Camping La Forge de Sainte Marie

7.5Goed

Frankrijk, Champagne Ardenne, Thonnance-les-Moulins (Haute Marne)

7.5Goed

• 7.4Eetgelegenheden
  • 6.6Staat v/h sanitair

Camping Info

Meer campinginfo

Camping La Forge de Sainte Marie in Thonnance-les-Moulins. Geen buitenzwembad maar wel een rivier en een binnenzwembad. Hier verblijf je in rust en natuur op ruime staanplaatsen. Het restaurant bezorgt lekkere pizza’s bij je accommodatie. Ook is er animatie, een speeltuin en een kinderboerderij. 20 minuten rijden naar Joinville.

We hebben een aantal aanbieders voor La Forge de Sainte Marie voor je op een rij gezet:

249 reviews over Camping La Forge de Sainte Marie

• 9Fam. Spa03-09-2019

Heerlijk tot rust gekomen!

Deze camping ligt in een heerlijk rustig deel van Frankrijk. De voorzieningen op de camping zijn goed, een fijn klein winkeltje, een leuk zwembad en een heerlijk restaurant waar we echt genoten hebben van de gerechten. Er was een avond live muziek im het restaurant waar we tijdens het eten naar luisterden, erg goed! We hadden een stacaravan gehuurd via touroperator, maar daar was iets mee, er was een kleine lekkage. We werden zonder problemen direct overgeplaatst naar een andere fijne stacaravan. Het werd allemaal erg goed opgelost. Als je van rust, ruimte en ontspanning houdt dan zit je hier goed!

• 9Verhoeven28-08-2019

Mooie ruime camping en heel gastvrij...

Midden augustus weekje stacaravan geboekt. Prima ontvangst, ruim opgezette camping met zeer vriendelijk en vaak Nederlands sprekend personeel. Das lekker handig ;-) .....2-kamer sta-caravan "Forge" uitstekend geschikt voor onze hond. door het afgeschermde terras. Naast een brood-afhaalservice en een kleine winkel ook een prima restaurant met vriendelijke prijzen. Pizza's en snacks die zelfs bij de caravan kunnen worden bezorgd..top!! Omgeving is prachtig..Grotere plaatsen op behoorlijke afstand maar Joinville (15 minuten verderop) heeft eigenlijk alles al te bieden.. We kwamen voor een weekje ontspanning en hebben dat zeker zo ervaren.

• 10Eetgelegenheden

Met oudere kinderen

• 2De vries17-08-2019

Nooit weer!

Helaas is onze vakantie mooi verpest, Opgelicht door de eigenaren!!! Niet geschikt voor kleine kinderen. Boeren trip staat heel uitgebreid beschreven op de site, de Boer is al meer dan een jaar site, dus bestaat al tijden niet meer! In het restaurant hebben ze ons veel te veel laten betalen, een excuus kon er niet af! Heel triest allemaal!

• 1Eetgelegenheden
    • 1Staat v/h sanitair

• 8Laura15-08-2019

Mooie camping

Mooie terrassen camping, met ruime plekken, volgens mij is er geen plek die niet mooi is qua ligging. Sanitair is prima. Vriendelijk personeel, lekker gegeten in het restaurant en de afhaalpizza was heerlijk. De meiden van 10 en 12 hebben zich prima vermaakt in t zwembad en af en toe bij de animatie. De meeste kinderen zijn wel jonger. Omgeving is heerlijk rustig, wij houden daar van en vinden het niet erg om iets verder te rijden. Het langste wat wij gereden hebben was een klein uurtje naar lac du der. Binnendoor door de kleine dorpjes vinden wij leuker dan over de autoweg, maar je moet er van houden 😉 wij hebben ons hier een week prima vermaakt, maar hebben nu alles wel gezien in dit gebied. (Zie tips)

• 7Staat v/h sanitair

• 6Gijs en Joke13-08-2019

Rustige camping in mooie omgeving

Ligging is mooi maar wel wat ver van stadjes voor ons geen probleem maar als je er graag op uit gaat misschien een minpuntje . Onze kampeerplaats was prima in orde. Sanitair was heel slecht (zijn wij niet gewend van een kastelencamping) werd bijna niet schoongemaakt en water in de douche loopt slecht weg en stroomt langs toilet en wasmachine. restaurant en zwembad prima in orde.

• 8Eetgelegenheden
    • 3Staat v/h sanitair

• 9Huub13-08-2019

Genoten!

Joinville waterfietsen en 🛶 kanoën op 15 min rijden. Dichtstbijzijnde snelweg op 40 km en niet zoals eerder vermeld 🤔 100 km.

Mooie omgeving. Mooie brocates. Lac du der veel te doen. Sainte dizier mooie stad.

• 9Marjolein12-08-2019

Fantastisch genoten!!

Ruim, rust, gezelligheid, vriendelijk, netjes.

• 8Familie Slob09-08-2019

Mooie, fijne camping vooral voor jonge kinderen.

