9,2

18 reviews over Camping Tizarella in het Nederlands

Fijne camping!

Jasper de Munck,
16-8-2018

Heerlijk weekje gehad op een gemoedelijke camping met een relaxte Franse eigenaar die samen met jou een plekje uitzoekt in het bos. Klein zwembadje, prima sanitair en een mooi riviertje waar je in kan zwemmen en spelen. Brood kan je bestellen en de eigenaar maakt zelf heerlijke pizza's! Wij hebben een hele fijne week gehad. De stranden bij Ostriconi en Lozari waren mooi en ook Ile Rousse en Saint Florent (mooie route!) zijn leuke stadjes om te bezoeken. Wij zijn ook met de trein van Corte naar Vizzavona (mooie traject door de bergen) gegaan om daar te wandelen (leuk door bos en beetje klimmen) naar de waterval. Dit was een mooie dag!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2018

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Prima camping

Natas,
17-8-2017

Klein, gemoedelijk, goed onderhouden camping. Met een echt klein zwembad die nog kleiner wordt als je van die Nederlandse kinderen hebt die denken dat de zwembad alleen voor hen is. Dat vonden we erg jammer. Veel lawaai en geschreeuw. Gelukkig was het riviertje nog waar we de afkoeling konden opzoeken. We zijn maar paar dagen gebleven ivm de te hoge temperature(42 graden). Dat vonden we jammer. We hadden nog graag wandelingen en fietstochten gemaakt maar in die warmte had niemand zin en puf om wat te doen. De beheerder is inderdaad heel aardig en behulpzaam. De plekken zijn goed en relatief groot, ook voor een caravan.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Een update uit 2017 voor deze camping, wij zijn er dit jaar 5 nachten geweest en dat is erg goed bevallen. Zoals eerder geschreven is deze camping rustig gelegen tussen weg en rivier en erg groen, veel schaduw dus. Wij hadden een plek direct onderaan de weg en hebben daar geen enkele last van gehad, 's nachts is er geen verkeer en overdag weinig.

De camping heeft een aardige behulpzame beheerder, een lekker restaurant waar 's ochtend brood wordt verkocht. Naast het restaurant is een klein zwembad. Prima om af te koelen, wat ook kan in de rivier bij de camping. Een stukje stroomafwaarts (bij de andere camping) is de rivier wat dieper en kun je wel echt zwemmen en van de rotsen springen.

Begin juli was de camping voor 50 procent gevuld met Nederlandse gezinnen, maar het was er erg rustig. Veel doorstroom, want toen we vertrokken was de meerderheid van de mensen Duits. Ik ben zelf een fietser en het is een ideale uitvalsbasis voor een tocht naar Haut-asco of het achterland van Moltifao. Fietsen richting Corte heb ik zelf niet gedaan, je moet dan grotendeels over de N-weg.

Vanaf de camping kun je makkelijk wandelen in de Asco vallei, Restonica-vallei, bezoek aan Corte. De schildpadden farm tegenover de camping is een enorme afknapper, duur en niets te zien.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Kleine, gezellige camping

Anita
28-8-2016

Tizarella is een kleine, schaduwrijke en leuk "aangeklede" camping met prima plekken. Sanitair is netjes en schoon. Er zijn geen aparte hokjes met wastafels. Zwembad is klein. Het restaurant is goed met onder meer lekkere zelfgebakken houtoven pizza's en het terras ziet er bijzonder gezellig, typisch Frans uit. Goede en gezellige (gratis) wifi-plek. Hele behulpzame campingbeheerder. De rivier is heel ondiep en niet geschikt om te zwemmen (in de zomer). Toen wij er stonden hebben we totaal geen overlast ondervonden van andere kinderen, wij vonden juist het publiek heel netjes. Na 22.00 uur was het stil op de camping. Goede uitvalsplek voor Corte en Gorges Restonica en uiteraard het Ascodal/Monte Cinto.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Prima camping, maar ...

Familie Kroon
25-8-2016

In augustus bezochten wij op aanbeveling van vrienden deze camping. De campingbeheerders zijn gastvrij en behulpzaam. Het is een mooie camping met veel schaduwplaatsen langs een ondiepe rivier. Prima uitvalsbasis voor ontdekken van de Asco-vallei en vlakbij een prachtig avonturen(klim)park. Camping ligt naast een weg, weinig verkeer, dus geen last van. Onze plek was achteraan de camping, en leek heel stil. Nog dezelfde avond werd een groep van 8 Italianen naast onze plek gepropt en hoewel ze zeer rustig waren, was er toch veel geluid. Na hun vertrek werden er 2 Duitse families geplaatst - 11 mensen. Het leek wel een soap. We hebben een prima tijd gehad, maar de drang van de beheerders om iedereen te plaatsen, ging bij ons ten koste van de beleving. Geen overlast gehad van (Nederlandse) kinderen, die waren allemaal heel gezellig met elkaar aan het spelen. Er waren wel veel Nederlanders, dat kan een voor- of een nadeel zijn. Wij vonden het wel gezellig.

