Camping U Pirellu

Frankrijk, Corsica, Porto Vecchio

8Fantastisch

• 7.2Staat v/h sanitair

Meer camping info

Op het Franse eiland Corsica bij Porto Vecchio ligt Camping U Pirellu. Er is een klein zwembad waar ook twee keer per week een poolparty is. Tevens is er een speelveld en tafeltennistafel. Binnen vijf minuten sta je op het strand en in de omgeving zijn nog veel meer stranden. Ga ook zeker een dag naar Bonifacio en Porto Vecchio.

26 reviews over Camping U Pirellu

• 2019
    8Natas408-08-2019

Gastvrije camping

Fijne terrassen camping. Echter niet te veel plekken voor caravans. Leuke en behulpzame mensen. We hadden wat problemen met de caravan. Hebben ze voor ons gerepareerd en wilde niet dat we daarvoor betalen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2019

• 2018
    7Jasper de Munck16-08-2018

Prima weekje gehad

Gezellige terrassencamping dichtbij Palombaggia Beach. Prima uitvalsbasis voor een rondje door het Bavella gebergte (leuk zwemmen in de natuur) en Bonifacio (druk, maar supermooi!). Het strand van Santa Giulia vonden wij het mooiste, maar ook Rondinara was heerlijk. Klein winkeltje op de camping voor brood en kleine boodschapjes, maar bij de Spar langs de grote weg, of in Porte Vecchio (leuk met busje naar het oude centrum) kun je grote boodschappen doen. Leuk zwembadje op de camping waarvoor je niet kunt reserveren. Wij hadden de laatste middelgrote plek die nog vrij was. Wegen op de camping erg steil. Onze auto had zwaar beladen veel moeite om omhoog te komen, helemaal door de vervelende drempels op die wegen.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• 7Kristel05-05-2018

Gemoedelijke schaduwrijke camping

Prachtig gelegen in nabijheid strandjes en de stad. Schaduwrijk en Goede voorzieningen. Sympathieke eigenaar! Zwembad is summier maar voor afkoeling prima ook leuke poolpartys voor kids. Sanitair voor Corsicaanse begrippen redelijk in orde. Restaurant reserveren . Prima Afhaalpizza’s

• 6Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 10Bart30-03-2018

Mooi uitzicht

mooie terrascamping, met een natuurlijke feel. Niet alle plekken hebben veel schaduw. Je loopt in kleine 5 min naar het schitterende helderblauwe zand strand. Op dit strand kun je ook een drankje of ijsje krijgen. Een mooi formaat camping die nog lekker natuurlijk is gebleven.

Gereisd met vrienden in juli 2017

• Oude reviews

9Martijn Jacobs10-08-2017

Geweldige camping. Aanrader voor tieners

1. Kinderen gingen 's avonds spelen rondom de pingpongtafel en op het campingterrein (dus de telefoons bleven de hele avond in de tent liggen :-)
    2. Kleinschalig, overzichtelijk en fijne mensen bij de receptie.
    3. Vlakke, grote en schaduwrijke plaatsen.
    4. Er is wel vervoer nodig naar het strand (10 minuten), maar dan zit je wel op één van de mooiste stranden van Corsica (Pallombaggia Beach)

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 8Yvonne07-08-2017

Relaxte én bruisende camping

Leuke camping nabij Porto Vecchio (10 min) en goed geleden voor de verkenning van Zuid Corsica. (vele prachtige stranden, Bonifacio (25 min) e.o. Ile Lavezzi, de bergen in het achterland). Camping is groot, terrassencamping, vooral NL, IT en FR. Voorin een klein deel voor campers/caravans/vouwwagen. Tentplekken in alle maten. Mooi zwembad 2x en kinderbadje met bedjes. Onze tienerkinderen hadden het er super. Volleybal veld/pingpong tafel als ontmoetingsplek. Leuke avond activiteiten: 2 maal per week poolparty , jaren 70/80 partij om het zwembad, Corsicaanse avond in restaurant. Je moet wel op tijd komen voor een goede plek (tip: neem nachtboot naar Porto Vecchio). Camping loopt goed en plekken per direct weer bezet (verhuizen naar een betere plek komt ook voor).

