8,6

Omschrijving
Camping Yelloh Village Le Campoloro op Corsica is een rustige camping. De schaduwrijke plekken zijn ruim en het zwembad en de animatie bezorgen de kinderen een leuke vakantie. Ook is het maar vijf minuten lopen naar het strand. Hier ga je naartoe om echt wat van de Corsicaanse natuur te zien. In de buurt liggen ook kleine middeleeuwse stadjes.

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh ! Village Le Campoloro voor je op een rij gezet:

27 reviews over Camping Yelloh ! Village Le Campoloro in het Nederlands

Top Camping!

Els
28-2-2016

Echt een Super camping. Hier gaan we zeker terug. Geen massa drukte en aan het zwembad altijd plaats. Je had er aan het zwembad ook een hele mooie bar om iets te drinken. Het zwembad zelf was ook super mooi.

Je kan niet vooraf reserveren maar vanaf 10u kan je hier terrecht voor een campingplaats. Wij waren daar om 09u45 en waren 1e in rij. Dus we worden door de eigenaar met een golfkarretje rondgeleid door de camping en mochten zelf een plaats kiezen. Zo volgde iedereen om de beurt.

Het zandstrand aan de camping was echt mooi met een Super gezellig restaurantje met zicht op zee.

Als we ooit nog terug naar Corsica gaan nemen we beslist deze camping terug.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

echte aanrader

Yvonne
25-8-2015

Op deze camping mag je nog zelf een plaats uitzoeken. Het beschikt over een heerlijk restaurant aan zee, mooi strand bij de camping, mooi zwembad, lekker brood, prima toiletgebouw maar bovenal; geen mensen die hun handdoeken op de ligbedjes leggen er er vervolgens vandoor gaan. want dat wordt niet getolereerd. we hebben ons er als gezin(nen) prima vermaakt!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Topcamping! Super.

Susanne
23-8-2015

Goed georganiseerde camping, prettige ontvangst. Veel aandacht voor campinggasten. De ruime campingplaatsen, het comfort van de bar en het zwembad: geweldig!

Veel extra voorzieningen voor de kinderen (animatie, springkussen, disco) en voor volwassenen (fitness, groepslessen, optredens 's avonds). Veel kinderen en jongeren, die zich hier prima vermaken.

Desondanks wel een hele rustige camping, geen lawaai 's avonds.

Minpuntje is dat de (overigens erg professionele) animatie uitsluitend in het Frans is, waardoor het voor de Niet-Franse kinderen moeilijk te begrijpen is.

Het sanitair is zeer schoon maar wordt gespoten en daardoor steeds nat. Dat is vervelend.

Winkels zijn op loopafstand, de combinatie van zee en zwembad is heerlijk. In de directe omgeving niet veel te doen. Corte is circa 45 minuten rijden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Yelloh! Village

Heel ruim opgezet, zeker voor Corsica. Zijn er 2 weken in mobile home geweest. Deze lag 150 meter van het zwembad en terras. Hele dag schaduw, en zonder airco toch prima geslapen. Onze zonen (9,12,16) hebben een geweldige tijd gehad, vooral omdat het zwembad super was: ruim opgezet en als enige echte regel "denk aan anderen". Dus er mag gedoken worden en zelfs met klein balletje gespeeld. Dagelijks sporttoernooi (vooral waterpolo) heel leuk. De wekelijkse disco is heel leuk, en verbroedert tieners van alle nationaliteiten (NL, DE, FR, BE). Restaurant op het strand is geweldig: lekker eten en echte strandsfeer. Plekken als Solenzara, Vizzavona en Restonica waren in 1h15min te bereiken. Directe omgeving rond camping vrij saai naar Corsicaanse begrippen, maar Campoloro zelf maakt dit helemaal goed. Dan maar iets langer in de auto voor de wandelaktiviteiten. Onze volgende keer op Corsica gaan we terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Ruim opgezette camping aan de zee.

