Camping Municipal du Lac

6.5Voldoende

Frankrijk, Champagne Ardenne, Villegusien-le-Lac (Haute Marne)

6.5Voldoende

• 7.5Eetgelegenheden
  • 5.7Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

35 reviews over Camping Municipal du Lac

• 8Lydia27-05-2019

Prima doorreiscamping

Goede doorreiscamping. Grote plekken die jezelf mag uitzoeken. Zeer vriendelijke ontvangst. Sanitair schoon en prima.

• 8Staat v/h sanitair

• 2018
    8Michel28-09-2018

Prima als doorreis camping

Zeer vriendelijke ontvangst, mooie grote plek die we zelf mochten uitkiezen, sanitair is simpel maar proper. Het zwembad was na het seizoen al buiten gebruik en het speeltuintje en tennisveld zijn aan herstellingen toe. Alles bij elkaar dus een zeer goede keuze om te overnachten op weg van of naar het zuiden

• 3SvLB14-08-2018

Nooit meer

Het was voor ons een overnachtingscamping. De eigenaresse was vriendelijk en behulpzaam, maar het zwembad en het sanitairgebouw lieten te wensen over. Het was zeer verouderd, veel roest, smoezelig. Zwembad zaten randen in van groene aanslag en het speeltuintje was ook sterk verouderd. We kwamen er op vrijdag en zoals onder al beschreven waren er veel bezoekers aan het restaurant uit de buurt. Auto's werden overal neergezet. De volgende dag, toen wij alweer op weg waren, kwamen we er achter dat de auto, die min of meer haaks op de onze geparkeerd stond, tegen onze auto aan heeft gezeten. Schade aan bumper en kentekenplaat.

• 1Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 2017
    7Richard31-08-2017

Prima camping voor overnachting of kort verblijf

Zowel op de heen als terugreis hier overnacht, want het lag dit jaar precies halverwege de reis (Groningen-Costa Brava). In het hoogseizoen moet je denk ik vroeg zijn om een plek te bemachtigen op deze camping. Je mag bij aankomst zelf je plek uitzoeken en daarna je melden en betalen. Camping is met 5 personen net geen 30 euro (met kinderen t/m 13 jaar). Zwembadje voldeed na een dag reizen prima. Sanitair is oke en was de heenreis schoner dan terug.

Camping heeft een restaurant waar ook omwonenden komen eten, dus wel levendige avonden. Er stonden dit jaar ook veel mensen die namens een Nederlands bedrijf in de buurt werkten. Het is vroeg in de ochtend dus ook al wel een beetje lawaaierig, maar voor een overnachting is dat niet erg.

Het bestelde stokbrood was redelijk, terug naar het noorden kom je langs de intermarche en een bakkerij. Naar het zuiden rij je een langer stuk niet op de snelweg, maar het rijdt erg makkelijk met caravan.

Voor ons weer een overnachtingsplek erbij.

• 7Pieter Hamster12-08-2017

Eenvoudige doortrekcamping

Gebruikt als overnachtingscamping. Op het eerste gezicht en kleine groezelige camping met zo te zien veel vaste plaatsen met oude vervallen caravans, waaronder veel Engelsen en Nederlandse werkbusjes onder meer van bouwonderneming, wat de indruk wekt dat er veel mensen in de buurt werken en hier overnachten. En inderdaad arriveren even na zessen de ‘vaste gasten’ voorzien van werkkleding. ’s-Ochtends om 6:30 uur gingen de eersten van de werklui weer naar hun werk. In de afvalbakken veel lege flessen… De camping heeft een hellend terrein met redelijk afgebakende plaatsen. Het zwembadje is klein en het water is met ruim 23 graden erg fris. De dame aan de receptie is vriendelijk en brood kan worden besteld voor de volgende ochtend. In het hoogseizoen was een van de twee sanitair gebouwen op slot, zo te zien voor langere tijd want de buiten afwasbakken waren erg vies en er was een ruit stuk. Het sanitair bij de receptie wordt goed schoongehouden. De douches zijn wat gedateerd maar hebben heerlijk warm water en een mengkraan. De camping wordt, op een enkeling na, alleen gebruikt als overnachtingscamping of door de werklui die verspreid over de camping staan en veruit de meeste plaatsen gebruiken.