Sanitair goed, 2 gebouwen. Werd goed schoon gehouden, wel altijd radiomuziek. Geen echt warm water om af te wassen, over het algemeen weinig waterdruk.
    Camping is wel duur, elke tent (hoe klein ook) moet betaald worden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

• 9Cecile22-06-2017

Fijne rustige camping

Camping heeft enkele plaatsen voor een camper of caravan, meeste voor een tent. De weg naar de plekken gaat ook flink stijl omhoog. Let op: camping was in juni gesloten van 12-15.30u , beetje verrvelend dus als je net om 13u arriveert. Uiteindelijk konden we wel om 15u de camping op. Plek mochten we zelf kiezen. Ruime plekken, schoon sanitair. Restaurant bij de camping is erg lekker. Camping zelf heeft een klein winkeltje. De stranden zijn op 3 km afstand, maar de camping heeft een heerlijk en mooi zwembad. Vanuit deze camping is het zuiden van Corsica prima te bezoeken.

Gereisd met partner in juni 2017

• 9Henk25-08-2016

Heerlijke camping! Aanrader.

De onderstaande recensies zijn herkenbaar. Mooie camping die gezellig oogt en sfeervol is. Prettig personeel en prima voorzieningen. Mooie stranden in de omgeving waar je goed kunt snorkelen. Camping is wel steil, goed voor je kuiten en beenspieren ;-). Restaurant is een aanrader, heerlijk eten en erg vriendelijke bediening. We hebben het hier erg naar de zin gehad en komen hier zeker weer terug.

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met oudere kinderen in januari 2016

• 9hihali18-08-2016

Heerlijk relaxte camping

Uiteindelijk een week op deze heerlijke camping gestaan. Een heerlijke rustige camping met grote en kleine plekken ligt aan het formaat tent dat je mee hebt. (je moet wel lopen met je spullen, auto kan niet op de plek) De camping loopt steil omhoog. Dus voor de campingwinkel moet je even klimmen maar je hebt wel mooi uitzicht op zee. Het sanitair is netjes en redelijk schoon. Bij de afwasbakken is echter lauwwarm water dat is jammer (maar warm water kun je krijgen bij de kledingwasbakken) Er zijn erg mooie stranden in de buurt, en je kunt makkelijk uitstapjes maken in de omgeving. De camping heeft een heerlijk zwembad met bedjes (jammer dat mensen altijd bedjes bezet houden waardoor niet iedereen ervan kan genieten). Elke ochtend vers brood, wordt steeds weer bijgevuld. Kortom een heerlijke camping waar het nog relaxt kamperen is!

• 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2016

• 8Simon Voogd14-08-2016

Lekkere camping en ideale uitvalsbasis Oostkust

Het is een goede camping met leuk zwembad, redelijk sanitair en aardige mensen. Je kunt kiezen uit drie verschillende plekken, xl, l of m veel van de plekken liggen hoog op de berg waardoor je veel de berg op moet lopen, best pittig.Bij de receptie zit een kleine kampwinkel en een goed restaurant waar je ook lekkere pizza's kunt ophalen. Het is toegestaan om tot half twaalf de camping op te komen met de auto, dat is wel irritant. Er zijn speciale bbq plekken en het sanitair wordt twee keer per dag schoongemaakt maar toen het in onze laatste week erg druk was, konden ze het niet meer goed bijhouden. Het is een prima uitvalsbasis voor tripjes naar Portovecchio, Bonifacio, de mooie bergmeren en de fantastische stranden en baaien van Palombaggia. Azuurblauwe zee met witte stranden zoals Rondinara, St. Lucie & Tamarisque. We hebben ook een middag canyoning gedaan, spectaculair!! Terugweg ging via ile rousse en moesten we naar de westkust, omdat de nachtboot om 21:30 uur vertrok zijn we nog een dag naar. Calvi gegaan, mooie stad.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Camping U Pirellu info