Bed and Breakfast Bel Any

Meer bedandbreakfastinfo

11 reviews over Bed and Breakfast Bel Any

• 2017
    9Natasja Kampshoff06-10-2017

Gastvrijheid in een ongerepte natuur.

Prachtig landelijk gelegen, gezellige gites , heerlijke bedden en douche en alles wat je nodig hebt om te genieten is aanwezig in de gite. Mooie tuin om heerlijk doorheen te slenteren, met of zonder de honden van Marlies en Aernoud. Leuke plekjes om te zitten met een goed glas wijn aangeboden door de lieve eigenaren. Oprechte interesse, leuke tips en verhalen van deze mensen. Schuif ook aan voor het diner want Marlies kan heerlijk koken(Heerlijk de appel crumble taart!} . Wij waren nogal wispelturig, van kamer naar gite en van 2 naar 3 nachten, maar niets was een probleem. Zou het echt komen door die glimlach, Aernoud? Kortom, reuze bedankt, jammer dat we jullie geen gedag hebben kunnen zeggen, maar we hebben echt genoten .We hebben overigens heerlijk gegeten bij Lion dór in Signy le petit.

• 9Genie Hendriks17-02-2017

Heerlijke rust, yoga voor de hersenen

Op de zevende dag vond ik dat het genoeg was. Het scheppen van astrofoto's is een fijne hobby. De tijden en soms frustraties waarmee dat gepaard gaat, tekenen zich echter af op mijn gezicht. Dus: adieu dorpje Any-Martin-Rieux en in het bijzonder huisje La Roulotte op landgoed Belany. Ik heb genoten van jullie mooie donkere avonden en hemelse cadeautjes. Hopelijk zien jullie mij graag terug. Daar geef ik dan graag gehoor aan. Mijn presentjes neem ik natuurlijk mee, allemaal even dierbaar. Niet alles van mijn hobby is geslaagd, gisteren zelfs bijna twee uur met een beslagen lens geknipt. Maar wat maakt het uit, ik heb plezier gehad en kijk een gegeven paard niet in de bek.

De ontvangst door Aernoud en Marlies is bijzonder gastvrij, de omgeving prachtig, de rust overrompelend, het houtvuur wedijvert door er een warme gloed overheen te gooien. Prachtige plek, ik kom terug.

Alleenreizend

• Oude reviews

8alledas02-08-2016

mooi landschap, wel heel rustig

Het is een mooi gebied, niet ver weg. Wij vonden het wel heel rustig. Leuk meertje. Mooie bed and breakfast, vooral het ontbijt was heel gezellig (schuif maar aan).

• 9Jutta31-03-2016

Zeer vriendelijke gastvrouw, hier kom ik nog.

We kwamen na ee lange en best zware fietsdag aan in Bel Any. Dit was luxe. Ik lees hieronder veel over de eigenaar ivm niet zo kindvriendelijkheid, afwezigheid, maar hij verwelkomde ons en dat was ok. Verder hadden we vooral contact met de eigenares Marlies. Ze was heel lief en zorgde voor warme soep. Zeer welkom aan het einde van de fietsdag.. De soep s avonds, het ontbijt en lunchpakketje waren heerlijk. Ik kom hier nog. Prijs kwaliteit is het zeker ok in vergelijking met bed and breakfasts in Belgie die belachelijk hoge prijzen vragen. Dit is een plaats waar je echt kan verblijven en niet gewoon slaapt en ontbijt. Je kan er wandelen, lezen, zelf koken (een fijne optie),.., gewoon luieren en genieten van de omgeving.

Met oudere kinderen

• 6Nathalie17-10-2015

Mooie plek maar niet kindvriendelijk

We zijn hartelijk ontvangen in het mooie landhuis. We kregen een kamer in het bijgebouw op de eerste etage. Dit was een erg grote kamer. De kamer was niet geschikt voor kinderen omdat er een open trapgat zat en het raam in het midden van de kamer kon vrij gemakkelijk worden open gemaakt. Het raam zat net boven de vloer en dat vonden we wat link met een kleintje. Marlies is een ontzettend lieve vrouw. Ze had voor mij speciaal een heerlijke courgettecake gemaakt vanwege mijn melkallergie. Die avond hebben we mee gegeten. Er aten veel gasten mee en het zag er goed verzorgd uit. Onze zoon van 2 zat ook aan tafel en kwebbelde gezellig mee terwijl hij een boekje las. Helaas stond Aernout erop dat we onze zoon tijdens het eten naar bed moesten brengen want hij vond hem te druk... We hadden dit kunnen begrijpen als dit ook zo was geweest. Ik had nog bij andere gasten naast ons gevraagd of zij last van hem hadden. Nee ze vonden hem juist leuk en grappig.

Met jonge kinderen

• 8Lutske27-06-2015

Mooie rustige plek!

