Camping Parc des Allais

72 reviews over Camping Parc des Allais in het Nederlands

Prima camping met 98% Fransen

Gijs Houten,
30-7-2018

Gastvrije ontvangst. Receptie waar men prima Engels spreekt. Animatie is prima, echter geen Nederlands sprekende begeleiders dus voor hele kleine kinderen wat lastig om daarin mee te draaien. Positief vonden wij dat de gemiddelde Fransman toch net wat beschaafder (stemvolume) opereert dan de gemiddelde Nederlander (op vakantie). Nadeel was wel doordat er nagenoeg geen Nederlanders waren het voor kleine(re) kinderen een uitdaging is om aansluiting te vinden bij nieuwe speelkameraadjes, waardoor er veel op broers/zussen en ook ouders terecht komt.

Restaurant 1x gegeten. Ontsteeg zeer duidelijk het niveau van diepvriespizza of het gemiddelde campingrestaurant. Verse spullen, goede service.

Wij stonden op het oude gedeelte en hadden een prima plek met veel ruimte en privacy (heg), maar kan mij voorstellen dat als je op het nieuwere gedeelte staat dat je daar dan minder prettig zit vanwege minder beschutting en iets grotere afstanden.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

Heerlijke vakantie gehad.

nancy,
22-8-2017

We zaten op het nieuwe gedeelte, idd wat kaal en dicht op elkaar maar dat hebben wij niet als vervelend ervaren. Het is er rustiger dan op het oude gedeelte. Schone camping en heel vriendelijk personeel. Prima schone en nieuwe mobilehome...niks op aan te merken. Er is ook tv (werd niet aangegeven) zwembad wat aan de kleine kant en strakke broekjes meer dan verplicht!!! Maar als je je daar over heen zet kun je heerlijk zwemmen en zonnen op de ligbedjes. Water was koud en binnenbad niet verwarmd. Vissen kan op de camping zelf. Omgeving mooi maar wel afgelegen..alles met de auto. 3km bakker 8km SuperU en lidl..goed te doen. Chinon ( ong.25km) bezoekje waard en in tours (ong 45 km) lekker shoppen. Hoewel alles in het frans op de camping en 95% fransen hebben wij ons prima vermaakt, het heeft zn charmes zonder nederlanders ben je wel echt op vakantie ;-) Receptie wel engels. Oja bedden zijn 2pers 2x1pers en 2pers uiklapbed in bank. Uitklapbed heel dun matras..voor kids ok. Matrassen hard maar vond ik lekker slapen, moet je van houden. Kussens wel slecht die van 1.99 bij de ikea weet je wel..dus meenemen als het kan. Geen waterkoker. Niet alle mobilehomes hebben een overdekt terras.. wij hadden die wel en heel fijn voor de 2 dgn regen die we hadden.. konden we toch buiten zitten want koud was het niet. Meeste dagen mooi weer gehad met zon rond de 26 graden gelukkig. Met regen was het rond de 22. Op de camping ook klein winkeltje en brood te bestellen voor de ochtend. Onze kids van 5 tm 12 hebben zich prima vermaakt en wilde niet naar huis..Voor onze zoon van 17 was het te saai en weinig vermaak. Wifi betaald ( verschillend aanbod voor 2 of meer devices rond 20 per week) goed bereik! Maar je eigen mobiele data en netwerk slecht bereik! Dus extra mb mee weinig zin.. wifi is beter. Tennis jeul de boulle(of hoe je t schrijft :-) tafeltennis en basketbalveld. Skelters te huur.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

Nooit meer....

Frans,
29-7-2017

Positief: mooie omgeving.

Helaas veel negatieve zaken zoals de slechte kwaliteit van het eten, slechte staat van het sanitair en op het nieuwe gedeelte geen schaduw en sfeer. Caravans staan hutje mutje. Tevens is het zwembad te klein en moet er een zwembroek gekocht worden in het winkeltje want een reguliere zwembroek is niet toegestaan....voor ons een waardeloze vakantie!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2017

slecht schoongemaakte caravan

Nooit meer
6-9-2016

Personeel was erg aardig, zwembad was niet verwarmd en erg ( te ) klein voor het aantal caravans.

Gereisd met partner in augustus 2016

1 week is meer dan voldoende

Fam. van Dam
3-9-2016

Middelmatige Camping in een mooie omgeving. Zijn er 1 week geweest, is meer dan voldoende. Er is weinig te doen op de camping. Als je wat wilt bestellen moet je zoeken naar personeel die ( als je ze hebt gevonden) slecht omgaan met klachten. Kortom mij zien ze niet meer terug.