Gereisd met oudere kinderen in Mon Aug 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Mooie plek met te veel lawaai!!

Nele Vandereyckrn
19-8-2016

Sijtig!! Mooie camping! Maar Plaatsen soms iets te dicht bij elkaar. En veel te veel lawaai, vooral 's avonds. Wij zijn echt gaan lopen door de Nederlanders en hun onrespectvol manier van vakantie nemen!!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

prima camping

MRgezin
28-12-2015

Deze camping had het hoogste gehalte kinderen en Nederlanders van de 3 campings die wij op Corsica hebben bezocht. Camping ligt prachtig in de vallei van de Asco. Wielrenners kunnen naar Haut Asco fietsen, of nog iets uitdagender (en verder) naar de Col de Verghio. Vanaf Haut Asco kan er ook schitterend gewandeld worden in de bergen. Camping heeft een klein zwembad en ligt aan de beek, waar het heerlijk afkoelen en dammen bouwen is. Wij hebben een pizza gehaald op de camping en die was heerlijk. Het restaurant hebben we verder niet geprobeerd. Op het linkergedeelte waar wij stonden, was een nieuw toiletgebouw. Wat een luxe! Met een zeer vriendelijke schoonmaker die zelfs de vuilnis bij je tent ophaalt (er liep een vos op het terrein rond). Corte is binnen een half uur te berijden. Het strand is ook binnen een half uur bereikbaar. Ille Rousse op ongeveer 45 minuten en Calvi in 1.15. Of neem de trein vanaf Ponte Leccia. Boodschappenin Ponte Leccia. Wij hebben daar overigens geen camping gaz kunnen vinden, dus zorg voor een voorraadje.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Heerlijk, rustige camping!

meiboom
12-8-2015

Het is een kleine rustige camping in een wat droge vallei. Wij hadden een heerlijke plek aan de rivier de Asco en keken uit over de bergen met dorpjes. Restaurant is keurig en het personeel vriendelijk. Ga voor de pizza"s, de pasta's stellen niet veel voor. In verhouding tot Italie vonden wij het restaurant vrij prijzig, maar ja dat was nou eenmaal zo. Zwembadje prima en zwemmen in de rivier was geweldig, aldus de kinderen. Helaas zijn er altijd Nederlandse ouders die vinden dat hun kinderen tot 11 uur 's avonds schreeuwend over de camping mogen rennen, terwijl zij zich volgieten met alcohol.Er waren mensen die hierover klaagde en het antwoord was: die kinderen hebben ook vakantie! Gelukkig waren zij na 3 dagen weer vertrokken en was de rust wedergekeerd. Sanitair was schoon en de vuilniszakken werden bij je tent opgehaald door een supervriendelijk jongen!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Mooie plek, maar lawaaiig

Gert
23-9-2014

Een camping in een prachtig gebied, grenzend aan een riviertje, met uitzicht op bergen en voorzien van zwembad en restaurant. Sanitair is oké, al zullen sommigen het ontbreken van wc-brillen bezwaarlijk vinden. We hadden één dag tevoren gebeld en gevraagd of er een grote plek beschikbaar was voor onze tent. Bij aankomst bleek de tent net te passen, maar die is dan ook enorm. We stonden achteraan, vlak bij het riviertje, met veel privacy. De camping had meer mooie plekken, maar ook waren er plekke v;ak aan de weg vlak aan de weg. De campingbaas is vriendelijk, het restaurant oké, maar duur. Al met al waren wij blij met onze plek, maar waar wij ons en ook veel Duitse en Italiaanse gasten zich zeer aan hebben geërgerd, waren de vele tot 's avonds laat blèrende kinderen. In 30 jaar kamperen hadden we dat nog nooit zo meegemaakt. Dit waren vooral Nederlanders en Vlamingen. Blijkbaar doen veel ouders tijdens de vakantie niet aan opvoeden. Helaas liet de campingbaas alles gewoon passeren.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2014

• Aantal campingplaatsen50 tot 200
  • SchaduwplaatsenAanwezig
  • BBQNiet toegestaan

• Huishoudelijke apparatuurWasmachine

• Warme douchesAanwezig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Tizarella in Moltifao, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Tizarella zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.