Camping Sagone

Meer campinginfo

369 reviews over Camping Sagone

• 8Iris31-07-2019

Hele fijne camping

Ruim opgezette camping met grote afgebakende kampeerplaatsen veelal met schaduw. Een verouderd toilet gebouw, en een nieuwer toiletgebouw. Weinig afwas mogelijkheden, daar waar het erg druk is dus wij hebben dat steeds op onze eigen plek gedaan. Super U zit voor de camping, ideaal voor alle boodschappen. De camping beschikt over 3 zwembaden, niet bijzonder verder wel goed. Bij 1 zwembad weinig schaduw. Eten is prima, wij hadden echter wel een pizza die was aangebrand. De camping zit op 5 min rijden van het strand waar mooie en rustige baaitjes zijn en waar je goed kunt snorkelen. Er loopt een “wilde” hond rond op de camping, doet geen vlieg kwaad maar gaat in de nacht opzoek naar vlees in de vuilniszakken dus die zijn in de ochtend kapot.

• 6Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 2017
    4Broeksma22-05-2017

Valt tegen!

De info op het kantoor was op zich prima, niet bijster enthousiast maar ok. Koud douche water en een sterk verouderd sanitair niet schoon ook. Alleen de vloer wordt gedaan zo lijkt het wel. Deels open en net een wildernis niet verzorgd of zo. Chemisch toilet legen daar waar ook de campers legen en spoelen met dezelfde slang als waar de camper weer van 'schoon 'drinkwater worden voorzien. Hopeloos ouderwets en zeer on hygiënisch! Wil je Wifi dan betaal je 8 euro per dag de eerste 10 min. gratis het werkt gewoon niet. Bijna overal is dat gratis hier vragen ze de hoofdprijs. Dan de ligging 2 1/2 km van het strand en ver van alles wat mooi is. Ajaccio ligt op een uur de Cargèse idem en daarna komt Piana en de Calanches Porto en voor je bij de kloof bent om te wandelen ben je bijna 2 uur verder. Gelukkig is het voorjaar. Ook naar Evise en de Radhule waterval is dik een uur rijden! Ze doen voorkomen alsof ze midden in de natuur liggen. Helaas! Dan mogen blijkbaar Fransen hun rotzooi op stoken wanneer het hun uitkomt. En zo kun je elke dag in een dikke rookwalm zitten. Vreemd dit zeker met het grote brandgevaar op het eiland. BBQ -en is n.l verboden bij de tent. Niet erg dat snap ik. Maar zo 'fikkie' stoken, dat gaat er bij ons niet in.

• 1Eetgelegenheden

• Oude reviews

6Nele17-05-2016

Resort naam niet waardig

Ligging is wel ideaal om uitstapjes te maken, je moet wel houden van bergen...bochten waar geen einde aan komt, maar je wordt wel beloond met prachtige uitzichten! Dit camping dan, ziet er niet verzorgd uit. Rommelig groen wordt niet onderhouden, ik zou hier niet graag kamperen met caravan. Ons huisje was proper vanbinen maar vanbuiten was wat anders..., ik vind dit een prachtig eiland maar met een eigen caravan blijf je beter aan de oostkust. Heel gevaarlijke chauffeurs hier...

• 4Eetgelegenheden

• 4Nadia31-07-2013

Mwah

Wij vonden dit eigenlijk niet zo'n leuke camping. We zijn zelfs eerder weggegaan omdat we onze draai hier niet konden vinden. Het sanitair is slecht, de wc's stinken en alles oogt gewoon niet fris. De planten op de kampeerplaatsen zaten vol met witte beestjes. Ook is de camping erg stoffig. Als er een auto langs rijdt kan je maar beter je eten beschermen. Wel vonden we het eten in het restaurant erg lekker en goedkoop.

• 3Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

• 7Bianca24-07-2010

Een gezellige camping

Mooie camping, ruime plaatsen. Heerlijk restaurant, waar je zeer goedkoop kunt eten! Ligging is helaas iets minder, om naar het strand te gaan moet je toch nog een heel stuk lopen langs een drukke weg! Wil je ergens heen moet je toch al met de fiets of auto gaan! Wel is de omgeving prachtig!

• 9Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

• 8Ben Hoogendijk20-07-2010

Wordt een mooie camping

Toen wij er is mei 2010 waren werd het zwembad en restaurant grondig verbouwd. Zou, denk ik, in juli gereed zijn. Maar de camping knapt er ontzettend van op. Ook zeer handig is de supermarkt bij de ingang van de camping, dus geen klein camping winkeltje. Zaten zelf in een stacaravan die goed was ingericht en op een goede plek stond. Ajaccio is goed te bereiken maar vonden wij geen leuke stad echter de kust (vooral de calanches) en het binnenland waren prachtig.

• 4Nancy Peeters02-07-2010

een grote bouwwerf

Voor de 2de maal naar deze camping waqs een teleurstelling. Enkele sanitaire cellen voor heel de camping, dat meer een bouwwerf is en dus niet volledig geopend. Geen eetgelegenheid, geen bar (zijn ze aan het renoveren) en zwembad waar ze aan het werken zijn. Als het af is zal het wel mooi zijn, maar dit jaar was dit een echte tegen valler.

• 1Eetgelegenheden

• 8DJV25-07-2009

Fijne camping als je van rust houdt

We zijn hier voor de 2e keer geweest, de camping wordt opgeknapt. De camping heeft mooie royale, schaduwrijke plekken. Sanitair is redelijk, niet geweldig en iets vaker schoonmaken, controleren zou de camping verbeteren. Verder goed opletten waar je je tent neerzet, niet overal kun je makkelijk aan stroom komen en de aansluitingen zijn frans, met de blauwe stekker red je het niet! Vooral voor rustzoekers is het een heerlijke camping!

• 7Staat v/h sanitair
    • 8Eetgelegenheden

• 8Nancy peeters14-07-2009

rustige camping

Een heel rustige camping, met grote plaatsen, veel schaduw. In het restaurant kun je voor 10€ een drie gangen menu eten + 1/4 wijn of water. Keuze is een beetje beperkt, maar wel elke dag een andere salade du jour en plat du jour. Er is vlak aan de camping een supermarkt met verse beenhouwerij en verse vis. Ook een manege is vlakbij en verschillende plages (ongeveer 10min.)

• 6Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

• 8Ruud Beeks26-05-2008

We hebben 11 dagen doorgebracht in een fijne stacaravan (minpuntje: de bedden). De camping bevind zich midden in de natuur en heeft een goed uitgeruste supermarkt. Sagone heeft een mooi strand waar diverse restaurantjes aan liggen en is een goede uitvalsbasis om Corsica te verkennen.

• 6Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

0 tips over Camping Sagone

1 vraag over Camping Sagone

• Yvonne, 19-01-2017

bereikbaar met caravan?

Zouden we hier (zonder beschadigingen of ongelukken met eigen caravan 4,5 mtr) en bestelbus ervoor kunnen aankomen? Of is de weg vanaf Bastia zodanig bochtig met overhangende rotsen dat deze camping aan deze zijde van het eiland af te raden is? Wie kan ons meer informatie verschaffen hierover en eventueel over de caravanplaatsen op de camping zelf? Alvast bedankt, Yvonne

• Aantal campingplaatsenMeer dan 200
    • SchaduwplaatsenAanwezig