Camping San Damiano

• 2018
    5Noortje28-08-2018

Geen aanrader

Goed:

Ligging, aan het strand, dichtbij Bastia, mooie route naar Nonza.

Plaatsen, mooie grote plaatsen, leuk ingedeeld, mooie vegetatie.

Campingwinkel. Goede prijs, goed assortiment en open van 8 tot 22.

Slecht:

Sanitair, oud en heel heel erg vies.

Geen beveiliging en weinig personeel te zien. Daardoor rare onpersoonlijke regels. En om 6uur al getoeter en rijdende wagens op de camping. Het personeel bij de receptie is wel aardig.

Prijs, te duur €38,- 2 pers met tentje eind augustus.

Zwembad klein en duiken niet mogelijk. Voor mannen een short niet toegestaan. Wel fijne ligbedden.

Geen restaurantje. Er is een restaurant aan zee dat op de camping zit maar niet bij de camping hoort. Daar niet gegeten. Cappuccino was er prima. Wel prijzig €3,50..

Al met al geen aanrader. Evt voor het eerste of laatste nachtje.

• 2Staat v/h sanitair
    • 5Eetgelegenheden

Gereisd met partner in augustus 2018

• 8Elfriede B08-08-2018

Super fijn verblijf!

Een heerlijke vakantie gehad, prachtige ligging met uitzicht op zee. Je mag zelf je plek uit kiezen en daarmee hebben wij geluk gehad, we stonden aan het zogenoemde ‘trekkersveld’ en hadden een super grote en mooie plek met uitzicht over zee. Sanitair werd goed schoongehouden alleen waren de douches wel vaak lauw/koud, maakte ons niet echt uit aangezien het erg warm was! Camping is direct aan het strand, strand is rustig en schoon. Grote supermarkt op de camping met veel keuze! Camping is wel erg droog en stoffig, af en toe de paden wat natspuiten zou fijn zijn voor je tent.. als nu iemand voorbij rijdt heb je een grote stofwolk. Wij hebben iets van een snackbar oid gemist. Er zijn wat weinig elektriciteit punten of je stroom kan er eventjes vanaf gaan... dit zijn kleinigheidjjes. Het was een fantastische camping, rustig en overzichtelijk! Echt een aanrader (en veel minder druk dan in het Zuiden!).

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2018

• 5Loes28-07-2018

Best te doen

Pluspunten: Mooie camping met grote staanplaatsen met veel schaduw (als je geluk hebt). Vriendelijke receptie. In de 'Cocoon' gratis WiFi. Grote supermarkt op de camping met veel producten (wel wat prijziger dan de supermarkt nabij Bastia). Klein zwembadje en speeltuin op de camping. Groot en rustig strand direct naast de camping.

Minpunten: Animatie is zeer matig en alleen in het Frans. Sanitair is klein en erg smerig (wordt schoongemaakt dmv afspuiten met een tuinslang). Daarnaast heb je 's ochtends kokend heet water uit de douches en tegen eind van de middag koud water, watertemperatuur kan je ook bij geen enkele kraan of douche aanpassen. Afwassen ook met koud water. Restaurant naast de camping is duur. Geen faciliteiten op het strand (geen ijs, geen afspoeldouches, geen speeltoestellen of verhuur, geen bedjes of parasols, in het water niks te doen en te zien). Geen bar of ander vermaak op of vlakbij de camping.

• 2Staat v/h sanitair
    • 3Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2018

• 6Peter01-06-2018

Goed voor een nachtje voor of na de boot.

Direct aan zee gelegen camping met veel ruimte en ruime vlakke plaatsen direct aan het strand of in het bos. Vriendelijke receptie. Restaurant ligt naast de camping met een afzuiging waar de halve camping last van heeft en duur zoals eigenlijk het hele eiland. Er is een zwembad maar niet echt sfeervol, beter is het strand wat rustig is. Camping winkel is groot maar de sortering is beroerd, je kunt veel beter naar de op een paar kilometer verderop gelegen enorme supermarkt gaan. Sanitair is erg slecht, douches zijn klein en voorzien van alleen koud water als je pech hebt, je moet continue een knop ingedrukt houden om water te krijgen dus heb je drie handen nodig. Wifi is op enkele plaatsen gratis maar werkt slecht en mobiel bereik is wel goed te doen. Verder is het een doorgangscamping naar de boot in Bastia wat overigens een drukke smerige stad is, absoluut geen aanrader.

