Camping U Libecciu

Met oudere kinderen

Best aardig

Silvana
22-8-2016

Het was druk toen we aankwamen en er was niet veel plek voor campers, ja helemaal boven op een grote ongezellige grindbak. Wij vonden toch nog een apart plekje, maar dat lag wel aan de weg. Het zwembad was vies. Het restaurant was mooi, met mooi uitzicht en wij hebben er lekker gegeten. De zee is op 400 meter afstand. Hij was erg woest toen wij er waren. Onze meiden vonden dat wel grappig, maar voor hele kleintjes is dat niets.

Mooie rustige Franse familiecamping. Schaduwrijk. Heel mooi sanitair dat goed wordt onderhouden. Mooi strand op 5 minuten lopen. Kristalhelder water in azuurblauwe zee. Camping beschikt over eigen restaurant met uitgebreide kaart. Kwaliteit van restaurant is echter niet heel goed. Camping kent overwegend Franse gezinnen. Nauwelijks Nederlanders gezien. Wij vonden dat heerlijk maar smaken verschillen.

Heerlijk

Hennefien
12-9-2015

We zijn hier een week geweest en kampeerden op een fijne schaduwrijke plek. De camping oogt ruim, het wordt netjes onderhouden, veel bloeiende struiken, leuk restaurantje en vriendelijk personeel. Een heerlijk strand is even de weg oversteken en je kunt heerlijk snorkelen. Boodschappen zijn in de buurt en de grote super is in Propiano, ook een leuk plaatsje. Enige punt is de (karaoke of corsicaanse) muziek uit de bar, daar moet je van houden. Zwembadje is echt klein, maar zee is vlakbij.. Verder Top!

We hebben een aantal aanbieders voor U Libecciu voor je op een rij gezet:

Camping Libecciu is een kleinschalige terrassencamping vooral geschikt voor tenten. Veel schaduwplekken onder mooie eucalyptus en eikenbomen. Het ligt op loopafstand van een prachtig en rustig strand en heeft een mooi gelegen zwembad (geen short) met uitzicht op zee. Het restaurant heeft vooral pizza's. Voor WIFI moet je betalen. Bij het restaurant staat een tafeltennistafel waar elke avond grote groepen kinderen (8-16) bijeenkomen. Het sanitair wordt goed schoon gehouden. Er is tijdens de spitsuren continu iemand aanwezig. Bij deze camping kun je van tevoren reserveren. Voor ons een pluspunt. Minpuntje: Fransen hebben bij de eigenaren een streepje voor. Zowel in zwembad als restaurant als bij het toewijzen van plaatsen. Prijzen in restaurant zijn belachelijk hoog. Zeker voor de ijsjes.

Geweldige camping!

Annerie Saarloos
4-8-2012

Camping U Libecciu is een heerlijke camping om te vertoeven tijdens je vakantie in Corsica. Wij hebben er 17 nachten gestaan en dit is een goede plaats om verschillende plaatsen te bezoeken. Voldoende schaduwplaatsen, op loopafstand van het strand en zeer vriendelijke eigenaren. Het toiletgebouw werd 3x per dag zeer goed schoongemaakt. Een aanrader! Alleen jammer dat er op het terras vaak karaoke was, daar had men meer van kunnen maken.

Toch nog goed bevallen

Klavertje 4
23-8-2011

In juli/augustus hebben wij 7 nachten op deze camping gestaan.

Omdat wij s'middags wat laat aankwamen hadden ze alleen nog een plekje voor onze vouwwagen op een camperplek. Als we wilden dan mochten we de volgende verplaatsen naar een ander plekje wat vrij kwam. Maar toen we het oranje gekleurde toiletgebouw binnen kwamen had ik het gelijk al helemaal gehad. Wat een oude vieze boel, wij snappen niet dat ze zo'n toiletgebouw nog open laten.

De volgende dag de camping wat beter bekeken, en toen zagen we dat toiletgebouw 2 er stukken beter uit zag. Een hele vriendelijke vrouw maakte 2 maal per dag het gebouw spik en span. Het toeval trefde dat er een hele mooie plek vrij was gekomen, dus zijn we met veel plezier een week gebleven.

+ punten: erg vriendelijk personeel, gezellig terras waar je kunt eten en internetten, mooi zwembadje met toezicht, op 5 minuten lopen van een prachtig strand.

- punten: oranje toiletgebouw, geen slagboom dus s'nachts nog wel eens hinder van auto's.

Heerlijk rustige camping

gezin Tilburg
10-8-2011

Personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Erg schaduwrijke camping, met mooi strand. Het strand is 5 minuten lopen. Je steekt de weg over en loopt via een zandpad. Dit is echt goed om te doen. Zandpad niet makkelijk te bewandelen met wandelwagen. Baaitje mooi en erg rustig.

Het sanitair werd heel erg goed schoon gehouden. Dit hebben wij op deze manier nog nooit mee gemaakt. Er was contstant een meisje bezig om alles schoon te houden.

Leuk barretje bij camping. Jammer genoeg was hier weinig te doen, ook omdat het 's avonds best fris was.

Een camping om naar terug te gaan!

Dit jaar eens wat anders. Een eiland. De keus viel op Corsica. Na wat zoeken op verschillende sites gekozen voor Camping U Libecciu. Via Duitsland, Zwitserland, Italie naar Corsica uiteraard met de boot. Als echte Nederlanders met caravan.

Door de geografie van Corsica is het houden van vakantie met een caravan op dit eiland minder makkelijk dan op het vaste land van Frankrijk. Zeker aan de kant waar wij zaten (zuid west). Hier bevinden zich alleen terrascampings met lastig en soms moeilijk bereikbare plekken. Om daar met een caravan te komen is lastig en soms onmogelijk.

De camping is goed bevallen dicht bij schoon strand en zee. Zeer behulpzame eigenaar. Klein zwembad maar voldoende om af te koelen. faciliteiten voldoende en schoon. Wel wat verouderd. Omdat kennissen voor ons hebben kunnen reserveren konden we met de caravan een plekje krijgen. Camping is meer geschikt voor tenten (niet te groot).

Omgeving zeer indrukwekkend met leuke stadjes en bezienswaardigheden. We komen terug

We hebben een aantal aanbieders voor U Libecciu voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping U Libecciu in Olmeto, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping U Libecciu zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.