Lilian
8-8-2013

De camping ligt op 40 minuten rijden van Bastia. Het is geen grote camping, maar wel ruim opgezet. De huisjes hebben een grote plek met heel veel privacy. Ook de plekken voor tenten en caravans zijn groot. Je kunt een ijskast huren bij de camping. Wij hadden niet gereserveerd, maar konden terecht. Zeer vriendelijke ontvangst. Zwembad is verdeeld onder 3 zwembaden. Geen zwemparadijs met glijbanen, maar onze kinderen g=hebben zich vermaakt. Camping ligt aan het strand/zee. In het begin van de zee liggen veel stenen, maar als je dieper gaat is er een zandbodem. Corsica heeft veel mooie stranden. Wij gingen met de auto 5 minuten naar Alistro (geen stenen en water was helder) we hebben veel uitstapjes gemaakt. Corsica biedt veel; bergen, steden, stranden. We hebben met name de oostkust gezien. Wij vonden 1 nadeel, afstand naar plekken is niet veer, maar de reistijd was lang doordat er geen snelwegen zijn. Aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Prima plek aan de oostkust

Liesbeth Leijnse
3-8-2013

Fijne camping met mooie kurkeiken eucalyptus bomen, oleander etc. Zodoende voldoende schaduwplekken en mooie kleuren/ heerlijke geuren. Plekken zijn ruim. Wel moet je geluk hebben dat er nog wat te kiezen valt.

Wij waren nog net voor de drukte. Bij ons vertrek was er sprake van snel ons plekje in beslag nemen omdat op de dag van aankomst er alleen nog maar plekken beschikbaar waren in de volle zon. Heerlijk strand dichtbij! mooi zwembad en qua animatie voor ieder wat wils. Onze kinderen (15 en 16 jaar) hebben volop genoten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Prima plek om te verblijven, grote plekken, veel schaduw, mooi zwembad, mooi strand, goede strandtent. Prima vertrekpunt voor de oostkust en het verkennen van het binnenland. Wij hebben hier met twee kinderen 9 en 11 jaar een goede tijd gehad. De animatie is niet overheersend, de sfeer is gemoedelijk en de faciliteiten zijn voldoende (schoon maar sober). De toewijzing van plekken is het domein van de eigenaar die je zich overal mee bevindt. Wij moesten wel lang wachten (1,5 uur) voordat we een plek kregen. Het as het wachten waard, maar was niet erg servicegericht.

Camping is echt aan te raden!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Supercamping!!!

Heleen
21-7-2013

Wat een fantastische plek is dit! Hele mooie plaatsen onder de bomen, mooi aangelegd zwembadcomplex, aan het strand en met een fantastisch restaurantje op het strand! We hebben hier echt genoten! Kinderen vonden de animatie geweldig (elke middag een sporttournooi). Was in het Frans, maar alle nationaliteiten deden mee. Enige minpunten: toiletten hebben geen wcbril en er is geen papier. Ook nergens afvalbakken bij sanitair. Om meer van Corsica te bekijken, moet je altijd minstens een uur rijden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Zeer vriendelijke camping

Richard Brame
14-6-2013

We zijn net buiten het hoogseizoen geweest en hebben een chalet gekregen voor 6 personen (gratis upgrade). Erg vriendelijke ontvangst. De camping zelf ligt aan zee, is volledig in de schaduw van bomen. Alle chalets/bungalows zijn ruim opgezet, veel ruimte ertussen, geen directe inkijk. De camping zelf is zeer schoon, rustig, de zwembaden (3) zien er als nieuw uit en zijn ook kindvriendelijk met verschillende dieptes. De restaurant is niet ingewikkeld, wel leuk. De winkel is ook klein maar prima en er is een gigantische LeClercq supermarkt 10 minuten hier vandaan.

Twee minpunten: de zee hier is niet wat je van Corsica verwacht: er stromen een aantal rivieren de zee in langs de kust en de water is niet helder zoals verder naar het zuiden toe (wel nog schoon trouwens). De tweede minpunt is de ligging. Wil je Corte, Bastia, Porto Vecchio of iets anders bezoeken, dan is het minimaal 1 uur rijden. Maar voor een rustige, schoon, vriendelijke camping is dit absoluut een aanrader

Gereisd met jonge kinderen in juni 2013

super vakantie

anne
1-2-2013

deze camping is super, het personeel was erg vriendelijk en behulpzaam , als er iets was werd het zo weer gemaakt . ook het huisje waar we in zaten was erg mooi en lag er centraal op zo`n 50 meter afstand van het zwembad en 200 meter van het strand en ook de grond voor je huisje is erg groot!! kortom een supervakantie. en tot slot er werd ook heel veel geregeld voor kinderen en jongeren zoals disco`s , waterpolo etc

Gereisd met vrienden in januari 2013

Yelloh! Village

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh ! Village Le Campoloro in Cervione, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh ! Village Le Campoloro zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.