Camping Sagone

Meer campinginfo

369 reviews over Camping Sagone

• 5Robert Struik21-09-2010

Slechte prijs/kwaliteit

Camping dient echt als uitvalsbasis voor mn Piana en Porto. Die richting op paar prachtige stranden, vooral Plage d'Arone een plaatje, maar 45 min rijden. Camping zelf zegt familiecamping te zijn, maar faciliteiten daarvoor echt heel ondermaats. Wel mooi pierebad (nieuw), maar verder heel vies en oud en beperkt baby sanitair. Sanitair uberhaupt geen troef hier. Mobile home is 80 euro/dag en daar krijg je een bouwpakket voor van ca 18m2. Echt mini en matig. Plekken rondom de mobile homes wel groot en prettig. Sagone als stadje is niks, Cargese verderop iets groter/beter. Daar ook prima strandje Peru. Supermarkt bij de ingang is fijn. Buiten de poorten vd camping echter een zeer gevaarlijke weg, dus voor wandelen geen opties. Binnen de zwembadhekken ook heel strenge regels, niet ingesmeerd het bad in, geen boxers, geen drinken of eten, etc. Niet nodig en jammer. Personeel hier ook wel weer stuk vriendelijker dan doorsnee Corsicaan, dus dat wel als plus.

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Met jonge kinderen

• 8rolandmarleen06-08-2010

Schaduwrijke familiecamping met zwembad

Camping ligt op 2 km van prachtige stranden. Lekker schaduwrijke camping. Supermarkt voor camping is heel handig. Restaurantje op camping is basic, maar lekker voor eenvoudige maaltijd. Plaatsen zijn over het algemeen mooi. Camping wordt over het algemeen voor 5-7 dagen bezocht. Zwembad is simpel, in de namiddag vol/overvol met terugkerende strandgangers. Camping is aan het vernieuwen (komst van bungalows). Kan identiteit aantasten?

Met jonge kinderen

• 7Bianca24-07-2010

Een gezellige camping

Mooie camping, ruime plaatsen. Heerlijk restaurant, waar je zeer goedkoop kunt eten! Ligging is helaas iets minder, om naar het strand te gaan moet je toch nog een heel stuk lopen langs een drukke weg! Wil je ergens heen moet je toch al met de fiets of auto gaan! Wel is de omgeving prachtig!

• 9Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

• 8Ben Hoogendijk20-07-2010

Wordt een mooie camping

Toen wij er is mei 2010 waren werd het zwembad en restaurant grondig verbouwd. Zou, denk ik, in juli gereed zijn. Maar de camping knapt er ontzettend van op. Ook zeer handig is de supermarkt bij de ingang van de camping, dus geen klein camping winkeltje. Zaten zelf in een stacaravan die goed was ingericht en op een goede plek stond. Ajaccio is goed te bereiken maar vonden wij geen leuke stad echter de kust (vooral de calanches) en het binnenland waren prachtig.

• 4Nancy Peeters02-07-2010

een grote bouwwerf

Voor de 2de maal naar deze camping waqs een teleurstelling. Enkele sanitaire cellen voor heel de camping, dat meer een bouwwerf is en dus niet volledig geopend. Geen eetgelegenheid, geen bar (zijn ze aan het renoveren) en zwembad waar ze aan het werken zijn. Als het af is zal het wel mooi zijn, maar dit jaar was dit een echte tegen valler.

• 4Staat v/h sanitair
    • 1Eetgelegenheden

• 8DJV25-07-2009

Fijne camping als je van rust houdt

We zijn hier voor de 2e keer geweest, de camping wordt opgeknapt. De camping heeft mooie royale, schaduwrijke plekken. Sanitair is redelijk, niet geweldig en iets vaker schoonmaken, controleren zou de camping verbeteren. Verder goed opletten waar je je tent neerzet, niet overal kun je makkelijk aan stroom komen en de aansluitingen zijn frans, met de blauwe stekker red je het niet! Vooral voor rustzoekers is het een heerlijke camping!

• 7Staat v/h sanitair

• 8Nancy peeters14-07-2009

rustige camping

Een heel rustige camping, met grote plaatsen, veel schaduw. In het restaurant kun je voor 10€ een drie gangen menu eten + 1/4 wijn of water. Keuze is een beetje beperkt, maar wel elke dag een andere salade du jour en plat du jour. Er is vlak aan de camping een supermarkt met verse beenhouwerij en verse vis. Ook een manege is vlakbij en verschillende plages (ongeveer 10min.)

• 9Eetgelegenheden

• 8Ruud Beeks26-05-2008

We hebben 11 dagen doorgebracht in een fijne stacaravan (minpuntje: de bedden). De camping bevind zich midden in de natuur en heeft een goed uitgeruste supermarkt. Sagone heeft een mooi strand waar diverse restaurantjes aan liggen en is een goede uitvalsbasis om Corsica te verkennen.

• 7Eetgelegenheden

• 8Margo08-08-2007

Mooie camping met afgebakende plaatsen, vaak afgeschermd met oleanders, plumbago, hortensia etc. Standplaatsen ruim en veel plekken in de schaduw. Enorm aanbod van huisjes, ingerichte tenten etc. Vond dit erg dicht op elkaar staan, en weinig sfeer uitstralen. Zwembad klein, in het hoogseizoen overbevolkt. Sanitair (heb alleen mening over sanitair blok c), douches/washokken voldoende en netjes, beneden vond ik de wc's ranzig. Jammer dat er geen heet water is om af te wassen. Bij de camping de mogelijkheid om je wasgoed te wassen en te drogen (resp 5,50 en 3.50 Euro). Naast de camping een grote supermarkt, ideaal! Al met al een prettige camping waar wij een week gestaan hebben. Plaats Sagone zelf stelt niet veel voor. Wel heerlijke stranden en goede uitvalsbasis!

• 6Eetgelegenheden

• 10Pieter02-07-2007

prachtig parkachtig met grote bloeiende hortensiastruiken

• 8Staat v/h sanitair

0 tips over Camping Sagone

1 vraag over Camping Sagone

• Yvonne, 19-01-2017

bereikbaar met caravan?

Zouden we hier (zonder beschadigingen of ongelukken met eigen caravan 4,5 mtr) en bestelbus ervoor kunnen aankomen? Of is de weg vanaf Bastia zodanig bochtig met overhangende rotsen dat deze camping aan deze zijde van het eiland af te raden is? Wie kan ons meer informatie verschaffen hierover en eventueel over de caravanplaatsen op de camping zelf? Alvast bedankt, Yvonne

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
    • SchaduwplaatsenAanwezig