Camping Naturiste La Chiappa

37 reviews over Camping Naturiste La Chiappa

• 2019
    9Johannah09-10-2019

Heerlijk!

Heel fijn park, relaxte sfeer. Prima restaurant met mooi uitzicht. Eenvoudige, maar fijne bungalowtjes met veel privacy. Veel voorzieningen: tennisbanen, zwembaden, yoga, supermarkt, bar en snackbar, restaurant, duikschool, verhuur van zeilboten, sup, kano. Er is ook een camping met veel mooie (schaduw)plekken. Heel vriendelijk personeel.

Gereisd met partner in september 2019

• 2018
    7Peter01-06-2018

Uniek gelegen naturisten camping

Gelegen op een heuvelachtig terrein in bosachtige omgeving direct aan zee. Mooie vrije plaatsen in het bos of met zeezicht. Auto's zijn niet toegestaan bij de plaats waardoor je 's morgens geen last hebt van dichtslaande deuren etc. Sanitair is gedateerd maar verder prima, zelfs de douches zijn goed. De campingwinkel heeft heerlijk vers brood en redelijk gesorteerd maar wel duur. De dichtstbijzijnde supermarkt ligt op 15 km van de camping. Het zwembad is prachtig gelegen met zicht op zee en heerlijk verwarmd tot wel 27 graden! Het camping restaurant ligt ook mooi, maar is niet echt aan te bevelen want de kwaliteit is niet best en ook weer erg duur. De receptie is redelijk vriendelijk, nadeel is dat je het volle pond van je verblijf vooruit moet betalen wat belachelijk is. Wifi moet betaald worden wat in deze tijd echt niet meer kan en het mobiele netwerk is minimaal en dat weten ze!

• 4Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2018

• Oude reviews

5de Vries26-06-2015

niet echt tevreden

Op zich goede camping gelegen aan mooie baai,Maar....receptie niet klantvriendelijk en behulpzaam,totaal bedrag betalen bij aankomst,bij eerder vertrek geen geld terug,Jammer,geen toiletpapier. er wordt veel te hard gereden op de camping met name eigen personeel o.a.de service wagen,dus de hele dag in het stof. WIFI op 1 punt op de camping dus erg ver lopen en minimale kwaliteit.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2015

• 6robert27-06-2013

mooie camping overdag avond/nacht verschrikking

mooie camping aan baai met zandstrand dichtbij Porto Vecchio, beschikt over twee mooie zwembaden en een leuk restaurant. Overdag heerlijk rustig maar rond uur of half 11 gaat de discotheek open. Verschikkelijk hard en hoe later hoe slechter de DJ gaat draaien (korte stukjes van 10 tot 30 seconden dan weer hard dan weer zacht). Duurt tot 1 uur, half twee 's nachts. Dit terwijl er weinig mensen in de tweede week juni op de camping stonden en dus ook nauwelijks publiek in de discotheek. Heel jammer want verder mooie camping.

Gereisd met partner in juni 2013

• 9Edwin18-09-2012

Wat een heerlijke vakantie

Dit jaar voor het eerst naar la chiappa geweest. Wat me erg opviel was de gastvrijheid. Wij hebben ervoor gekozen om een bungalow te huren wat ons erg goed is bevallen. Bungalows zijn goed gesitueerd en bieden genoeg ruimte er om heen. Tevens werd het strand goed onderhouden, `s ochtends werd het strand mooi glad getrokken en het eventuele aangespoelde zeegras verwijderd. Wat ook erg bijzonder was, dat we bij aankomst op het park een asbakje kregen voor op het strand zodat de sigarettenpeuken niet in het zand werden gedeponeerd. Natuurlijk valt er altijd wel te klagen of te wensen over want zo zijn wij Nederlanders. Maar al met al, hebben wij een heerlijke vakantie gehad welke zeker voor herhaling vatbaar is.

Gereisd met partner in september 2012

• 10Peter Dedeken23-08-2012

Super!!

