er is nl geen verlichting langs het pad en de weg!

• 2017
    9Arno kuijper29-08-2017

Rustig vakantiepark, prachtige locatie

Sole di Sari is een kleinschalig vakantiepark.. Ligging in het groen aan een prachtige heldere rivier. Zwembad is inderdaad vrij klein maar wij lagen veel liever in de rivier! Ook vlak bij zee hoewel de mooiste stranden iets verder zijn (canella, fautea en nog verder palombaggia en tamaricciu). Wij hadden een chalet gehuurd, schoon en alles aanwezig. Bedden vonden wij prima, iets hard maar wel goed formaat. Entertainment beperkt en avonden daarom rustig, maar dat is precies wat wij zochten! Goede ervaringen met receptie, spreken zeer goed Engels. Toch twee verbeterpunten. Restaurant kon beter, keuze beperkt en kwaliteit wisselend. huur van handdoeken en beddengoed vrij duur (voor 4 personen 93 euro).

Als je rust en een mooie omgeving zoekt is dit een aanrader. Met 20 min rijden sta je ook midden in de bergen met watervallen en beekjes! Als je een groot zwembad met waterglijbanen en entertainment zoekt kan je beter overslaan. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad!

• 5Chantal22-08-2017

Geen vier sterren waard

De ligging is prachtig aan een riviertje met kristal helder water. Verder is er weinig sfeer op de camping, is er alleen Franstalige animatie, is er niets te merken van het feit dat het een eco camping is, zo wordt het afval niet eens gescheiden. Het zwembad is wel erg klein. De accommodatie, premium chalet, is comfortabel op de bedden en kussen na, maar luxe zeker niet. Bij problemen is het receptiepersoneel en de manager uiterst onprofessioneel en onvriendelijk.

• 5Eetgelegenheden

• 10Gerdina18-08-2017

Fantastisch!

Heerlijke camping in prachtige omgeving. Leuk zwemmen in de rivier of het zwembad, is niet groot maar ook niet druk. Ligbedden genoeg. Ook Ligbedden bij de rivier. De camping is mooi groen en rustig. Hele vriendelijke mensen bij dd receptie en in het restaurant. Pizza's waren wat minder.. Prachtige nieuwe en superschone caravan via Homair. Prima uitgangspositie voor het prachtige berglandschap (canyoning is populair, maar je kunt ook op eigen gelegenheid de rivieren verkennen). En dichtbij de zee, prachtige stranden als je de richting van Porte Vecchio op rijdt Canella beach is een aanrader).

• 8Nettie03-08-2017

Mooie betaalbare plek voor chalet in t hoogseizoen

Mooie chalets met ruime plaatsen op terrassen die goed verdeeld staan op t terrein en dus veel privacy geven. Vriendelijk ontvangst, zeer mooie omgeving. Zwembad stelt qua grootte niet veel voor, maar als verrassing ligt de camping aan een mooie rivier met zeer helder water, waar de kinderen van de rotsen af kunnen springen. Ook houten plateaus met ligbedden. Mooie omgeving om actief te kunnen zijn (klimmen in een superhoog klimbos) of Canyoning. Of gewoon het binnen 15 min. - 30 min gelegen strandjes gaan bezoeken of andere mooie strandjes verderop aan de rivier. De receptie heeft een handige lijst met tips hierover.

Gezin met kinderen (9, 12 en 16 jaar)

7 tips over Camping Sole Di Sari

• Marieke, 20-06-2014

Neem je eigen theedoek (niet aanwezig) en wat schoonmaakspulletjes mee als je kan; dan kun je gemakkelijk de boel schoonmaken en de € 60,00 voor een eindschoonmaak besparen. Lakens en handdoeken kun je huren, maar deze hadden wij ook zelf mee.

• Fam van Noord, 13-07-2013

Als je wil zwemmen in de rivier is het ook erg leuk de weg langs de camping verder omhoog te rijden. Na 15-02 minuten. Rijden zijn er erg leuke zwemplekken. Als je wilt zwemmen in zee en van snorkelen houdt is het strand bij Canella ( aan de weg van Solenzara naar Porto Vecchio) zeer aan te raden! Ritje van camping door de bergen naar Ajaccio is erg mooi maar duurt zeker een uur of drie (en dus ook weer terug! voor onze puberkinderen te lang)

• Antoine, 11-08-2013

Ga de bergen in aan de D268 en wandel!

10 vragen over Camping Sole Di Sari

• Mariette, 16-07-2019

Staanplaatsen

Zijn hier alleen huisjes of ook staanplaatsen?

• mauricehouwing, 30-01-2016

Reisschema

Wat is het beste reisschema? Als ik een beetje google, kom ik uit op 1 mogelijke directe vlucht naar Figari via Brussel. Alle andere opties kosten minimaal 3x zoveel tijd en moet ik (meerdere malen) overstappen..

mauricehouwing, 30-01-2016

Ik bedoel er is 1 directe vlucht naar Ajaccio beschikbaar...

• AstridH, 28-08-2015

sportterrein aanwezig?

Weet iemand of er een voetbalveldje/sportveldje aanwezig is voor een voetbalwedstrijdje?

• RokenToegestaan

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand2 km, 20 minuten lopen, 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Animatie programmaMiniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Betaalde wifiGehele hotel