Mooie omgeving

Marianne
21-8-2016

We stonden op het nieuwe gedeelte, leuk chalet, maar wel vol in de zon en erg ver van alle activiteiten en kale saaie omgeving, na 5 dagen gevraagd of we plek in de schaduw konden krijgen, is direct geregeld en de volgende dag konden we in een caravan met veranda en tv.vlakbij alle activiteiten en zwembad.

Restaurant is barslecht, bij aankomst gegeten erg prijzig en niet lekker, afhalen is zeer beperkt, het is ons niet eens gelukt, geen tijd, verkeerde tijd, gewoon geen zin in werken daar.

Animatie super, de hele dag is er wat te doen voor jong en oud alleen wel alles in het Frans, mijn kinderen vonden dat geen probleem die hebben zich kunnen redden in het engels. Mooie omgeving en op 4 km.kunnen zwemmen in de vienne ( aanrader) ondiep mooie stroming en warm.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2016

je moet er zelf wat van maken!

martine
17-8-2016

leuk idee welkomstborrel alleen jammer dat het in het frans was en niet engels,volgens mij werdt er uitleg gegeven over activiteiten waar wij als nederlandse toerist niet van snapten

het was raar dat je om 4 ur s'middags geen ijscoupe kan bestellen omdat ze geen personeel heeft en het druk heeft(zit vervolgens wel met franse toeristen aan tafeltje te kletsen)

menukaart zou wat beter kunnen qua vlees alleen entrecote,en of andere worst waar de ober al een vies gezicht bij trekt,vleesgerecht van de dag was er niet.

nooit meer

Nicky Verpaalen
14-8-2016

mobile home gaat wel, voldoende ruimte.ligging op nieuwe gedeelte waardeloos.

geen beschutting,volop in de zon. zwembad ijskoud. campingwinkel die niets heeft dus verplicht naar een supermarkt. restaurant waar maar een paar menu's zijn.

afhaal mogelijkheden ook zeer beperkt of niet leverbaar omdat het op is.

welkomstavond in het frans ook handig. animatie volop in het frans.

voor diegene die de camping gaan bezoeken een curcus frans is aangeraden.

Gereisd met partner in augustus 2016

Fijne rustige camping

Fam v Dinther
13-8-2016

Het is een zeer goed onderhouden, mooie kindvriendelijke camping met schaduw. Het nieuwe veldje echter is sfeerloos, probeer in het oude gedeelte te boeken.

80% van de gasten zijn Frans en 20% zijn Nederlands en Engels.

De animatie is voor kinderen de hele dag door helaas niet geschikt voor de Nederlandse kinderen door de taal. Pubers zullen zich hier vervelen.

Bij de receptie spreken ze goed Engels. Voor alles wat je wilt huren dien je borg te betalen; bij aankomst voor accommodatie, voor een BBQ te huren, ventilator, etc

Het water van het zwembad is behoorlijk koud, dat de zwembaden klein zijn heeft onze kinderen niet gedeerd.

Je kunt vissen aan het meertje, de camping ligt aan de rivier de Vienne daar kun je ook vissen. Verder wordt er niks aan/op de rivier gedaan op de camping.

Wat wij persoonlijk minder vonden is dat alles op minimaal 30 à 40 minuten rijden was.

Chinon is inderdaad een heel leuk stadje, hier en daar wat wijn lokalen bezoeken, dat zijn ook de enige interessante dingen die in de buurt.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

Prima camping indien je met kleine kinderen komt. Voor de ouders zijn er in de omgeving ook leuke stadjes te bezoeken.

Voor het echte winkelen moet je naar Tours met veel Europse ketens. Wil je meer wat lokale winkeltjes, dan zou je naar Châtellerault kunnen gaan.

Leuke middeleeuwse stadjes op te bezichtigen zijn bv Chinon en Samur, maar wellicht nog beter Loches. Dat is wat knusser en gratis parkeren. Voor kids is dat stadje ook goed te doen omdat het niet zo groot is.

Op de camping zelf kan je enkel voor wat brood etc terecht, al moet je dat vooraf bestellen. 's avonds kan je op de camping wel wat eten en 's avonds is er Franstalige animatie.

Voor de dagelijkse boodschappen moet je naar I'll Bouchard, wat op ongeveer 6 km van de camping af ligt. Daar zit ondermeer een Super U en een Lidl. Verder ondermeer twee tabakswinkels, een apotheek en een pizzeria. Tevens heb je daar enkele geldautomaten.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

• SchaduwplaatsenAanwezig
  • MobilehomesAanwezig
  • BBQToegestaan

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Parc des Allais in Trogues( Indre et Loire), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Parc des Allais zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.