8,6

Omschrijving
Camping Yelloh Village Le Campoloro op Corsica is een rustige camping. De schaduwrijke plekken zijn ruim en het zwembad en de animatie bezorgen de kinderen een leuke vakantie. Ook is het maar vijf minuten lopen naar het strand. Hier ga je naartoe om echt wat van de Corsicaanse natuur te zien. In de buurt liggen ook kleine middeleeuwse stadjes.

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh ! Village Le Campoloro voor je op een rij gezet:

13 reviews over Camping Yelloh ! Village Le Campoloro in het Nederlands

Super fijne camping!

Debbie,
25-9-2017

Een heerlijke camping is dit; Genieten! Een korte opsomming:

+ Niet te groot

+ Direct aan zee

+ Personeel erg vriendelijk en goed Engels sprekend

+ Kampeerplekken ruim en op een groot deel van de camping door heggen gescheiden (plekje mag je zelf uitkiezen)

+ Schoon sanitair en heerlijke warme douches

+ Gratis WIFI bij centrale plek bij het zwembad

+ Animatie (niet iedere avond) stopt uiterlijk 23.15u. Daarna stil op de camping dus goede nachtrust.

+ Dichtbij diverse supermarkten

+ Heerlijk zwembad en te gekke glijbanen en eigenlijk altijd wel een plekje te vinden rondom het zwembad

- Receptie behulpzaam en leuke tips om dingen te ondernemen

- Directe omgeving wat saai

- Rij-afstanden iets om rekening mee te houden; je bent al snel een hele dag kwijt doordat het allemaal niet heel snel rijdt en het bij ieder dorpje waar je aankomt 'ophoopt'

- Veel stenen en hout op het strand direct voor de camping

- Vrij duur eiland qua levensonderhoud (maar ach, het is vakantie toch)

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Fantastische vakantie gehad

Jantine,
28-7-2017

Super ontvangst bij de receptie kwamen laat aan hadden dit wel doorgegeven en bleven keurig op ons wachten. Mochten zelf een plek uit zoeken en de vriendelijke man vertelde waar we beter wel konden staan ivm de zon voor onze kinderen.

Grote ruime plek, ondergrond was prima soort stro. Sanitair was prima eind van de dag wel soms een nare lucht is ook hoe mensen de toiletten achter laten, douches waren heerlijk, nooit lang op een douche hoeven wachten.

Leuke animatie ook in de avond om 23.00 is alles stil en kan je rustig slapen.

Zwembad is echt heel leuk voor de kinderen, leuke coole glijbanen waar een badmeester als in goede banen lijdt.

Strand is oké, wel kiezel maar water heerlijk. Voor de wat mooiere stranden moet je verder van de camping af.

Voor uitstapjes moet je wel wat langer in de auto zitten zijn zelf naar bonafatio geweest zeker de moeite waard maar is 3 uur rijden over 100 km op de terug weg geweldig strand bezocht rondinara echt heel mooi.

Wij vonden corsica en camping campoloro echt de moeite waard.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Heel goed, maar ook heel slecht.

Aaf
22-12-2016

+Leuke camping voor mensen die de gehele dag op een camping willen verblijven.

+Leuk zwemmen (in zee of in het zwembad)

-Je ziet nauwelijks iets van Corsica. We reden vaak 3 uur per dag (1,5 uur heen/1,5 uur terug). Helaas kom je met het Corsicaanse wegennet dan niet ver.

-We hadden een stroomuitval van ca 48 uur. Helaas net boodschappen gedaan. Voor erg veel geld weg moeten gooien. De directie vindt zich daarvoor niet aansprakelijk. Daar denk ik anders over omdat de stroomstoring alleen de camping betrof. Op mails wordt gewoonweg niet gereageerd.

-De supermarktprijzen zijn vaak het dubbele van wat we in Nederland gewend zijn.

-2x in het restaurant gegeten. Moest resp. €150 en €180 afrekenen voor matig eten (geen voorgetecht) op een mooie plek aan zee (2 volw/3 kids).

-Alleen (vaak trage) WIFI met een bonnetje dat je alleen kunt afhalen als je iets aan de bar besteld.

Helaas nooit meer voor mij. Mede door de a-sociale klachten afhandeling.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

Top camping

Marieke
20-8-2016

Wat een heerlijke camping op Corsica, luxe maar niet extreem groot. Prachtige zwembaden met een goede watertemperatuur, stoere en leuke glijbanen. Heerlijk om vanaf de camping zo het strand op te lopen.

We hadden een ruime plek met veel schaduw vlakbij het keurige toiletgebouw. Niet gereserveerd maar gelukkig was er nog plek.

Als we weer eens naar Corsica gaan dan komen we hier zeker terug.

Vanaf deze camping is er veel te zien op Corsica, echter ben je dan wel even onderweg.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Top Camping!

Els
28-2-2016

Echt een Super camping. Hier gaan we zeker terug. Geen massa drukte en aan het zwembad altijd plaats. Je had er aan het zwembad ook een hele mooie bar om iets te drinken. Het zwembad zelf was ook super mooi.

