Camping Le Sudstersterster

Tonen op kaart

48 reviews over Camping Le Sud

• 2018
    8Astrid22-09-2018

Alles binnen handbereik. Een auto is niet nodig.

Wij hebben 1 week in een bungalow Samoa overnacht. Zeer mooie bungalows, ruim en 4 pits fornuis. Camping personeel zeer vriendelijk en professioneel. Voor de jeugd niks op de camping te beleven, maar even de straat oversteken en je hebt geen kind meer aan ze op het strand. Wij zijn met het openbaar vervoer gereisd en dat was goed te doen. Vanuit Ajaccio rijdt 3x per dag een bus die voor de camping stopt. In het plaastsje zelf slechts 3 restaurants die 's avonds geopend zijn en 1 op het strand die alleen overdag open is. Restaurants zijn vrij prijzig en bieden weinig Corsicaanse specialiteiten. Direkt naast de camping is een kleine supermarkt, een fantastische slager, een fantastische groenteboer (verkoopt naast groente ook kaas, olijfolie, honing) en een bakker. Zelf koken is dus geen probleem.

Gereisd met oudere kinderen in september 2018

• 9Thom14-08-2018

Uitstekende camping als uitvalsbasis

Mooie rustige camping, vriendelijk personeel, doen nergens moeilijk over. Mooie uitvalsbasis om de omgeving van Ajaccio te ontdekken. Naast de camping ligt een bakker en nog een aantal lokale winkeltjes. Geen zwembad helaas, maar wij hebben altijd in de zee gezwommen. Die is snel bereikbaar door over de weg 150 meter te lopen en dan de helling af. Mooi kraakhelder water....... De pizzeria op de camping is een absolute aanrader, heerlijke gegeten en de finale van het WK gegeten....... Sanitair is wat gedateerd maar voldoet verder prima en is schoon. Vanaf 23 uur is het heel rustig op de camping. Ook staan er vaker grotere groepen, hier zijn aparte plekken voor en hebben wij absoluut geen last van gehad.

• 7Staat v/h sanitair
    • 10Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• 6Koi26-07-2018

Ik kom hier niet meer terug, veel te veel lawaai

Het leek ons een super camping, onze tent stond net waarna een grote groep jongeren voorbij kwam. Er bleken op meerdere locaties van de camping jongeren groeien te kamperen welke behoorlijk en hinderlijk luidruchtig waren. Veel muziek aan wat echt vervelend was. Eigenlijk wilden we de volgende dag weer vertrekken. De mooie omgeving en mooie stranden deden ons besluiten om vooral zoveel mogelijk van de camping weg te zijn en drie nachten te blijven. Toch blij dat we vertrokken zijn naar een andere camping. Douche en wc zij gedateerd , zeg maar vergane glorie, maar wel schoon . Kampeer plekken mooi maar dicht op elkaar . Supermarkt en bakker om de hoek en strand op 5 min lopen , dat is wel het mooiste van deze camping

• 4Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

• Oude reviews

7Henk25-08-2016

Simpele goedkope camping.

Goedkope camping met weinig voorzieningen. Wel een restaurant maar zijn we niet geweest. Strand op loopafstand en mooi! Camping is simpel, rustig met mooie plekken. Weinig Nederlanders. Drie dagen gestaan en toen weer verder getrokken.

• 7Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

• 8Ingrid Meier04-08-2016

Leuke camping met het strand op loopafstand

Deze terrassencamping heeft allemaal lage boompjes, wat niet alleen schaduw geeft maar ook erg handig is voor wasgoed, hangmatten e.d. Prima restaurant met prachtig uitzicht op zee. Schoon sanitair, maar wel wat verouderd. Prachtig strand aan de overkant van de weg.

Nadeel: geen tafeltennis of ander verzamelpunt voor de jeugd. Sowieso is er niets te doen voor pubers. Je kunt op deze (en ook op de ander campings waar we geweest zijn) alleen maar contant betalen!

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

• 0P.Turel29-08-2010

Mooi uitzicht

Eenvoudige terrassen camping mooi gelegen aan de baai en veel plekken kijken ook uit over de baai. De hoger gelegen plekken zijn meer voor tenten dan voor caravans. Tussen de camping en de baai ligt een redelijk drukke 2 baans kustweg, die je als je vooraan staat ook de hele dag hoort. Als je de weg oversteekt en een trap afgaat sta je in een mum van tijd aan het prachtige zandstrand van de baai. Het sanitair werd vernieuwd, maar het gedeelte wat er stond werd keurig schoon gehouden. Direct naast de camping was een kleine supermarkt. De camping heeft ook een restaurant met mogelijkheid tot afhaal pizza's. Eigenaresse is zeer vriendelijk. Ajaccio ligt op 25km afstand.

Gereisd met partner in mei 2009

0 tips over Camping Le Sud