Appartement Sognu di Rena

Appartement Sognu di Rena
7,4

We hebben een aantal aanbieders voor Sognu di Rena voor je op een rij gezet:

Laatste review

Dit keurige appartementencomplex aan het strand is een mooie uitvalbasis voor uitstapjes en prima plek om te genieten van zon, zee, strand en zwembad.

Ons 3 kamer appartement met uitzicht op tuin en zee was ruim (2 volwassenen en kind) en was van alle gemakken voorzien (muv vaatwasser). Een vierpitter, voldoende kookgerei, magnetron, een TV (met oa BBC World), ruime slaapkamers en opbergruimte. Op de slaapkamers staan ventilatoren, maar die hadden wij niet nodig in het hoogseizoen. Ons appartement warmde niet heel erg op overdag en 's avonds was er afkoeling vanaf zee.

Er is een eettafel met stoelen die op het balkon staat (maar kan ook naar binnen). De bedden zijn redelijk hard en piepen nogal bij beweging. Als men het in andere recensies heeft over gehorige appartementen wordt dat bedoeld (je hoort het als je buren een gezellige nacht hebben). Voor de rest hebben wij geen last gehad van slechte isolatie.

Het zandstrand voor de deur is smal, maar voldoet. De zee loopt redelijk snel af en bestaat uit stenen. Vaak rustig, soms golven. Wel te troebel om te snorkelen. Met waterschoenen prima te doen. Er zijn geen strandbedjes te huur. In de buurt zijn volop winkeltjes waar je een strandstoeltje en parasol kan kopen.

Het complex is redelijk groot (10% Nederlanders) word omringd door gras (verboden op te lopen), bomen en struiken. En heeft een grote (groene) parkeerplaats voor de deur. Voor de kinderen is er een mooie speeltuin en een kinderbad. In het grote zwembad kunnen volwassenen overal staan. Het is wel recht toe recht aan. Geen glijbanen of iets anders. Wel is er een bar, maar alleen voor drinken en ijs. Het complex heeft geen restaurant.

Bij zowel het zwembad als bij de receptie (zeer vriendelijk, behulpzaam en Engels sprekend) is er gratis WiFi.

Iedere ochtend komt de bakker op gezette tijden voorrijden zodat je vanuit z'n auto je ontbijt kan kopen. Je kan ook naar de bakker of supermarkt lopen (5 a 10 minuten). Er is namelijk een stoep langs deze drukke weg. Of je pakt ook de auto (2 minuten). In het toeristendorp vind je ook - aan de zee en op de 'dorpsstraat' - verschillende restaurants (pizza, pasta's en mosselen staan overal op de kaart), een paar winkeltjes en wat ijssalons. De afhaalpizza bij de pizzabus langs de weg (chez Paul) is misschien nog wel beter. Het best hebben wij echter gegeten bij La Casa.

De oostkust wordt in de reisgidsen niet beschreven als het mooiste stukje Corsica. Wie echter een strandvakantie wil met diverse gevarieerde uitstapjes zit hier prima. Het ligt op een uurtje van de veerboot (Bastia). Net voorbij San Nicolao (15 minuten) zit een prachtige waterval waar je kan zwemmen. Het hooggebergte in het binnenland is via Corte (1 uur) te bereiken. De Gorges du Tavignano (kloof bij Corte) is schitterend. Ook het natuurgebied Fium'orbu is op rijafstand (1 uur) waar je kan zwemmen in de rivier en pittoreske dorpjes hebt met mooie vergezichten. Vanaf het decandente havendorpje Saint Florent (1 uur) gaat in het hoogseizoen ieder half uur een boot naar het paradijselijke Lotu (15 minuten) met wit zandstrand en azuurblauw water (snorkelen!).

Kenmerken

20-8-2016

mooi en rustig complex

tonny morssinkhof
31-1-2012

Hartelijk ontvangen. het totale coplex net van binnen en buiten geschilderd.App vodoende ruimte met balcon en kpl. ingericht, Mooi schoon ,helaas niet al te diep zwembad aanwezig .Met gratis ligbedden en gelegen direct aan strand en zee.Poolbar aanwezig

alles gelegen in een mooie goed onderhouden tuin. Voldoende parkeergelegenheid aanwezig.

Heel bijgekomen tijdens mijn vakantie.

Johanna Vermeer
14-12-2010

Afgelopen zomer heb ik mijn vakantie doorgebracht in het appartementencomplex Sognu di Rena. Toen ik eraan kwam werd ik heel vriendelijk ontvangen en al snel kon ik inchecken en mijn appartment in.

De kamers zagen er goed onderhouden en verzorgd uit. Ze zijn lekker ruim waardoor je veel ruimte hebt om je te kunnen bewegen.

Het complex is overigens ook heel goed bevallen. Het is er lekker rustig, netjes onderhouden en zeer kalmerd. De zwembad had een ideale temperatuur en het strand was schoon en vanuit het complex makkelijk te bereiken.

We zijn veelal met onze huurauto erop uit geweest en raden Corisca aan, aan iedereen die wat wil zien en beleven. Het is een zeer mooie eiland en we hebben er veel gedaan en gezien.

We hebben een aantal aanbieders voor Sognu di Rena voor je op een rij gezet:

Vrij Uit
Vrij Uit
Neckermann Reizen
Neckermann Reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Appartement Sognu di Rena in San-Nicolao, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Appartement Sognu di Rena zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.