• 6Eetgelegenheden

• Oude reviews

6De bruin03-09-2016

Luidruchtig

Restaurant bij de camping bleek in het weekend de plaatselijke kroeg te zijn.

• 4Eetgelegenheden

• 8Mooren04-09-2015

Nette doortrekcamping

Wij belandden hier op de weg terug naar huis. Aan het eind van de middag werden we vriendelijk ontvangen, we konden zelf een plek uitzoeken. De kinderen kropen uit de warme auto, en namen een plons in het zwembadje terwijl wij de caravan slaapplaats maakten. Bij de receptie konden we brood bestellen voor de volgende morgen. 'S Avonds hebben we in het restaurant op de camping een hapje gegeten en gezellig gekletst met andere doortrekkers. Het sanitair was oud en werd goed schoongehouden. Helaas was daar tegen de tijd dat wij gingen douchen niks meer van te zien. Het Lac hebben we helaas niet gezien. Voor ons was dit een heerlijke afsluiting van de vakantie en zeer voor herhaling vatbaar als we op zoek zijn naar een overnachtingscamping.

• 10Eetgelegenheden

• 7Karel01-08-2015

Goeie doorreiscamping

Voor het tweede jaar op rij waren we er voor één nacht. Precies weer een nieuwe uitbater. Het één en ander was toch vernieuwd. Het restaurant zag er al meer uitnodigend uit met nieuwe stoelen. Ook buiten stonden tafeltjes en stoelen. We hebben pizza gegeten en die heeft ons wel bevallen. Het sanitair was ook wel ok. Zwembad was ook proper en er stonden nieuwe stoelen. Er zit verbetering in. Hopelijk gaat het zo verder, dan komen we zeker terug.

• 8Carla05-07-2015

Fijne doorreiscamping

Nette camping, vriendelijke mensen en vlakbij mooi meer. Een goede tussendoor stop

• 8Staat v/h sanitair
    • 7Eetgelegenheden

• 7DeVissertjes02-09-2014

Prima voor een nachtje

Op doorreis naar Nederland 1 nacht op deze camping gestaan. Ruime plaats, zag er goed uit. Meeste kampeerders waren op doorreis. Zeer vriendelijke uitbater, die ook de kok in het restaurant was .... hij kon het maar net aan! Grote menukaart met heerlijke gerechten, maar verwacht niet te veel van de kwaliteit. 's Morgens heerlijk brood. De douchegelegenheid was niet denderend, kan stukken beter, Fijn was het zwembad, na een lange reis. Voor de kinderen was er niet meer te doen dan dat. Prachtige omgeving, wat dat betreft had ik graag langer willen blijven.

• 5Staat v/h sanitair
    • 6Eetgelegenheden

2 tips over Camping Municipal du Lac

• dickbos_arnhem, 14-10-2013

Stadjes Langres is de moeite waar om even te bezoeken.

• Kevin Bogers, 06-08-2014

De sanitaire voorzieningen werden 's nachts dicht gedaan, die moeten wel open zijn!

5 vragen over Camping Municipal du Lac

• Jos, 25-01-2014

mobiel home huren

kun je hier ook een mobile home huren voor een nachr en zo ja, wat zijn de kosten??

clemens_1, 30-06-2014

Heb in mei 2014 geen mobilhome gezien

• Bianca, 21-05-2013

Restaurant op de camping

We willen met ons zoontje van 2 jaar 1 nachtje gaan kamperen op deze camping. Aangezien we op doorreis zijn, zou ik graag willen weten of je bij het restaurant ook maaltijden af kan halen? En of je er ook de ruimte hebt om te zitten met een klein kindje (willen niemand tot last zijn).

dickbos_arnhem, 14-10-2013

Er is een restaurantje met beperkt menu. Meenemen weet ik niet zeker, maar ze hebben pizza's dus dat moet kunnen. En een klein kindje kan best in het restaurant.

• Wouter van Aalst, 23-04-2013

Website

De website ligt al enkele maanden plat. Weet iemand of deze camping er nog wel is???

clemens_1, 30-06-2014

Camping is er nog, maar niet echt aan te bevelen in huidige situatie

• Aantal campingplaatsenMinder dan 50
  • SchaduwplaatsenAanwezig