Op de camping hebben ze aanpassingen gedaan (nieuw 2de zwembad) Nu werden de toiletten meerdere keren per dag gepoetst en werden de afvalcontainers meerdere keren geledigd! Was supervakantie en we hebben er heel fijne mensen leren! supervriendelijke mensen! Camping was echt kindvriendelijk!! we gaan zeker terug!

• 10Eetgelegenheden
    • 10Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2012

• 7Fj14-08-2012

Overdag heerlijk, 's nachts vreselijk

We dachten een fantastische plek, direct aan zee! Maar met name 's nachts tussen 02.00 uur en 04.00 ( eenmaal zelfs tot 06.00 uur) uitermate veel overlast van de afterparty op het op 20 meter verder liggende strand, de soms tientallen bezoekers van de bar/bistro kletsen en lachen met de zee als klankbord. Slechts 4 van de (helaas gereserveerde) 18 nachten door kunnen slapen. Eigenaar erkent de overlast doch kan het probleem niet tackelen

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 3edbroekhuis01-06-2012

tussen de paardekeutels, voor ons niet meer

La Chiappa was voor ons de eerste keer en zijn echt geschrokken van de grote hoeveelheid paardestront op de (natuur) kampeerplekken en zelfs op het strandgebied. Een prachtig baai en ligging, maar voor campingasten is kennelijk geen aandacht meer, zeer slecht onderhoud. Ver vergane glorie, kennelijk hebben de eigenaren hun geld al binnen. Erg jammer het maakte onze vakantie een heel stuk minder leuk. Ook na een paar dagen snel vertrokken en dat voor een prijs van ruim 35 euro per dag in het voorseizoen.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2012

• 7Wim Nederkoorn21-10-2010

Moeilijk een plek te vinden met de caravan.

Het was moeilijk om een plek te vinden met de caravan. We wilden een beetje schaduw, omdat we katen bij ons hadden. Er waren veel plekken ingenomen door vaste kampeerders, die er niet meer waren. Uiteindelijk hebben we de caravan met de mover ergens ingeschoven waar we dachten adt we daar wel een paar nachten konden verblijven. We bleken echter op een pad te staan waar kampeerders langs kwamen, die naar de toiletgelegenheid gingen. Omdat men te beroerd was om enkele meters om te lopen hebben we heel wat vervelende opmerkngen over ons heen gekregen. We hebben de caravan niet verplaatst en de boze blikken maar genegeerd. Het strand was niet bijzonder. Je had het uitzicht op allerlei boten. We hoorden dat er een mooi strand was in de buurt. Dat was alleen te voet bereikbaar. Je moest dan ongeveer 20 minuten lopen. Er was wel een mooi zwembad op de camping. Hiervan hebben we geen gebruik gemaakt, omdat we liever in de zee zwemmen. De toilettten werden goed schoon gemaakt.

Gereisd met partner in augustus 2010

• 9Sander26-08-2009

Graag langer gebleven

Was ons eerste verblijf op een naturistencamping en voor herhaling vatbaar. Het is een grote camping en ik snap het commentaar hieronder wel m.b.t. de gereserveerde plaatsen, maar toch vonden wij nog een fijn plekje (midden in het hoogseizoen, zonder reservering). Het sanitair is in vergelijking met andere campings op corsica (wij bezochten er vijf) heel goed. Natuurlijk wordt de vloer snel vies met al die modderige in en uitloop, maar de wc-potten zijn prima, de douches ook (warm, thermostaatkranen) en (af)wasgelegenheid idem. Wij hebben niks gemerkt van rumoer tot diep in de nacht, maar misschien kun je het net slecht treffen met je buren? Het was dus onze eerste keer, maar het viel ons op dat er toch nog best veel geklede mensen rondlopen. Met name in de supermarkt en het restaurant, en 's avonds helemaal (misschien omdat het dan wat kouder wordt?) Toch een erg fijne camping en zeker aan te bevelen. Van tevoren reserveren is raadzaam (zeker in juli/augustus).

• 7Eetgelegenheden

• NaturistencampingJa
  • BBQNiet toegestaan

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad

• Privé strandAanwezig

• Animatie programmaKids Club (6-9 jaar)

• Betaalde wifiGehele hotel

• Huishoudelijke apparatuurKluis, TV, Wasmachine