8,8

Omschrijving
La Samaritaine is een kindvriendelijke camping waar je toch rust kunt vinden. De camping is kleinschalig en het personeel is erg hartelijk. Naast de camping ligt een zwemvijver. Geniet van heerlijk verse broodjes in de ochtend. In de omgeving vind je kleine rustige dorpjes. De camping ligt in de buurt van het Middeleeuwse kasteel van Sedan.

28 reviews over Camping La Samaritaine in het Nederlands

Kim schaap,
15-8-2017

Een rustige gezellige kleinzalige (flower) camping.( heel schoon)

Met zeer gastvrije camping houders en meerdere talen sprekend balie personeel.

Ik was er met mn zoontje van 9. Hij heeft zich prima vermaakt op de trampoline of zwemmend met zn vader in het meer.

Ik vraag me alleen af of er genoeg te doen is voor 14+ kinderen en zeker als het slechtweer is .

Ik denk dat je dan echt een dagje uit moet.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Overzichtelijke camping in het groen

Illy,
10-8-2017

Leuke, mooie, nette, gezellige camping in het groen. Niet te ver van NL maar toch het Franse gevoel krijgen. Voor kinderen tot de puber leeftijd een heerlijke camping. Sanitair is voldoende maar douche hokjes zijn klein en er was een probleem met warm water maar werd opgelost. Eigenaren werken hard en zijn open en meedenkend wat erg fijn is. Naast de camping een leuk zwemmeer en een gratis vis meer. Iets verderop nog een karper meer voor de fanatieke vissers.

Wij misten een voetbalveld maar dat was ook het enige.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

Gastvrij, kindvriendelijk en kleinschalig

Broeders en Kleingeld,
8-8-2017

De camping ligt in een prachtige omgeving en heeft een leuk meer! Het is kleinschalig wat het ideaal voor gezinnen met jonge kinderen maakt.

De eigenaars zijn erg gastvrij en vriendelijk en staan altijd klaar voor hun gasten. Je zit overal ver vanaf en het dorpje stelt niet veel voor maar ideaal om te wandelen/ mountainbiken en als vertrekpunt naar de omliggende steden. De campingplaatsen zijn ruim en goed onderhouden, het meer is lekker om in af te koelen en het toiletgebouw wordt netjes schoongemaakt. Jammer is dat de douches niet altijd consequent zijn in de temperatuur.

Tip met kinderen is om zelf bootjes te maken waarmee je een wedstrijd kunt houden in het nabijgelegen beekje, het kasteel is Sedan en in de buurt kun je forel vissen die je vervolgens mee kan nemen en zelf klaar kan maken.

De receptie weet veel te vertellen over wat er allemaal mogelijk is in de omgeving en er zijn mooie routes om te wandelen of te fietsen.

In vouziers op het plein zit een tentje waar je heerlijk kan eten met kinderen waar ze pizza, kebab en heerlijke desserts hebben.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

niks voor mij

Peter,
3-8-2017

Heel veel Nederlanders, weinig te doen in de directe omgeving.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Weg gevlucht ivm muggen plaag

Ben
18-8-2016

Bizar veel muggen dag na onze aankomst vertrokken.

Gereisd met jonge kinderen in januari 2016

geweldige camping

Janneke
25-6-2016

Kleinschalige camping in een prachtige omgeving. Vriendelijk en gastvrij. Onze meiden van 3 en 5 jaar hebben zich goed vermaakt.

Eigenaren spreken frans en nederlands en zijn erg behulpzaam.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2016

Zeer fijne camping!

fam. Balster
11-6-2016

Nette camping. Heerlijke verse broodjes in de ochtend. Stacarvans zagen er netjes uit. Vlakbij de camping zit een kleine supermarkt waar best veel dingetjes kunt krijgen en op een half uur rijden zitten er grotere supermarkten. De camping is goede uitvalsbasis voor bezienswaardigheden, zoals naar het Fort Sedan of Biermuseum in Stenay.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2016

Ons viel het wat tegen...

Erwin
17-10-2015

Als pluspunten noem ik graag de mooie ruime plaatsen, goede grasmat, veel verschillende soorten plaatsen (grootte, ligging, zon/schaduw), voldoende sanitair, lekker brood, vriendelijke personeel. Ohw ja, ook nog héérlijke wijn! Verder mooie supermarkten op ca 15 minuten rijden en leuke meren op 20-30 minuten rijden.

Wat wij als minpunten hebben ervaren was de al eerder genoemde familie uit Rotterdam die wel heel nadrukkelijk aanwezig was en het gesloten meertje ivm blauwalg.

Wat ons ook wat tegenviel was de kwaliteit van het strandje: Zand was hard en vies, dus kon niet mee worden gespeeld door kleine kinderen. Ook walsten de oudere kinderen steevast figuurlijk (soms ook letterlijk) over de aanwezige peuters en kleuters bij de speelgelegenheden heen, omdat hun ouders niet de moeite namen hun kroost in de gaten te houden. Supermarkt in het dorp stelt niks voor en even naar het dorp lopen is een saai stuk over een smalle weg.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

Heerlijke camping!

Familie Bolder
18-8-2015

Wij hebben een aantal dagen op deze camping gestaan. Lekkere ruime plaatsen, erg fijn sanitair en behulpzame mensen bij de receptie. Het meertje bij de camping vonden we ook erg mooi. Er is genoeg voor de kinderen, vooral de tafeltennistafel is favoriet.

Heerlijke frietjes! Als je een kleine friet besteld, heb je ruim voldoende.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2015

Superrelaxed, vriendelijk, rustig

R.Manté
30-7-2015

Afgelopen week teruggekomen van een zeer relaxte vakantie op deze camping. Allervriendelijkst ontvangen, zeer gastvrij, eerste indruk van de camping bij aankomst heel positief. We waren met 3 kinderen ( 6 en 8). De kinderen hebben zich prima vermaakt bij het zwemmeer, de trampoline was favoriet uiteraard. Alle plaatsen geflankeerd door een haagje dus veel privacy. Alles keurig onderhouden en netjes. Nederlands sprekend personeel kan voor sommigen ook een pluspunt zijn. Er is een heel kleine selectie aan drankjes, ijs, biertjes ( gekoeld) en wat chips bij de receptie. Ook is er een friterie. Deze vonden wij van een beduidend hogere kwaliteit dan wat we van campings gewend zijn. Zeer royale porties friet ( lekkere friet ook nog) en de fish and chips is een aanrader, geen iglo bagger maar echt lekkere vis in goed beslag, voor de een zeer redelijke prijs. Ook andere snacks.Sanitair werd vaak goed schoongemaakt. echt een aanrader deze camping. Lekker gemengd qua tenten/caravans etc.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2015

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping La Samaritaine in Buzancy, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping La Samaritaine zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.