6,6

16 reviews over Camping Le Panoramic in het Nederlands

Fantastisch uitzicht, goede uitvalsbasis

Thom,
14-8-2018

Fantastisch mooie camping, wij hebben onderaan gelegen waardoor je een fenomenaal uitzicht hebt op de kust. Ja, het is een terrassencamping en je moet wat meters klimmen om brood te halen maar wij hebben daar absoluut geen last van gehad. Zie het maar als een vorm van ochtendgym .Zwembad is heerlijk om af te koelen, het terras en de bar ernaast is niet zo spectaculair. Sanitair is up to date en erg mooi, de grotdouches waren heerlijk. Vanaf deze camping veel uitstapjes gemaakt, er liggen prachtige routes die afgelegd kunnen worden. Ook de wandeling naar de verlaten stad "Ochi" is aan te raden. De route ligt direct bij de ingang van de camping. Aardig en behulpzaam personeel, leuk winkeltje waar het broodnodige gekocht kan worden. Wij hebben genoten van deze camping ! Wij hebben er niet gegeten dus daar kunnen wij niks over zeggen.......

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Deze zomer onverwacht toch nog een paar dagen naar deze leuke camping, in 2013 zijn we er ook een week geweest. Gelukkig was er een plek vrij onderaan de camping waar je het meest fantastische uitzicht van Corsica hebt over de baai met elke avond een zonsondergang.

Het is een rustige camping (de disco waar anderen over schrijven heb ik niet 1 maal gehoord of gezien) met simpel maar schoon sanitair. Het zwembad is om lekker af te koelen, maar het terras er om heen mag wel eens vernieuwd worden.

Er is flink hoogteverschil op deze camping, een flinke klim dus om brood te halen bij de receptie elke ochtend. Bij de receptie is ook een simpele kampwinkel met wat eten/drinken/gas. Ideale uitvalsbasis voor Calvi, Ile Rousse en alle dorpjes in deze streek.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Fijn kamperen, mooi uitzicht

Petra van Dijk,
14-8-2017

Lumio is een terrassencamping met op een aantal plaatsen fraai uitzicht. Wij stonden heerlijk in de schaduw van de eucalyptusbomen. We hadden een klein toiletblokje op het terras, wat een beetje een aftandse indruk maakte, hoewel het wel schoon was. Grotere sanitair op terras lager was keurig. Wel vonden we de deuren voor de wc's en douches heel laag! Grote plek!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

Mooi uitzicht

Djuki,
8-8-2017

Prima camping. We hebben een mooi plek gehad met het mooi uitzicht op de zee. De zwembad en de terras is wel aan de vernieuwing toe. De zwembad is niet echt gezellig. Drie ligstoelen en verder weinig plek om te zitten of lekker rustig erbij te hangen. Het toiletgebouw is niet slecht maar mag vaker schoon gemaakt worden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Fijne schaduwrijke camping

Ellen
22-8-2016

Mooie camping, prachtig gelegen. Net wat van zee af, maar lekker overzichtelijk (niet te groot) en rustig, dat vinden wij prettig. Prima zwembad en gezellig ogend terras. Zelf een keer pizza daar gegeten, maar die vonden we alle 4 niet lekker. Dat kwam vooral door de dikke laag emmentaler, mozzarella kennen ze niet. Wel lekker brood en een voor een camping uitgebreid assortiment (heerlijke meergranen broden!). Het is een flinke klim van onderaan de camping naar boven, daardoor minder geschikt voor mensen die niet fit zijn. Sanitair was denk ik niet lang geleden vernieuwd en uitgebreid, werd 1x per dag gepoetst maar werd over het algemeen netjes achter gelaten. Ik miste wel warm water bij de afwasplek. De WiFi deed het helaas vaker niet dan wel. Wij hadden een fijne ruime plek, maar qua grootte variëren ze nogal en moet je ook een beetje geluk hebben. Wel zijn ze bijna allemaal schaduwrijk, geen overbodige luxe op Corsica. De stranden in de omgeving zijn echt prachtig, maar wel ook erg druk vonden wij.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Mijn favorite camping van Corisica

