8,6

Omschrijving
Camping Yelloh Village Le Campoloro op Corsica is een rustige camping. De schaduwrijke plekken zijn ruim en het zwembad en de animatie bezorgen de kinderen een leuke vakantie. Ook is het maar vijf minuten lopen naar het strand. Hier ga je naartoe om echt wat van de Corsicaanse natuur te zien. In de buurt liggen ook kleine middeleeuwse stadjes.

We hebben een aantal aanbieders voor Yelloh ! Village Le Campoloro voor je op een rij gezet:

10 reviews over Camping Yelloh ! Village Le Campoloro in het Nederlands

Voor iedereen wat wils

JCB,
18-8-2017

Het is een fijne, middelgrote camping 45 minuten rijden vanaf Bastia met prachtig zwembad met glijbanen en grenzend aan het strand. We verbleven in een splinternieuwe 6 pers. stacaravan waar zelfs een vaatwasser inzat. Voor iedere leeftijd geschikt. Onze kinderen vonden het geen probleem dat de (leuke) animatie in het frans was, maar houdt hier dus rekening mee! Rondom de accomodatie voldoende ruimte. Kleine campingwinkel (zoals meestal wel prijzig) en een eenvoudige restaurant (niet bijzonder en ook prijzig). Kleine fitnessruimte met uitzicht op het zwembad. Iedere dag wel iets te doen op creatief en sportgebied.

Supermarkten op 10 min. afstand met de auto evenals gezellige badplaats waar je lekker kunt eten. Heerlijk rustig strand met schaduwplekken en (meestal) rustige, langzaam aflopende zee. Als je zoals wij in een caravan vlak bij het zwembad zit, dan klinkt de avond anitmatie wel hard, verderop de camping geen last van. Na 23 u is het stil op de camping.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2017

Rustige, gezellige Camping

sandra
26-8-2016

We hebben twee weken gelogeerd in een mobile home. Tijdens de eerste dagen vielen ons een paar kleine gebreken op, lichtknoppen, lampen die kapot waren. Een gammele buitentafel en heel veel mieren in de mobile home. We hebben dit gemeld en alles werd keurig opgelost. Tijdens het eten in het supergoede restaurant bij de zee kregen we zelfs een fles wijn van de zeer vriendelijke eigenaar!! Het zwembad was echt supermooi, zo fijn dat er ook altijd bedjes vrij waren, ook al was het hoogseizoen. Er werd door de badmeester ook goed op gecontroleerd. De kinderen vermaakten zich prima op de glijbanen. In de omgeving vind he allemaal hele kleine middeleeuwse stadjes. Mooie natuur, prachtige uitzichten. In Alleria kun je leuk kanovaren,zeker een aanrader.de overtocht hebben we gedaan met Moby lines.Wanneer je een zonnebedje wilt hebben, zorg er dan voor dat je minimaal 2 uur vantevoren aanwezig bent. Passagiers moeten alvast aan boord terwijl de chauffeur de wagen in de boot parkeert.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

Comfortabele camping, goede uitvalbasis

demeudenys
21-8-2016

Reis met een tent.

De camping heeft een goede ligging om een ruim gebied te ontdekken. Corte, de Restonica, Saint Florent, de Castagniccia, Cap Corse, ...

Prachtig zwembad, goed onderhouden, nieuw sanitair, lekker restaurantje op het strand.

Leuke animatie voor de kinderen. Ze doen echt hun best. Winkeltje stelt niet veel voor maar supermarkten in de buurt. Wel lekker brood te verkrijgen. Voldoende ruime plaatsen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2016

echte aanrader

Yvonne
25-8-2015

Op deze camping mag je nog zelf een plaats uitzoeken. Het beschikt over een heerlijk restaurant aan zee, mooi strand bij de camping, mooi zwembad, lekker brood, prima toiletgebouw maar bovenal; geen mensen die hun handdoeken op de ligbedjes leggen er er vervolgens vandoor gaan. want dat wordt niet getolereerd. we hebben ons er als gezin(nen) prima vermaakt!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Heel ruim opgezet, zeker voor Corsica. Zijn er 2 weken in mobile home geweest. Deze lag 150 meter van het zwembad en terras. Hele dag schaduw, en zonder airco toch prima geslapen. Onze zonen (9,12,16) hebben een geweldige tijd gehad, vooral omdat het zwembad super was: ruim opgezet en als enige echte regel "denk aan anderen". Dus er mag gedoken worden en zelfs met klein balletje gespeeld. Dagelijks sporttoernooi (vooral waterpolo) heel leuk. De wekelijkse disco is heel leuk, en verbroedert tieners van alle nationaliteiten (NL, DE, FR, BE). Restaurant op het strand is geweldig: lekker eten en echte strandsfeer. Plekken als Solenzara, Vizzavona en Restonica waren in 1h15min te bereiken. Directe omgeving rond camping vrij saai naar Corsicaanse begrippen, maar Campoloro zelf maakt dit helemaal goed. Dan maar iets langer in de auto voor de wandelaktiviteiten. Onze volgende keer op Corsica gaan we terug.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2015

Ruim opgezette camping aan de zee.