We zijn hier voor het eerst geweest en het is zeker voor herhaling vatbaar. We schrokken van sommige negatieve recensies die we hier lazen. Het is waar dat je door de middle of nowhere rijdt. Maar wij vonden dat weidse met afwisseling van bos en graanvelden juist prachtig. En op nog geen 15 minuten ligt het stadje Joinville, met een mooi kasteel, genoeg supermarkten en een goed pizzarestaurant. Overige leuke plaatsen zijn verder rijden, maar dat heeft ook zijn charme. Lac Du Der is ontzettend leuk voor de kinderen, Chaumont is een charmant stadje. We hadden een enorme luxe premium plek geboekt en dat was fantastisch. Meer dan 100 M2 privacy, tuintafel en stoelen, ligbedden, bbq en koelkast. De kinderen hebben zich volop vermaakt met de animatie en het zwembad, wat echt heel mooi gesitueerd is. We hebben heerlijk gegeten in het restaurant. Sanitair keurig. Enige nadeel: straaljagers, bijna elke dag!

• 8Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

• 8Edwin Muylaert31-07-2019

Heerlijk

Prachtige camping met goede voorzieningen en mooie plekken. Wil je dingen in de omgeving ondernemen, houdt dan rekening met een rijtijd van een uurtje enkele reis. De bar en het restaurant zijn gezellig en goed. Ook de pizza's en de frite zijn super. Lekker warme douche en goede was afwas gelegenheid. Ook animatieteam is dik in orde. Je merkt dat de eigenaar ennzijn personeelmdit met hun hart doen. Top

Met oudere kinderen

• 5Spek25-07-2019

Rustig, omgeving saai, zwembad erg klein en binnen

Gite gehuurd, beetje gedateerd sanitair (minuscule spiegel op buikhoogte, water temperatuur slecht te regelen, harde pijnlijke douchestraal, wordt erg nat en geen vloerwisser oid) slaapkamer met stapelbed wel erg warm en klein. Geen hor, wel heel veel vliegen, weinig servies. Rustige groene camping. Ontvangst goed, winkeltje qua brood prima geregeld weinig overige producten, restaurant goede ligging, eten matig. Idem voor de kleffe pizza's die wel worden bezorgd. Matige wifi. Jammer dat er alleen een erg klein binnenzwembad is, al snel veel te druk, water te warm om af te koelen en erg ondiep.niet goed onder houden. Leuk voor kinderen tot 6 jaar oud. Genoeg ruimte om uit te breiden met buitenbad en mss een leuke uitdagende glijbaan. speeltuintjes voor kleine kinderen en een pingpongtafel. Onze kinderen konden zich moeilijk vermaken. In de omgeving ook weinig te doen en ver rijden. Voor ons geen 5 sterren en ook geen aanrader helaas.

• 6Eetgelegenheden
    • 5Staat v/h sanitair

19 tips over Camping La Forge de Sainte Marie

• Laura, 15-08-2019

Chaumont, mooi stadje met een aquaduct. Amfitheater in Grand combineren met het mozaïek en het geboortehuis van Jeanne d'Arc en de kerk in Domremy. Cyclorail in andelot-blancheville. Fort du Bourlemont. Lac du Der: heerlijk in t water gespeeld, gewandeld, gemidgetgolfd, op het terras gezeten, klimpark waar je je de hele middag wel kan vermaken, Het beroemde kerkje aan t water. We hebben er ook helemaal om heen gereden, echt een prachtig meer met mooie dorpjes. Vanaf de camping mooie wandelingen

• Mayke Herberts, 13-07-2019

De pittoreske camping La Forge de Sainte Marie ligt in een regio die rijk is aan historie en cultuur, te midden van uitgestrekte champagne wijnvelden en prachtige meren.

Op de route tussen de zandstranden van Lac du Der Chantecoq en Château Cirey-sur-Blaise, de residentie van Voltaire, vindt u onze camping, gebouwd in en rond een 18e eeuwse ijzersmederij.

La Forge de Sainte Marie is door haar prachtige ligging de ideale plaats om dit nog ongerepte deel van Frankrijk te ontdekken.

• Lotty Harpman, 29-06-2012

Er is in deze periode veel regen gevallen. Misschien een aanrader om de mobilehomes te voorzien van een luifel, waardoor je langer buiten kunt blijven zitten. Hadden zelf een luifel gemaakt, maar die moest weg i.v.m een naderende weersalarm fase oranje. Begrijpelijk. Wanneer het regent worden de weranda,s spekglad. Misschien iets om in de winter te schuren. Kortom: een aanrader voor een ieder die van de natuur houdt.

5 vragen over Camping La Forge de Sainte Marie

• Hester, 13-08-2018

Moeten mannen in een strakke zwembroek?

• Ingeborg, 03-07-2018

gites

Heeft iemand recente ervaring met de gites op deze camping?

• Hans van Schaijik, 22-06-2017

Bezienswaardigheden

Welke bezienswaardigheden zijn er in de omgeving is er ook een supermarkt in de buurt

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig