Piana

Reviews over Piana

Zeker niet slecht

MBoulanger,
    17-9-2017

Ondanks het lage cijfer op Zoover zijn we toch naar deze camping gegaan en het viel erg mee. Het is gelukkig geen "hokjescamping" en de plekken zijn redelijk groot en afwisselend. Wij hadden een grote en mooie plek onder een boom met genoeg schaduw. Zeker voor een camping aan de kust bij een dergelijk mooi strand was dit een grote meevaller. Op 10 minuten lopen vind je dan ook een fantastisch mooi zandstrand. Verdere omgeving is ook erg indrukwekkend waar je prima kan wandelen (ga wel vroeg in augustus want het is werkelijk bloedheet)

Het sanitair was op zich prima, wat aan de oude kant maar wel schoon genoeg.

Het enige minpunt was de nachtelijke geluidsoverlast. Op de camping zelf is het 's nachts rustig maar vlakbij de camping werd 2x een feest gegeven met snoeiharde dance muziek tot laat in de nacht. Ons niet bekend of dit daar vaker voorkomt maar het was zeer vervelend.

Verder al met al een prima plek voor enkele nachten.

Gereisd met partner in augustus 2017

Doorsnee camping op prachtige plek

Gerard,
    19-8-2014

Ruime plekken met veel schaduw. Rustige, overzichtelijke camping. Sanitair is eenvoudig, maar volstaat. Mini-winkeltje. Geen zwembad en animatie. Mix Fransen, Nederlanders, Italianen en Duitsers. Ligging is prachtig met slingerweg uit Piana en langs Cap Russo. Camping ligt op loopafstand van prachtig lang zandstrand in baai. Strandwacht en restaurant aanwezig. Goede uitvalsbasis voor Porto/Calanches en Evisa (laatste bijna 1,5 uur). Uitdagende omgeving voor racefiets en moutainbike, of rennend naar Piana (400 hm). Gezin met twee tentjes is 50 euro.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2014

fijn hotel, fantastische ligging

falkvdven,
    10-8-2013

heel leuk hotel mooie kamers vooral de kamers met zeezicht lekker eten

het menu van 39 euro is de prijs meer dan waard. Piana zelf is wel leuk maar niet heel bijzonder (doe jezelf een plezier en ga niet in piana avond eten). maar doe dat in het hotel.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2013

prachtig uitzicht

Sofie,
    27-7-2013

Inderdaad prachtig een prachtig uitzicht.

Zeer vriendelijke bediening en lekker eten.

Bij aankomst bleek er iets mis met onze boeking maar men heeft dit direct in de mate van het mogelijke opgelost.

Zeer rustig zwembad.

Minpuntje: dranken zijn inderdaad prijzig.

Voor het overige aan aanrader.

Gereisd familie in juli 2013

Prachtig uitzicht en heerlijk dineren!

S. Goosen,
    24-10-2012

Het hotel is het oudste van Corsica en ligt fantastisch mooi! De voorkant heeft een verfje nodig, maar aan de achterkant, op het terras is het een schitterend uitzicht. Je ziet de rode rotsen van de Calanche de Piana en beneden de zee van de Golf van Porto.

Binnen is er een prachtige eetzaal, met fresco's, parket en chique gedekte tafeltjes voor het diner. De gastvrouw heeft hart voor de zaak en bedient met flinke stem. Dineren is echt aan te bevelen! Het lijkt wel een sterrenrestaurant en de prijs-kwaliteit voor een 3 gangen dagmenu is heel schappelijk! Bovendien is men heel flexibel in het aanpassen van voorkeuren (bijv. vegetarisch/ vis) Het ontbijt is echter sober: zonder fruit, kaas of vlees, maar dat is te vragen.

De slaapkamers zijn ruim, hebben onderhoud nodig, met krakend parket en oude, korte bedden met deken/laken. Er waren een paar mieren op onze kamer. De badkamer met douche is voldoende.

Aan te bevelen is een kamer te vragen met uitzicht op zee.

Gereisd met partner in oktober 2012
Piana scoort een 7,8 uit 10, op basis van 6 reviews