Je kan niet vooraf reserveren maar vanaf 10u kan je hier terrecht voor een campingplaats. Wij waren daar om 09u45 en waren 1e in rij. Dus we worden door de eigenaar met een golfkarretje rondgeleid door de camping en mochten zelf een plaats kiezen. Zo volgde iedereen om de beurt.

Het zandstrand aan de camping was echt mooi met een Super gezellig restaurantje met zicht op zee.

Als we ooit nog terug naar Corsica gaan nemen we beslist deze camping terug.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Topcamping! Super.

Susanne
23-8-2015

Goed georganiseerde camping, prettige ontvangst. Veel aandacht voor campinggasten. De ruime campingplaatsen, het comfort van de bar en het zwembad: geweldig!

Veel extra voorzieningen voor de kinderen (animatie, springkussen, disco) en voor volwassenen (fitness, groepslessen, optredens 's avonds). Veel kinderen en jongeren, die zich hier prima vermaken.

Desondanks wel een hele rustige camping, geen lawaai 's avonds.

Minpuntje is dat de (overigens erg professionele) animatie uitsluitend in het Frans is, waardoor het voor de Niet-Franse kinderen moeilijk te begrijpen is.

Het sanitair is zeer schoon maar wordt gespoten en daardoor steeds nat. Dat is vervelend.

Winkels zijn op loopafstand, de combinatie van zee en zwembad is heerlijk. In de directe omgeving niet veel te doen. Corte is circa 45 minuten rijden.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Prima plek om te verblijven, grote plekken, veel schaduw, mooi zwembad, mooi strand, goede strandtent. Prima vertrekpunt voor de oostkust en het verkennen van het binnenland. Wij hebben hier met twee kinderen 9 en 11 jaar een goede tijd gehad. De animatie is niet overheersend, de sfeer is gemoedelijk en de faciliteiten zijn voldoende (schoon maar sober). De toewijzing van plekken is het domein van de eigenaar die je zich overal mee bevindt. Wij moesten wel lang wachten (1,5 uur) voordat we een plek kregen. Het as het wachten waard, maar was niet erg servicegericht.

Camping is echt aan te raden!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Supercamping!!!

Heleen
21-7-2013

Wat een fantastische plek is dit! Hele mooie plaatsen onder de bomen, mooi aangelegd zwembadcomplex, aan het strand en met een fantastisch restaurantje op het strand! We hebben hier echt genoten! Kinderen vonden de animatie geweldig (elke middag een sporttournooi). Was in het Frans, maar alle nationaliteiten deden mee. Enige minpunten: toiletten hebben geen wcbril en er is geen papier. Ook nergens afvalbakken bij sanitair. Om meer van Corsica te bekijken, moet je altijd minstens een uur rijden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2013

Zeer vriendelijke camping

Richard Brame
14-6-2013

We zijn net buiten het hoogseizoen geweest en hebben een chalet gekregen voor 6 personen (gratis upgrade). Erg vriendelijke ontvangst. De camping zelf ligt aan zee, is volledig in de schaduw van bomen. Alle chalets/bungalows zijn ruim opgezet, veel ruimte ertussen, geen directe inkijk. De camping zelf is zeer schoon, rustig, de zwembaden (3) zien er als nieuw uit en zijn ook kindvriendelijk met verschillende dieptes. De restaurant is niet ingewikkeld, wel leuk. De winkel is ook klein maar prima en er is een gigantische LeClercq supermarkt 10 minuten hier vandaan.

Twee minpunten: de zee hier is niet wat je van Corsica verwacht: er stromen een aantal rivieren de zee in langs de kust en de water is niet helder zoals verder naar het zuiden toe (wel nog schoon trouwens). De tweede minpunt is de ligging. Wil je Corte, Bastia, Porto Vecchio of iets anders bezoeken, dan is het minimaal 1 uur rijden. Maar voor een rustige, schoon, vriendelijke camping is dit absoluut een aanrader

Gereisd met jonge kinderen in juni 2013

Bij de receptie werden we vriendelijk ontvangen. De eigenaar van de camping reed ons rond op een klein golfautootje en gaf ons de gelegenheid een plaatsje uit te zoeken. Hij liet ons ook gelijk het strand en het restaurant zien. Er waren veel grote plaatsen onder kurkeiken, waaruit we ruim konden kiezen. De campingplaatsen liggen apart van de bungalows en huisjes, die overigens gezellig verspreid (niet in rijtjes tussen de bomen stonden. Het sanitair was geheel open, de wastafels waren zo aan de zijkant van het gebouw bevestigd. Dit heeft wel als voordeel dat het nooit stinkt in het toiletgebouw. Over het geheel genomen werd het overigens goed schoongehouden. Het zwembad was super! Verschillende baden met verschillende dieptes. Onze zoon van 8 heeft zich er prima vermaakt. Het restaurant ligt heel mooi aan het strand en het eten is er prima. We aten daar de lekkerste pizza van heel de vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2011

Yelloh! Village

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh ! Village Le Campoloro in Cervione, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh ! Village Le Campoloro zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.