Reviews over Tranzault

Een fantastische plek om tot rust te komen!

Teun Loontjens,
    6-11-2018

Dit typische oude Franse huis, met een heerlijk zwembad in boeiende natuur, is een perfecte plek om de stress van de stad te ontvluchten.

Het huis blijft binnen lekker koel vanwege de dikke stenen muren en er is alles wat je voor koken en het huishouden nodig hebt.

Liesbeth (de verhuurster) heeft kippen, een hond en een poes en deze dieren geven het verblijf een heerlijk landelijke sfeer.

In de dorpjes in de omgeving zijn veel restaurantjes maar er zijn ook geitenboerderijen en leuke winkeltjes waar Franse delicatessen te koop zijn om later bij het zwembad van te genieten met een wijntje in de zon. Liesbeth heeft rond het huis in de grote tuin meerdere leuke plekjes gemaakt dus er is altijd een mooie plek te vinden in de schaduw of in de zon om van een glaasje of/en een boek te genieten.

Als je van rust en het rustieke Franse leven houdt is dit echt een aanrader!

Sfeervolle gite in de mooie Berry!

Familie Stoop,
    21-7-2016

Le Grand Charsay waar we een week op vakantie waren, hebben we als heel prettig ervaren. Van alle gemakken voorzien , zelfs een heerlijk zwembad. Liesbeth is een vriendelijke gastvrouw. De gite ligt in een prachtige rustige omgeving in het hart van een lieflijk stuk Frankrijk op de noordelijke route naar Santiago de Compostella. Vanuit Tranzault hebben wij de route van George Sant gereden. Wat ook erg de moeite waard is om te bezoeken is het kunstenaarsdorp Gargilesse en andere plaatsjes Argenton -sur-Creuse,Saint-Benoit-du-Sault en Saint-Severe-sur Indre. Wat verder weg is Limoges zeker een bezoek waard.

Zalig!

heel leuke vakantie in Tranzault,
    8-8-2015

We verbleven deze zomer een weekje in Le Grand Charsay en vonden het er zalig. Rustige locatie met leuke dorpjes in de omgeving. Doordat ik mijn voet gebroken had, verbleven we meestal ter plaatse. De kinderen vonden dat helemaal niet erg! Ze stonden elke ochtend te trappelen om met de kleinkinderen van Liesbeth te spelen: kampen bouwen, zwemmen, gezelschapsspelletjes spelen,...

Ikzelf kon me rustig met een boekje installeren op één van de terrasjes. Het was erg warm maar op elk moment van de dag was er wel een plekje in de schaduw en ook het huis bleef lekker fris. Ook de kruiwagen kwam goed van pas want zo kon ik naar de auto vervoerd worden (een primeur zo bleek)!

Liesbeth, de eigenares, is heel gastvrij zonder opdringerig te zijn. Bij onze aankomst lagen er verse eitjes en courgettes uit de tuin klaar en we konden voor alle info bij haar terecht.

We gaan dan ook met veel plezier terug.

Gewoon een heerlijke vakantie i

nico,
    24-8-2013

De twee weken in Tranzault zijn werkelijk zeer leuk en prettig geweest. We voelden ons zeer welkom in de gite met een prachtige tuin en natuurlijk het zwembad. Aan de ronde tafel onder de boom was heerlijk toeven. Het nabijgelegen klasse restaurant is zeker een must.

De omgeving is prachtig en we hebben veel gewandeld.

Het huis ligt ook op een mooie centrale plek van waaruit je dagtochtjes kan maken. Wij zijn naar de mooie dierentuin, Zooparc de Beauval bij St. Augnan-sur-Cher geweest. Voor de grotere kinderen is er een leuk avonturierenbos bij Boussac met gigantische keien. Allebei wel een eindje rijden, maar dan heb je ook wat.

Ook het dorpje St. Sévère met het Jacques Tati huis waar o.a. 'Jour de fête' is opgenomen is erg leuk.

Misschien (maar zeer waarschijnlijk) tot ziens! Joske en Nico

Vakantie met een gouden randje

Sabine Mulders,
    18-8-2013

Net terug van ons tweede bezoek aan Tranzault. En wat hebben we weer genoten! Als je houdt van rust, natuur, een prachtig onderhouden tuin, liggen in een hangmat in de ondergaande zon en een heerlijk privé-zwembad met luxe ligstoelen ben je in le Grand Charsay aan het juiste adres. 's Avonds kan je zwemmen in een verlicht zwembad wat een heel bijzondere ervaring is. Wijzelf en onze drie kinderen (11, 9 en 4) hebben ons weer uitstekend vermaakt en zijn weer bijzonder gastvrij ontvangen. Als je het zwembad beu wordt biedt de omgeving pittoreske dorpjes met elk hun eigen bezienswaardigheid. Het huisje is van alle gemakken voorzien met een wasmachine, wifi, satelliet tv en een uitgebreid ingerichte keuken. Leuk landelijk ingericht en lekker koel, wat fijn is op warme dagen. Hier komen wij zeker nog een keer terug!

Tranzault scoort een 9 uit 10, op basis van 1 reviews