Een plek waar je tot rust komt, en mooie wandelingen kunt maken. Kamers zijn netjes, het eten is voortreffelijk, dankzij de geweldige kookkunsten van Marlies.

Met vrienden

• 10Ernst Ford03-10-2014

Rust, ruimte, aandacht

Echte aanrader voor een paar dagen in een andere wereld en dan zo dichtbij. Gastvrij onthaal bij Marlies en Aernoud Witteveen. Landschappelijk mooi in lente, zomer en herfst. Ongestoord lezen in de grote bibliotheek of op het terras of ergens in de grote tuin. Altijd verrassende gezelschappen aan het goed verzorgde diner met discussies die verder gaan dan het weer. Ik schilder er graag. Fijne ruime kamers.

Met vrienden

• 10Marion van den Berg25-02-2014

Intens genieten!

Een sfeervolle,gezellige accommodatie! Het ligt in een prachtige omgeving. Dichtbij een bos en een meer waar je zomers in kunt zwemmen. Een prima gebied om wandeltochten te maken! In de achtertuin kijk je naar de glooiende heuvels en zie je de zon ondergaan. De accomodatie is gelegen aan de buitenkant van een boerendorp. Dichtbij liggen grotere plaatsen. Marlies en Aernoud (eigenaren) zijn zeer klantvriendelijk en staan altijd voor je klaar! Het eten is heerlijk en betaalbaar! Iedere dag kregen wij iets anders te eten in de gezellige eetkamer.De openhaard branden! Wat wil je nog meer? De slaapkamer was schoon en sfeervol! We konden zelf een kopje thee zetten in onze kamer. De badkamer en de wc waren schoon! Fijn dat wij konden internetten! Zij hebben op hun site een overzicht van brocantes en andere acitiviteiten. Daar hebben wij met veel plezier gebruik van gemaakt. Wij hebben intens genoten en gaan zeker nog een keer terug!

• 8Bauke Poelstra02-04-2013

Ons rustpunt in de Thierache

Wij waren de Paasdagen(2013) in Frankrijk en sliepen in chambres d’hôtes Bel Any in Any-Martin-Rieux bij Signy le Petit. Wat ons opvalt is de rust van ‘château’ Bel Any, het statige herenhuis uit 1870, omgeven door een parktuin met terrassen, wandelpaden, een moestuin en een prachtig uitzicht over het beekdal. De kamers zijn er ruim en schoon. Je slaapt er goed. Er is een living met TV en een grote bibliotheekkamer voor elk wat wils. Aernoud en Marlies Witteveen doen de dingen waar zij goed in zijn. Hartelijk, gastvrij, hulpvaardig en ’s-avonds een gezellig diner in de grote eetkamer. Je ontmoet er mensen met hun eigen verhaal: op doorreis, fietsers, wandelaars en rustzoekers of families die zelf op zoek zijn naar een eigen tweede huis. Je bent te gast in een ongerepte boerenstreek in Noord Frankrijk 'de Thierache', met valleien, beekjes en bossen. Typisch voor het altijd mooie Franse platteland. Tip: vergeet vooral je laarzen niet voor avontuurlijke wandelingen.

• 5Jan Van Cleuvenbergen25-09-2012

Toch maar niet meer...

Wij sliepen in de loft in "les écuries". De bedden zijn inderdaad goed, het is er heerlijk rustig om te slapen. Voldoende proper ook. In het huis leek het ons minder proper. Laat je niet leiden door de foto's die genomen zijn in betere tijden. De gastvrouw was zeer vriendelijk, de gastheer...was volkomen afwezig en leek niet geïnteresseerd in de gasten. Info over de regio? "Zoek maar op de website" Wij hebben er 's avonds niet gegeten(de andere gasten die dit wel hadden gedaan waren hier wel enthousiast over), enkel ontbijt, om 9u (niet tussen 8 en 10, om 9u) Er staat een volle tafel, kaas als enige beleg, verder keuze uit verschillende smeersels. Wel enkele ontbijtkoekjes, wat yoghurt. We vinden het jammer want de gastvrouw doet wel echt haar best maar wij rijden volgende keer voorbij.

3 tips over Bed and Breakfast Bel Any

• Marion van den Berg, 25-02-2014

Op tijd boeken want anders is het vol!

• Bauke Poelstra, 02-04-2013

Bezoek beslist het dorpje Jeantes. De Nederlandse priester Piet Suasso de Lima de Prado stond aan de basis voor de belangstelling voor deze streek . Hij interesseerde kunstschilder en vriend Charles Eyck voor het schilderen van schitterende fresco's en de gebrandschilderde ramen in de herstelde versterkte kerk. Martin Sommer schreef er een boek over: Dorp in Picardie.

• Anoniem, 22-06-2015

boek een etentje bij je verblijf! Je weet niet wat je proeft, zo lekker!

0 vragen over Bed and Breakfast Bel Any

Bed and Breakfast info