Camping Les Sources du Lac

7Goed

Frankrijk, Champagne Ardenne, Braucourt (Haute-Marne)

7Goed

• 4.4Eetgelegenheden
  • 7.5Staat v/h sanitair

• Kinderopvang
Meer camping info

13 reviews over Camping Les Sources du Lac

• 8Ruud30-06-2020

Uitstekend !

Heerlijke week gehad op deze prima camping. We hadden ook het geluk dat het de hele week schitterend weer was. De camping is pas op 19 juni open gegaan (vanwege de Corona). Normaal start het seizoen al begin april. We hadden een nieuwe Mobilhome gereserveerd (2020), maar deze kon nog niet opgeleverd worden (vertraging vanwege Corona). We kregen daarom een andere grote Mobilhome (ook 4 bloemen) van 2 jaar oud. Zeer luxe en compleet. 2 badkamers + 2 wc's voor 2 personen! + Mooie overdekte veranda. Bijna elke avond ge-BBQ-ed. Zwembad is klein (gelukkig nog voorseizoen). Men was nog druk bezig met de bouw van de nieuwe Tobogan (hopelijk klaar voor het hoog seizoen). Neem wel Deet mee (muggen!). Mooie omgeving, goede fietspaden en leuke dorpjes. Heerlijk gefietst met onze 2 E-Bikes rond het meer, langs de kanalen en in het bos. Prima restaurant (wel mondkapje mee) met elke dag een nieuw dagmenu. Epicerie klein maar voldoende. Wifi is matig.

• 8Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juni 2020

• 6Anneke11-06-2017

Stacaravan camping

De laatste beoordeling zegt eigenlijk alles al. Te ver voor 1 nacht. Caravan was vies en toe aan vervanging. Alleen de meest luxe caravans zagen er netjes uit. Zwembad veel te klein. En idd veel muggen en andere insecten.

Gereisd met jonge kinderen in juni 2017

• 7Michael07-05-2011

Gezellig met zn 2e

Om met zn 2e weg te gaan erg leuk, helaas is er weinig te doen in de omgeving en zit je al snel een half uur tot een uur in de auto om wat te zien.

Wel lekker om tot rust te komen, strand is goed maar wel klein.

• 1Eetgelegenheden
    • 9Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2010

• 6D. Munters23-07-2010

Hier komen we niet meer

Camping ziet er best leuk uit en ons mobilehome was redelijk maar verder.. Aan drukke weg die je goed hoort met veel vrachtverkeer, Camping aan meertje met zoetwater dus je wordt opgevreten door de muggen en andere insecten. Veel Fransen die tot in de nachte redelijk lawaaiïg zijn. Omgeving wel mooi maar weinig te doen. We kwamen afzakken uit het zuiden maar daar moeten we toch echt een beter stekkie voor gaan zoeken. Suc6 Maar wij niet meer

• 4Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juli 2010

• 7Menno24-05-2010

Leuk om lekker bij te komen

We zijn in mei op deze camping geweest. Helaas viel het weer iets tegen. We zaten in een mobile home voor 2 personen me tuitzicht op het meer, heerlijk! In de buurt is niet heel veel te doen (we kwamen voor het meer en het strand) dan moet je echt op de fiets of met de auto erop uit.

Gereisd met partner in mei 2010

• 8Smeets07-08-2009

Mooie camping met een leuk strandje

De camping is kleinschalig, eenvoudig en netjes. Wij verbleven in een night cottage met 2 personen, knus huisje met alles erin en een houten terras. Bij slecht weer misschien een eetje klein, maar wij hadden zeer goed weer. De camping ligt langs een drukke weg, die je soms snachts ook nog hoorde, dat was minder. Het strandje was erg leuk, vooral handig met kleine kinderen, en er was iemand die toezicht hield(soort badmeester). Zwembad bij de camping een beetje klein. Fietstocht om het meer gedaan, was erg leuk, maar op een gegeven moment ken je het uitzicht enzo wel. Je komt wel nog een aantal andere strandjes tegen onderweg.

Gereisd met partner in augustus 2009

• 4Diana20-07-2009

Niet voor herhaling vatbaar.

Wij wilden onze tent hier een paar nachten neer zetten maar zijn een dag eerder vertrokken. De buren konden ons goed zien vanuit de vele huisjes. Sanitair was schoon maar gewoon te weinig. 10 douches heb ik in totaal geteld? Ligging is drama. De weg bezorgd veel herrie en er zouden na 22.30 geen auto's meer op het terrein mogen. Niets van waar. Oke er is een meer, dat is ook het enige positieve.

• 5Eetgelegenheden
    • 6Staat v/h sanitair

Gereisd met partner in juli 2009

• 7juliette14-06-2009

prachtig plekkie alleen slecht geslapen

Nee we sliepen niet slecht door de camping zelf of door de staat van de caravan maar helaas door door grote familie Fransen die ons de halve nacht hebben wakker gehouden. We zijn eerder naar huis doorgetrokken om thuis de rust te pakken. Verder is het een prachtig meer, simpel maar mooie plek en de caravans zijn in goede staat.

• 7Staat v/h sanitair

Gereisd in juni 2009

• 7Maarten van Rooijen09-06-2009

Heerlijke week vakantie gehad

Wij zijn net terug van een week relaxen. De camping zelf is klein maar ziet er wel netjes uit. Het speeltuintje stelt niet veel voor. Om bij het meer te komen, moet je om de camping heen, dit is maar 5 min. lopen. Het strandje was perfect voor kleine kinderen, wij hebben een week lang elke dag op het strand gelegen. Geen een keer in het zwembad geweest. Het eten in het restaurant was lekker, alleen jammer dat de bediening het niet aan kon. Om te winkelen, moet je naar St. Dizier. Wij hadden dus de hele week goed weer, daardoor super week gehad. De stacaravan was keurig ingericht en alles wat je nodig hebt is aanwezig. Als het slecht weer is dan is het wat moeilijker om je dag door te komen, ik denk ook dat een week genoeg is om te zijn. Al met al hebben we wel gewoon een super relaxte en heerlijke vakantie gehad.

• 5Eetgelegenheden
    • 7Staat v/h sanitair

Gereisd met jonge kinderen in juni 2009

• 6Cor & Will28-10-2008

Alternatief om niet naar het zuiden te hoeven.

Kleine camping met veel doortrekkende gasten. Eigenlijk meer gericht op verhuur van kleine chalet achtige huisjes, die ongeveer even duur blijken te zijn als overnachten in je eigen tent, caravan of camper. Uiterst vriendelijk en behulpzaam personeel, welke echter slecht engels spreekt. Sanitair modern en schoon, maar ontoereikend als alle plaatsen bezet zijn, komt ook omdat de mensen uit de huisjes ook, ondanks hun eigen sanitair daar gebruik van maken. Behalve het zwembad en het meer is er heel weinig te doen voor kinderen, of ze moeten hun zelf goed kunnen vermaken. De kampwinkel is een lachertje, die is alleen 's morgens even open en je kan er echt niks bijzonders kopen. Voor de boodschappen ben je dus aangewezen op de 8 kilometer verderop gelegen Lidl of de Intermarche. Verder de muggen he...tuurlijk heb je daar aan een meer last van, maar zelfs de muggenolie met Deet, die je normaal in de tropen gebruikt is hier niet afdoende, we zijn dus ook 3 dagen eerder vertrokken.

• 1Eetgelegenheden
    • 8Staat v/h sanitair