Sorteren

Reviews over Osani

Sobere afgelegen camping voor het 'Corsica gevoel'

Klavertje
    1-7-2018

Rustige afgelegen camping. We werden vriendelijk ontvangen. Mochten zelf een plekje uitzoeken. Op het bovenste terras ruimte voor de vouwwagen, veel prachtige plekjes voor een tent op deze terrassencamping. We hadden een schitterend uitzicht op de baai van Porto. Tegenover de camping een veld voor campers en caravans. Klein winkeltje, je kan er brood bestellen en een hapje eten. Sanitair is netjes, en werd goed schoongehouden. Op loopafstand van het strand met een gedeelte zand en verder kiezels.

Weg naar de camping toe steil en bochtig. Pittig met de vouwwagen om weer omhoog te rijden op de terugweg. De weg op de camping is slecht onderhouden. We vinden de prijs aan de stevige kant 30 euro voor 2 personen, voor een camping met weinig faciliteiten. Tarief het hele seizoen hetzelfde. Maar het was het voor ons wel waard, voor ons het echte Corsica gevoel.

Relaxed!

Silvana
    22-8-2016

Bij aankomst kregen we te horen dat we niet op de camping zelf konden staan met onze camper maar op de 'parkeerplaats' beneden. Dat leek ons eerst eigenlijk helemaal niets, maar het was al laat en we hadden geen zin om dat miniweggetje weer terug te gaan. Onze jongste dochter was wel meteen enthousiast, we kunnen op dat hele grote veld gaan staan waar en hoe we maar willen. Het was gezellig en toen we in het restaurant gingen eten waren we verkocht. Leuk aangekleed, gezellig personeel, prachtig uitzicht. Je komt er echt tot rust. De baai is een paar minuutjes lopen. Er is geen zand, maar het water is prachtig helder en de zee is rustig. Wij hebben nog een dag een bootje gehuurd. Helaas geen dolfijnen gezien, maar wel een paar 'aquarium' baaien tegen gekomen.

Prachtig gelegen camping!

MRgezin
    28-12-2015

Wat een prachtige stek! De camping ligt tegen een heuvel. Je mag zelf je plek uitzoeken. Over het algemeen zeer schaduwrijk. Ons plekje had een schitterend uitzicht over de golf van Porto. Het (kiezel)strand ligt op 300 meter lopen over een verharde weg. De camping ligt zeer afgelegen, de dichtstbijzijnde alimentaria ligt op 15-20 rijden en de supermarkten in Porto op 40 minuten. Op de camping kun je wel wat dingen kopen. Ook is er broodservice. Verder heeft de camping een restaurant en ook aan het strand ligt een restaurant. Voor wielrenners een walhalla, diverse cols onder handbereik en ook kun je naar de Col de Verghio fietsen als je goed getraind bent. Dit is overigens ook een prachtige rit met de auto, bezoek dan ook de gorges, waar je heerlijk kunt zwemmen. De calanches vind je direct na Porto. Voorbij de Calanches vind je enkele zandstranden. Het enige minpunt van deze camping vond ik het sanitair. Wat een verouderde bende, die maar 1 keer per dag werd schoongemaakt. Water liep niet goed weg, waardoor er zeer veel muggen waren. Het douchewater was altijd wel lekker warm. Maar voor het afwassen had je alleen koud water. Gelukkig maakte de prachtige ligging veel goed ! Het publiek is zeer internationaal (weinig Nederlanders) en van alle leeftijden.

Fantastische plek

Susan
    5-8-2014

We werden ontvangen door vriendelijke, jonge, Engels-sprekende meiden die ons het plekje wezen. We hebben genoten van deze terrassencamping, welke met de auto begaanbaar is middels een steil pad.

De camping ligt op loopafstand (+- 500 meter) van het strand (geen zand-strand!), waar je super mooi kunt snorkelen en als de avond valt de sterren kunt kijken.

Er is slechts 1 toiletgebouw op de camping (eigen toiletpapier mee nemen).

Bij de campingwinkel zijn croissants en baguettes te koop.

Tip: Wandelen op het bergpad Col de la Croix vanaf Bocca a Croce naar Girolata (7km). Onderweg genieten van de zon op Plage de Tuara (3 km)

Weg van de bewoonde wereld.

AeG
    30-7-2013

Eenvoudige lokatie, prachtige omgeving. Onderaan de kamping zijn vlakke stukken voor kampeerautos. Hogerop is het terrassen gedeelte met vanaf sommige plekken een fantastisch uitzicht op de baai, 300 meter verderop. Kamping winkel met basis artikelen (dagelijks brood) en een gezellig cafe/restaurant.

De dichtsbijzijnde plaats is Porto, 45 minuten rijden (!). Je kunt ook een wandeling maken naar het volgende strand. Het pad er naartoe is goed beloopbaar maar niet geschikt voor kinderen jonger dan 5 jaar i.v.m. enkele zeer stijle stukken. Duur: 25 minuten voor een volwassene 45 minuten met kind.

Kamping voor diegenen die zichzelf kunnen vermaken en kinderen die van een beetje avontuur houden.

Osani scoort een 8,5 uit 10, op basis van 2 reviews