Marjan
24-6-2016

Charme camping. Mooi uitzicht op het onderste plateau (wisten we nog van 20 jaar geleden) en op het nieuwe gedeelte: links gelegen. Prima uitvalbasis om Calvi (zo'n leuke stad!) ('s avonds dwalen door de stad, ijsje halen, door de haven lopen, je verlekkeren aan grote jachten, als toegift een piano optreden en nog een dansact. Op zaterdagavond)te ontdekken en richting het noorden: ile rouse. En de prachtige stranden. Ga een keer pizza eten in Lumio. Een klein eettentje met zeer vriendelijke mensen. Tijdens ons verblijf door mistral hoge golven: heerlijk.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2015

Mooie ligging, niet bepaald rustig!!

Konings
13-8-2013

Inderdaad prachtige ligging, maar als je de pech hebt zoals wij om een plek in de buurt van de receptie te krijgen is de rust ver te zoeken. Naast 3 x per week keiharde disco e.a. animatie tot 12 uur en soms met tot half 2 ' snachts lawaaimakers bij restaurant , starten de eigenaars zelf (!) elke ochtend om half 7 met enorm veel kabaal de dag. Machines als hoge drukreinigers, zwembad sproeiers,keihard praten, elke dag vuilniswagen etc. Conclusie: mooi gelegen, maar zorg dat je een plek hebt onder aan de camping. Sanitair is ok, maar niet overal warm water.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2013

Heerlijk rustige camping

Tessa
15-5-2013

Augustus 2012 zijn wij op de ze camping geweest. Een rustige terrassen camping met veel schaduw. Het sanitair is wel wat oud maar voldoende. De camping heeft s ochtends lekkere verse broodjes en croissantjes. Het zwembad is niet groot maar wel voldoende om af te koelen na een dagje weg. het strand is op ongeveer 10 minuten met de auto en erg mooi! Er is genoeg te doen in de omgeving. Aanraders zijn Calvi, Pigna, Sant'Antonio en Ile Rousse. Als je wat verder wilt rijden kan je ook naar: Porto en de prachtige Calanches. Een keer per week is er een mosselavond op de camping met aansluitend een disco. Er komt een mix van Fransen Nederlanders en Belgen. Kortom een goede uitval basis om het noorden van Corsica te ontdekken. Beter dan alle drukke op elkaar geplakte campings bij Calvi.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2013

mooie camping

bjent
24-8-2012

Net terug van 4 weken Corsica, waarvan 2 weken op Panoramic verbleven. Een mooie terrassen camping, waardoor een flink aantal plaatsen heel mooi uitzicht hebben over zee. Sanitair is OK maar wat beperkt in aantal. Verder is de camping prettig rustig (geen radio's, kabaal etc), ook in het hoogseizoen. Iedere maandag is er soiree met een soort van disco tot 24.00 uur. Voor pubers is er weinig tot niks te beleven, voor jongere kinderen is het prima. De mistral wind kan soms stevig zijn.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Schitterend uitzicht!

Marion
2-9-2011

Geweldig mooi uitzicht, in het voorseizoen is er altijd wel een mooie plek aan de rand vrij. Wij waren er begin juni, het zwembad was nog dicht, maar het zou toch te koud zijn geweest en speeltuin niet goed schoon. Helaas slecht weer gehad, wat daar eigenlijk niet gebruikelijk was. Het sanitair werd toen ook niet goed bijgehouden en ik miste wel warm afwaswater. Wel vriendelijk personeel. Mooi vertrekpunt voor veel leuke uitstapjes. Het strand van Ostriconi (wat noordelijker) is zeker een aanrader! (wel een steile helling naar het strand, maar onze kinderen van 3 en 4 vonden dat geweldig)

Ga vooral niet lunchen in de lunchroom wat verderop in de straat d71, zo slecht hebben wij nog nooit gegeten, later hoorden we van andere campinggasten dat zij weggestuurd waren omdat de oven stuk was, hadden ze dat bij ons ook maar gedaan.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2011

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Le Panoramic in Lumio, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Le Panoramic zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.