Lilian
8-8-2013

De camping ligt op 40 minuten rijden van Bastia. Het is geen grote camping, maar wel ruim opgezet. De huisjes hebben een grote plek met heel veel privacy. Ook de plekken voor tenten en caravans zijn groot. Je kunt een ijskast huren bij de camping. Wij hadden niet gereserveerd, maar konden terecht. Zeer vriendelijke ontvangst. Zwembad is verdeeld onder 3 zwembaden. Geen zwemparadijs met glijbanen, maar onze kinderen g=hebben zich vermaakt. Camping ligt aan het strand/zee. In het begin van de zee liggen veel stenen, maar als je dieper gaat is er een zandbodem. Corsica heeft veel mooie stranden. Wij gingen met de auto 5 minuten naar Alistro (geen stenen en water was helder) we hebben veel uitstapjes gemaakt. Corsica biedt veel; bergen, steden, stranden. We hebben met name de oostkust gezien. Wij vonden 1 nadeel, afstand naar plekken is niet veer, maar de reistijd was lang doordat er geen snelwegen zijn. Aanrader!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Prima plek aan de oostkust

Liesbeth Leijnse
3-8-2013

Fijne camping met mooie kurkeiken eucalyptus bomen, oleander etc. Zodoende voldoende schaduwplekken en mooie kleuren/ heerlijke geuren. Plekken zijn ruim. Wel moet je geluk hebben dat er nog wat te kiezen valt.

Wij waren nog net voor de drukte. Bij ons vertrek was er sprake van snel ons plekje in beslag nemen omdat op de dag van aankomst er alleen nog maar plekken beschikbaar waren in de volle zon. Heerlijk strand dichtbij! mooi zwembad en qua animatie voor ieder wat wils. Onze kinderen (15 en 16 jaar) hebben volop genoten.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2013

Leuke camping voor de kinderen

Jansen
6-1-2013

We hebben hier met onze drie zonen een heerlijke week op de camping gehad. Kinderen kunnen zich zowel overdag als 's avonds heel goed vermaken. Het strand is prima, de zee heerlijk en er zit een leuk restaurant bij. Met de auto is het binnenland goed te verkennen.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

Prachtige camping met groot zwembad

Loes
17-9-2012

Zeer vriendelijk ontvangen door de eigenaren van deze 4sterren camping en begeleid naar chalet C3 (3 slp.km) dat we voor 2 weken gehuurd hadden, met uitzicht op een azuurblauwe zee (op 100 meter) Chalet nooit te warm omdat het helemaal onder de bomen staat. Iedere dag 31 graden en zeewater 27 graden. Overdag animatie voor de kinderen (jeu de boules- of, volleybaltoernooi, etc). Zwembad is fantastisch en het leukste is de aqua-gym met Geralde. 's Ochtends lekker brood. Altijd alles lekker schoon rond het zwembad en het terras/barretje ernaast. Veel uitstapjes gemaakt naar (opgravingen) Aleria, Bonefacio, Bastia, Chapelle St. Christine (IX eeuws en gerestaureerd, sleutel op te halen bij het naburige dorpje) vlakbij de camping. Kinderen catamaranles gehad op Prunete Plage. Zeer goede zeilinstructeur. Kortom van a to z een aanrader. De eerste week (aankomst 30 juni) was wat goedkoper omdat je dan nog niet in het hoog-seizoen zit).

Gereisd met oudere kinderen in juni 2012

Vriendelijk en rustige uitstraling

Leo Sell
25-7-2010

Goed georganiseerde camping met ruime plekken en modern sanitair. Ondanks hoogseizoen toch geen drukte en een opgepropt gevoel. Mooi zwembad en directe toegang tot strand, met eigen restaurant. Goede mix van Fransen en buitenlanders (B, NL,I). Wel eerst zelf even rondkijken voor de baas je meeneemt met zijn golfkarretje voor het uitzoeken van een plek. Strategische ligging: zowel het noorden als de bergen zijn te bereiken met een uur reistijd.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Yelloh! Village

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Yelloh ! Village Le Campoloro in Cervione, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Yelloh ! Village Le Campoloro zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.