• 4Eetgelegenheden
    • 4Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in mei 2018

• Oude reviews

8Arjan06-09-2017

Mooie camping direct gelegen aan het strand

Mooie camping met veel faciliteiten direct gelegen aan de Middellandse zee. Wij hadden een chalet gehuurd die direct achter de supermarkt en de receptie gelegen is. Ook nabij een terras waar geregeld 's avonds werd opgetreden of disco was. Tot 23.00 uur is er elke avond wel wat te doen, maar echt veel last hebben wij er niet van gehad. Een prima supermarkt op de camping aanwezig, die niet te duur is. Ook geopend op zondag, terwijl veel supermarkten in de buurt gesloten zijn. Wij hebben hier genoten, ontspannen sfeer. Ook mooie caravan en camperplekken, bijna tot op het strand gelegen. Wat wij konden zien wordt het sanitair goed schoongemaakt. De receptie is vriendelijk en behulpzaam, vele spreken zelfs Engels terwijl we elders op Corisca lang niet altijd even vriendelijk zijn benaderd. Franstalige animatie voor de kinderen.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 9E&M15-08-2017

Mooie camping, aanrader!

Hele fijne tijd gehad op deze camping. We waren met 2 stellen en hadden vooraf gereserveerd. Bij aankomst konden we zelf een plek uitzoeken en we stonden mooi tegenover elkaar. Sanitair zag er netjes uit en werd echt goed schoongemaakt. En hoewel ik geen mug heb kunnen ontdekken, ben ik toch een keer of 5 onderwerp geweest. De zee was heerlijk om in te zwemmen, incidenteel wat kwallen gezien en terwijl we op het strand zaten kregen we plots een dolfijnen show te zien. Twee dolfijnen kwamen vlak langs ons voorbij, wat was dat prachtig. De uitstapjes naar oa Saint Florent vonden we erg mooi. Het heldere zeewater trekt veel snorkelaars. Over het weer weinig te klagen, wel erg warm. Tijdens ons verblijf is er geen druppel gevallen en temp schommelde tussen de 29 en 40 gr. Gelukkig hebben we airco in de caravan, anders zou ik minder prettig geslapen hebben. In het begin een beetje last van de bosbranden gehad (stank), maar over het algemeen was het een toppertje!

• 9Staat v/h sanitair
    • 9Eetgelegenheden

Gereisd met partner in juli 2017

• 9Nathalie13-08-2017

Heerlijke vakantie

Heerlijke vakantie. Zelf plek kunnen kiezen, voldoende schaduwrijk. Campingwinkel uitgebreid en leuk geprijsd. Voldoende te doen voor kinderen. Na 2230 rustig. Bastia op zo'n 15 minuten rijden. We komen zeker terug.

• 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in januari 2017

• 8broeksma22-05-2017

Heerlijk genieten!

Fijne camping heerlijk dicht bij het strand.Bijna aan je voeten. Heerlijke douches [ eindelijk]. Wel een prijzige camping in het voorjaar al 29 50 Euro voor 2 persp/n maar dan heb je ook wat..Kamp winkel en broodservice. Zwembad /speeltuin en snel 4km van Bastia dus,...zo op de boot. Goede camping voor de laatste dagen of de eerste! Komen wel vliegtuigen over/vliegveldje vlakbij. We hebben er geen last van gehad. Zeer vriendelijk personeel de vriendelijkste op het laatst ontmoet! Ook handig als je de Cap Corse wilt bezoeken en in de omgeving is veel natuur. Ook heel veel industrie en grote supermarkt ketens.

• 8Eetgelegenheden

Gereisd met partner in mei 2017

• 9Anita22-08-2016

Heerlijk relaxed, alles wat OK

De camping heeft geweldige accomodaties, schoon en heel dicht bij een prachtig strand. Personeel heel vriendelijk en gelukkig was het niet zo'n vakantiefabriek als de grote campings in Zuid Frankrijk. Animatie wel helemaal ingesteld op Frans talige kinderen, dat was jammer, maar we hebben echt genoten.

• 9Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• 8Ave13-08-2016

Handig omdat het vlakbij de haven in Bastia is.

Prima camping aan het strand. Zwembad viel wat tegen. Met zwemshort kom je er niet in. Belachelijke regel want hoeveel mensen lopen niet de hele dag in bikini of zwembroek en duiken daarna het zwembad in. De vloer rondom het bad is van hout. Veel mensen hadden splinters. Sanitair vonden wij tegenvallen. Wc's, douches en afwas bij elkaar. Niet fris. Niet echt duur. € 55,00 voor 4 volwassenen. Fijne grote supermarkt met leuke souvenies, badkleding etc. Gratis WiFi op paar plekken op de camping.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

2 tips over Camping San Damiano

• Eric, 09-08-2012

Maak een ochtendduik of -wandeling en geniet van de opkomende zon!

• Sonneveld, 07-08-2012

Zoek een plek op de zuidkant

1 vraag over Camping San Damiano

• marijkej, 23-12-2011

muggen?? wandeling met hond

wij zijn van plan on in juni 2012 naar deze camping te gaan wie weet hoe het hier met de muggen zit s avonds? en kun je er goed wandelen met de hond ? als we van de boot komen zijn we pas om 21.00 of later op de camping om de tent op te zetten zou dat een probleem zijn ?

marijkej

Sonneveld, 07-08-2012

veel mieren, muggen niet zo. hond wandelen kan wel over het strand. aankomst laat is geen probleem

Camping San Damiano info

• Aantal sterrensterstersterster